Yläselkään koskee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ohmoro
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo eli noin 1kk sitten tein kulmasoutua tangolla väärin tai liian suurilla painoilla tai molempia.
Sitten sitä tehdessäni tuli outo tunne selkään että jotakin olisi mennyt ois paikoiltaan. Mutta ei siis sattunut yhtään tai mitään. Seuraavana päivänä selässä ei tuntunut mitään eikä näkynyt. Sitä seuraavana pvnä alkoi pientä kipua jo tuntumaan ja siitä se kipu sitten vielä nousi parin pvn ajan. Nyt selkää on koskenut sen 1kk ja kipu on vihlovaa. Sitä tuntuu kun työnnän kädet eteen ja laitan leuan rintaa vasten. Samoin jos venytän käsiä sivuille , suurempaan kulmaan kuin 180. Kipua tuntuu lapaluun ja selkärangan välissä. Selän vasemmalla puolella ainoastaan.
Kerran olen käynnyt jo kiropraktikolla joka sanoi että lihas olisi jumissa. Huomenna olen menossa uusiksi , mutta onko teillä mitään kokemuksia ja jos on niin miten olette hoitaneet tälläistä kipua?

Itelläni oli viime keväänä vasen puoli yläselästä jumissa...meni tosiaan taljassa jumiin, mutta alko samalla tavalla mitä tossa kerroit ja oireet kuulostaa tutulta. Itse tyhmänä odotin melkeen pari viikkoa josko menis itsestään ohi, kävin vielä arvauskeskuksessa, mistä kyllä sain pummittua hyvät tulehduskipulääkkeet. Ei tuntunu mikään auttavan ni venyttelin varovasti muutaman kerran päivässä kipua kuunnellen ja pidin kylmägeelipussia selkää vasten useaan otteeseen päivässä (auttaa tulehtuneeseen lihakseen). Noin viikon kuluessa rupes hellittämään ja sain selän suht hyvin kuntoon. Se jumiutunu lihas sulla voi olla tulehtunu tai sitten sieltä on joku lihaksen kiinnityskohta ottanu kipeetä. Kannattaa kuitenki ylläpitää liikeratoja, koska lepo tuntu mulla vaan pahentavan asiaa. Toivottavasti tästä on jotain apua.

Itselläni kanssa ihan sama vaiva ollut jo kohta 3 viikkoa. Olen yrittänyt venyttelyä, pienillä painoilla treenausta, lepoa, hierontaa. lämpöpussia ja lääkkeitä. Mutta mikään ei ole auttanut :(

Itselläni kanssa ihan sama vaiva ollut jo kohta 3 viikkoa. Olen yrittänyt venyttelyä, pienillä painoilla treenausta, lepoa, hierontaa. lämpöpussia ja lääkkeitä. Mutta mikään ei ole auttanut :(

Sit kannattaa käydä näyttää lääkärillä tai jollain joka tietää urheiluvammoista. Kuulemani mukaan lämmin vaan edesauttaa tulehdusta ja usein jos lihas on jumissa, se aiheuttaa tulehdustilan. Toivottavasti saatte selkänne kuntoon tavalla tai toisella. Selkä kuitenkin on siitä veemäinen, että sitä tarvii joka asiassa ja sitä on vaikea olla rasittamatta. Mutta eikun asiantuntijoiden puheille.

Jaahas, sairastuvalla taas vaihteeksi.

Tein olankohautuksia eilen ja yläselässä selkärangan vasemmalle puolelle, rangan ja lavan välille tuli joku vamma. Sattuu ja särkee jos hengittää syvään. Sama jos pitää paineet kropassa ja yrittää liikuttaa kättä tai selkää. En oikein osaa sanoa jos kipu on luissa tai jossain lihaksessa.

Voi perseensuti, onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

Pitää kai mennä niksauttajalle taas..

Kävin kiropraktikolla tai ainakin sen tapaisella , joku kansanparantaja mitä ainakin paikallisen salin pitäjät kutsuivat todella hyväksi. Siellä sitten tuli käytyä (joku 65v mies siellä oli ja hyvä se kyllä työssään oli) ja se sanoi , että lihas on jumissa. Sen jälkeen vielä kesti melkein 1,5kk kesti että selkä oli kunnossa. Ja sitten kerkesin kerran käydä salilla ja sitten teloin itseni mopolla ja taas olen sairastuvalla... Nyt on käsi ja jalka paketissa eikä vituta yhtään.. :'(

putkirullailu on itsellä kovasti yläselän jumeihin auttanut, venyttelyyn yhdistettynä. usein rinta tai selkä tai molemmat ovat naksahtaneet ja kipu on sitä myöten ollut poissa.

tennispallon ajattelin hommata, jospa sillä pääsis vielä paremmin tonne lavan viereen käsiksi.

putkirullailu on itsellä kovasti yläselän jumeihin auttanut, venyttelyyn yhdistettynä. usein rinta tai selkä tai molemmat ovat naksahtaneet ja kipu on sitä myöten ollut poissa.

tennispallon ajattelin hommata, jospa sillä pääsis vielä paremmin tonne lavan viereen käsiksi.

Hommaa suoraan pesispallo, tennispallo itelle ainaski turhan pehmee (:

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on käytössä semmonen halkaisijaltaan n. parituumainen kuminen 'superpallo' jonka muistaakseni lunastin joskus varhaisteininä jostain krääsäautomaatista. Se on varsin kätevä siinä suhteessa et materiaalinsa ansiosta se ei luista tai lipsu kuten tennispallo. Eikä painu lyttyyn. Kokeilkaa jos osuu lapasiin.

Back
Ylös Bottom