Yläselässä polttava kipu maven yhteydessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LaZku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yläselän vasemmalla puolella lapaluun paikkeilla on tuntunut polttavaa kipua aina, kun olen yrittänyt tehdä mavea. Alle 100kg paino ei tuota ongelmia, mutta 120kg:sta ylöspäin mentäessä kipu alkaa tuntua heti, kun tanko nousee maasta, enkä tästä syystä ole uskaltanut tehdä yhtäkään kokonaista toistoa. Ongelmat alkoivat samoihin aikoin, kun intissä vedettiin ensimmäiset marssit täysvarustuksessa muutama viikko sitten - en tiedä, onko näillä mitään yhteyttä. Suoritustekniikassa ei pitäisi olla mitään vikaa, sillä olen kyseistä liikettä suorittanut säännöllisesti lähes 3 vuoden ajan ilman mitään ongelmia.

Yläselässä ei tunnu kipua minkään muun liikkeen yhteydessä (etu- ja takakyykky, kulmasoutu, penkki, pystypunnerrus, pohjenousu jne.), eikä muulloin kuin itse maven aikana ja jonkin aikaa sen jälkeen. Lisäksi venyvyys on hyvä ja olen venytellyt aina treenipäivänä pari tuntia treenauksen jälkeen. Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista ongelmaa tai tietoa siitä, mikä sen voisi aiheuttaa?

Tuollainen polttava kipu on yleensä venähdyksen/revöhdyksen merkki. Tai mahdollisesti voi olla rintarangan fasettilukon seurauksena lihaksien pitkäaikainen jännitystila.

Tuollainen polttava kipu on yleensä venähdyksen/revöhdyksen merkki. Tai mahdollisesti voi olla rintarangan fasettilukon seurauksena lihaksien pitkäaikainen jännitystila.

Miten tätä kannattaisi yrittää hoitaa?

Olen ainakin päättänyt jättää mavet kuukaudeksi pois ohjelmasta ja kokeilla sen jälkeen uudestaa miltä tuntuu. Voisin vielä mainita, että tuo kipu tuntuu hyvin pienellä alueella. Tunne on vähä saman tapainen kuin se, että joku painaisi sytytettyä tupakkaa selkää vasten.

edit: Voisiko kyseessä olla jonkin sortin hermopinne?

No itse ottaisin pari päivää tulehduskipulääkettä+lihasrelaksanttia ja sit varovaista jumppaa sille. En tiedä tunnistatko itse jos sulla on fasettilukko, mutta niitä on suht helppo avata vaikkapa putkirullaamalla(kädet ristiin niinkuin halisit itseäs ja hengität rauhassa ulos samalla kun rullaat). Jos jatkuu niin fyssärille, tavallisesta terveyskeskuslääkäristä ei oo tohon mitään hyötyä, paitsi se lihasrelaksanttiresepti.

Back
Ylös Bottom