yhdistelyn vaikeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toistois
  • Aloitettu Aloitettu
Mites ootte onnistuneet yhdistämään mahdollisimman tehokkaasti salitreenin (lihasmassa hakuisen) kuin pitkäkestoisen suoritusten harjoittelun (tässä tapauksessa maastopyöräilyn)?? Omalla kohdalla ongelmia tulee koska kumpikaan harjoittelumuoto ei oikein tue toisiaan, sekä palautumiselle ei meinaa löytyä tarpeeksi tilaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten olisi jonkinlainen jaksotus? 3-4 viikkoa panostat ensin vaikka siihen maastopyöräilyyn ja salilla vain ylläpitävää treeniä. Sitten 3-4 viikkoa toisinpäin, panostat saliin ja jätät pyöräilyn vähemmälle.

Mä oon itte kans huomannut ton kausittaisen tyylin kaikkein parhaimmaksi. Mutta se mikä on erityisen tärkeää huolehtia tuossa jutussa niin se, että syö oikein. Muuten salitulokset tippuu aina alkupisteeseen lenkkikauden jälkeen. Protskua naamaan vaan. Jos tekee molempia samalla viikolla aktiivisesti niin ylikunto kolkuttelee ovella hyvinkin nopeasti..

Vaikea antaa yksiselitteistä vastausta, riippuu tavoitteistasi ja treenimääristäsi.

Eli yleisellä tasolla:
Itse keskityn kesäkaudella enemmän aerobiseen puoleen (maastopyöräily, juoksu) ja teen talvisin salitreeniä. Syksyllä rospuuttokelien alkaessa alkaa voimapainoitteinen harjoittelu, perusliikkeitä kovilla tehoilla (kyykyt, mave, pp, rinnallevetoja). Aerobisen lenkit lyhenevät. Keväällä aerobiset PK-lenkit pitenee ja voimaharjoittelu on ylläpitävää/kestävyyspainoitteista. Tällöin palautumisen kanssa on erityisen tarkkaa.

Eli jonkinlainen sopiva jaksotus toiminee parhaiten. Tämä jaksotus pitää määritellä tavoitteittesi mukaan: esim. onko tavoittesi ajaa fillarilla kesäkautena kisaa (esim.xc tai GF-maratoncup, enska jne.) vai polkea omaksi iloksesi ja polttaa rasvaa salitreenin tueksi. Oikeanlaisella jaksotuksella lajit tukevat toisiaan.

Jos asia kiinnostaa enemmän nimenomaan _fillaroinnin_ näkökulmasta lukaise Joe Frielin kirja "Cyclists training bible".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom