Yöproteiinin määrä per painokilo

Liittynyt
14.2.2005
Viestejä
43
Ikä
35
Tällasta ei ollu mielestäni aikasemmin käsitelty...
Sanotaan nyt että kaveri painaa 100kg, se ottaa protskua 3g/painokilo, joka nyt on milestäni on aika optimaalinen määrä (korjatkaa jos olen väärässä) eli vuorokaudes 300g protskuu, jos nyt oletetaan et kaveri nukkuu 8h vuorokaudes eli kolmasosan vuorokaudest joka taas ois aika optimaalinen aika tai ainaki minimi, nii onko sen myös tarvis käyttää tosta päivän tarpeesta yöllä 100g protskuu, eli et toi 100g syötäis just illalla ennen nukkumaa menoa jonku rasvojen kaa...Mielestäni kuullostais erittäi loogiselta ainaki noin matemaattisesta näkökulmasta plus se et ymmärtääkseni lihas kasvaa levossa ja nukkuessahan lihakset tarvii ravintoaineita kaikkein eniten siihen kasvuun...Tää nyt on tas näit juttui et kertokaa jos o taas homma lähteny käsist...
 
Liittynyt
28.8.2002
Viestejä
1 230
Nyt tulee sitten pelkkää mutua. Olen siitä samaa mieltä, että tuo 3g/painokilo on sopiva määrä ainakin bulkilla. Mutta pystyyköhän kroppa hyödyntämään 100g proteiinisatsin, sitä hieman epäilen. Se tietenkin auttaisi asiaa, että tuosta suurin osa olisi kaseiinia ja jos mukana otetaan rasvaa niin imeytyminen olisi hitaampaa. No, eipä tätä oikein ratkaista millään pohdiskelulla tai mutuilulla. Jonkinlaista tutkimustulosta tämä kaipaa.
 
Liittynyt
9.12.2004
Viestejä
171
Ikä
32
ei nyt ehkä ihan noin.. ihminen kuluttaa hyvin vähän nukkuessaan vrt. jos olet 8h päivällä syömättä niin on siinä kovempi nälkä kuin aamulla herätessä. mielestäni n.60g olisi sopiva määrä
 

foo

Liittynyt
11.12.2002
Viestejä
602
Ikä
44
Oiskos ideaa mussutella alle vielä erityisen hitaasti sulavaa matalahiilarista vihannesta? Esim. porkkanaa rouskis ja sit ne prodet perään ja mahdollisesti myös rasvoja. Luulis pikkasen hidastuvan imeytymisen ja näin isompikin määrä vois olla perustellumpi. No en ole ees viä itse kokeillut. Puhdas mutu.
 
Liittynyt
25.2.2004
Viestejä
79
Rasvaton painokilo..

doda...eikös se ole / per RASVATON painokilo kun puhutaan proteiinisuosituksista eli läskeille ei tarvitse laskea protskuja....siis rasva % mukainen paino % omasta painosta pois ja proteiinit sen painon mukaan, esim. 3 g / rasvaton kilo joka on jo paljon..kannattanee vaihdella välillä 1 g - 3g / rasvaton kilo ettei elimistö totu suuriin proteiinimääriin ja muutu aminohappoja tuhoavaksi jätemyllyksi, siis joa mennään niinkin alas kuin 1 g / rasvaton kilo niin korkeintaan päivä-pari sillä määrällä ja sitten takaisin ylös
 
Liittynyt
6.3.2005
Viestejä
482
Mä vedän 250g rahkaa (n25g proteiinia) + heraa 30 grammaa. Öljyä ruokalusikallinen ennen tota annosta. Joku maito/soija/kalsiumkaseinaatti olis hitaampi imeytymään mutta eiköhän toi öljy hidasta sitä.

Hiilarit menee suoraan läskiksi, toisaalta insuliinitasot pysyisivät kohollaan jos vaikka hitaita hiilareita nauttisi. Ja insuliinihan on anabolinen aine.
 
Liittynyt
11.10.2004
Viestejä
1 325
Ikä
38
trebla sanoi:
Olen siitä samaa mieltä, että tuo 3g/painokilo on sopiva määrä ainakin bulkilla.
Paljonkos dieetillä? 4g/painokilo? Kuulostaa aika suurilta määrät jos ei puhuta rasvattomista painokiloista.
 

rahkanaama

Banned
Liittynyt
9.6.2004
Viestejä
760
Aika vakio se 500g rahkaa + 200g marjoja ennen nukkumaan menoa. Tulee unikin paremmin kun on vatta täynnä.

Tulee 65g protua jonka uskoisin riittävän.
 
Liittynyt
14.2.2005
Viestejä
43
Ikä
35
Ite oon vetäny sillee, että tonnikalaa purkki, ja viis valkuaista ja yx keltuainen...Kyl noistaki nyt irtoo se vähä pääl 60g + otan glutamiinin ja arginiinin illal, niist viel joku 8g nii kyl se sit yhteens on jo about sen 70g, tonnikalaan heitän ruokalusikallisen öljyy joukkoo, ite laitan tohon kananmunien joukkoonki vähä rasvaa ku paistan ne mut millai se kannattais, ku oon kuullu et ei ois hyvä paistaa, miten sit, keitettynä ja plokkailee keltuaiset pois sit ku kuorin ja hajottanu valkuaisen vai vaan juomalla raakana?
 
Ylös