Yhteinen dieettiryhmä

Liittynyt
20.8.2017
Viestejä
3
Ikä
23
Moikka!

Olen 20v nuori nainen ja salitaustaa minulla on nyt reilun 4 vuoden ajalta. Pakkotoisto on ollut sivustona tuttu ihan salilla käymiseni aloittamisesta saakka, mutta vasta nyt (ja vihdoin) rohkenin tehdä tunnukset! :) Tällä hetkellä minulla on juuri alkanut dieettaus ja ruokavalion puhdistus. Tavoitteenani on pitkän ajan tähtäimellä tiputtaa noin 10-15kiloa (lähtötilanne 174cm 85,5kg). Ajattelinkin jos täältä löytyisi muita samassa tilanteessa olevia? Voitais pistää dieettiryhmä käyntiin ja päivitellä kuulumisia/ottaa joku yhteinen punnituspäivä tms. Ei ole väliä onko tavoitteena kiristellä muutama kilo vai useampi, tärkeintä olisi että voisi jakaa kuulumisia. :)

Löytyykö innostuneita?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
9.9.2017
Viestejä
4
Moi!

Löytyy ainakin yksi innostunut :)

Mulla mitat 169/81kg ja tarkotus tiputtaa 10 kg rasvaa.

Syön pitkälti Sami Sundvikin neuvojen mukaan (4 tasakokoista ateriaa: lihaa, rasva, kasvikset + hiilarit treenipäivinä).
Salitreeniä tulee vaihtelevasti opintojen ja vuorotyön antaessa myöten. Pääpaino tällä hetkelläpainon pudotus kuin treenin kulku.

Miten sulla on lähtenyt käyntiin? Millanen ruokavalio/treeni?
 
Liittynyt
9.9.2017
Viestejä
4
Pientä päivitystä tänne vaikka hiljaiseksi jäikin tämä ketju. Nyt on reilu kuukausi tiputeltu painoa ja tämän hetken vaakanäkymä on 75.5 kg.

Oon pitänyt kerran viikossa herkkupäivän, jolloin syön extrana hiilaria (esim. viime viikolla pätkis jäätelöä nam!).

Alun jälkeen on kyllä ollut suht helppoa ja mukavaa. Jännittää tuleva painon ylläpito, siinä kohtaa nää dieetit ennenkin ovat menneet ketuiks kun ruoka alkaa taas kulutukseen nähden maistumaan turhan hyvin.

Muita diettaajia?
 
Liittynyt
20.8.2017
Viestejä
3
Ikä
23
Moikka!

Mulla onkin tänne kirjoittelu jäänyt täysin, mutta kiva oli huomata että olit laittanut viestiä. :) Sullahan on lähtenyt hyvin käyntiin!

Mulla on lähtenyt painoa nyt 6kg, eli ei tosiaan kovaa vauhtia mutta kuitenkin tasaisesti. Tein itselleni juuri sellaisen taulukon johon kirjata painoa säännöllisin väliajoin ja laitoin siihen välitavoitteita joista voi sitten seurailla edistymistä. :)

Syön viidesti päivässä, kaksi lämmintä ateriaa sekä aamu-, väli- ja iltapalan. Paljon kasviksia, välipaloilla rahkaa marjojen/hedelmän kera ja aterioilla aina proteiinia hiilaria ja runsaasti kasviksia. Iltapalana usein munakasta. :) Jos käyn treenaamassa aamulla ennen töitä niin käytän palkkaria mutta muuten saan proteiinit ruoasta.

En juurikaan tee aerobista treeniä, vaan painotus on kuntosalitreenissä. Treenaan aika lyhyillä palautuksilla, pienillä toistomäärillä ja "isoilla" painoilla. Mutta olen kyllä ajatellut että otan jossain vaiheessa hiit -treenejä mukaan kun ennen niistä tykkäsin. Pitkät aerobiset treenit ei niin nappaa mutta hiit -treenit esim kuntopyörällä on musta tosi jees! Uintiakin olen miettinyt.

Mitäs fiiliksiä siellä? :)
 
Liittynyt
9.9.2017
Viestejä
4
Hei kiva kuulla, että dietti on mennyt noin hyvin!

Mulla on paino pitäny sitkeetä jumia viimeset viikot. Oon ehkä vähän höllännyt ruoissa, mutta onhan tuo toki normaaliakin, että reippaan alun jälkeen kilot tippuu hitaammin ja jumikausia tulee. Vituttaa, mut ne pitää vaan kestää

Paino nyt n. 74kg eli about 7 kiloa oon tiputellu. Nyt jänskättää tuleva pikkujoulu/joulu/uusivuosi kausi kun tuntuu olevan kokoajan jotain kissanristiäisiä. En mielellään myöskään käyttäs alkoholia kun sen juominen provosoi niin helposti kaiken moskan syömiseen.

Mulla on treenit ollu myös pitkälti salipainotteisia. Joskus pidemmillä sarjoilla, joskus lyhyemmillä. Voimaa on tullu lisää, vaikken mikään voimanainen ehkä ookkan :D ajattelin, että kulutusta tehostamaan vois alkaa huvituksen ja jaksamisen mukaan pari lenkkiä viikkoon. Mut niistä en ota stressiä. Työn ja koulun ohella oon tyytyväinen kolmeen salikertaan viikossa.

Viime viikkoina pieni (tai vähön isompikin) stressi on painanut koulujutuista, mikä on vaikuttanut nukkumiseen. Nyt kun stressin pitäis helpottaa, niin toivon että uniongelmatkin häipyis.

Tulipa pitkä sepostus:D toivottavasti mahdollisimman moni diettiläinen tulis messiin:)
 
Ylös