SUPERCARB 1kg -40%

Ykkösmaksimi & sarjatoistot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loretta
  • Aloitettu Aloitettu
Hei vaan :)
Salitreeniin hurahtanut nainen ihmettelee sarjapainojen heikkoa kehitystä. Treeniä takana puolitoista vuotta ja sarjat pääliikkeissä tuntuu tökkivän pahasti. Esimerkkinä kyykky ykkönen on noussut pikkuhiljaa 97,5 kiloon, mutta toistoja en pysty tekemään kun 90 kg:lla kolme. Tätä samaa siis hinkattu monta kuukautta, mutta toistomäärä ei vaan nouse. Kevyemmällä painolla esim 80 kilolla menee ehkä 6-7 toistoa. Sama juttu penkissä. Nyt ykkönen noussut 57,5, mutta 50:llä menee vaan kolme toistoa. Olisi kiva tehdä sarjoja suht isolla painolla, mutta ei vaan kolmosesta ylöspäin nouse toistot, voimat hyytyy täysin. Miten pitäisi jatkossa treenata, jotta myös toistoja saisi ylöspäin hilattua? Mitat 158/57 jos sillä nyt mitään merkitystä on :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Jos kyykkää melkein 100kg, ei musta voi samassa viestissä käyttää sanaa "heikko". :D Mutta varsinaiseen asiaan, mulla kanssa on sarjapainot samaa suuruusluokkaa suhteessa maksimeihin tai jopa vielä heikompia. Pitkällä aikavälillä kehitystä on kuitenkin tullut sarjapituuksia ja painoja vaihtelemalla (ei aina pakosti suurinta jonka jaksais nostaa).

Ei tuo suhde minusta kuulosta siltä että sarjakestävyys olisi huono. Jos kovasti toistoja vemputtaisit sillä 90 kilolla niin sitten irtiottikyky olisi heikonlainen jos ykkönen olisi alle 10 kiloa enemmän kuin pitkien sarjojen painot.

Se nyt on yleensä on varmaan treeniohjelman viilauksen paikka (tai ravinnon ja levon tarkistaminen) jos monta kuukautta menee eikä mikään kehity.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
No mua enempi ärsyttää penkissä päinvastainen tilanne, eli 50:llä saa kyllä kympin tai ylikin, mutta ykkösmaksimi 60:n luokkaa. Ei paljoo lohduta pumppailla 50:llä pitkää sarjaa ja nostaa kisassa melkein sama :D

millanen sun treeniohjelma on? mitenkäs on syömisten laita? hyviä tuloksiahan nuo on mun korvaan ainaki :D mun sarjapainot on lähteny nousuun kun oon alkanu kiinnittää huomiota tarpeeksi (ja yli kulutuksen) syömiseen. lähes joka treenissä jossain liikkeessä saa uudet ennätykset!

Ohjelmaan kiinnittäisin huomiota. Jos ei kunnon sellasita ole, niin suosittelen esimerkiksi Wendlerin 5/3/1:stä, jonka avulla itse sain tulokset nousemaan merkittävästi. Ohjelmassa ideana pelata prosenteilla ja lähteä alhaalta portaittain korottamaan. Ohjelma on siitäkin kiva, että se laskee lämmittelypainot ja nostaa niitä. Valmiita pohjia löytyy netistä mihin syöttää vain omat tiedot.

Toinen mikä tulee mieleen on tekniikka. Itsellä penkin maksimi nousun ongelmaa oli myös siitä. Joku voimannostokonkari itselle kannustajaksi ja neuvojaksi kertoo paljon. Myös sen oman tavan löytäminen ajan kanssa. Itse hinkannut penkkiä nyt kaksi vuotta ja voin pitkästä aikaa sanoa, etten vihaa sitä päivää enään.

Nukkuminen ja ruokailu lisäksi kuntoon, jotta lihas kasvaa niin kyllä se voimakin perästä tulee. Malttia ja aikaa se vaatii, sekä mahd. pientä stressi tasoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom