Vastaa viestiketjuun

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%

Minä en puhuisi. Kuka oikeasti luulee, että kun julkaistaan uusi Windows niin heti jannut lähtee ostaa uusia kannettavia tai pöytäkoneita? Miksi näin tapahtuisi?

Käännetään ehkä asia niin, että Windows 8 on parempi Windows kuin Windows 7, mutta Windows 7 on edelleen hyvä. Windows 7 koneita myydään edelleen läjäpain joka paikassa, ja nämä koneet ovat usein tarjouksessa koska halutaan niistä eroon, tietenkin ihmiset ostaa niitä.

Mun mielestä puhelin ja tietokone ovat tässä asiassa aivan eri, ei tietokoneita osteta käyttöjärjestelmä edellä. Esim. iPhone on siitä erikoinen että niitä julkaistaan mitä, kerran vuodessa, eli se mainoshype luurista on se kokonaisuus ja siten se uusi iOS käyttöönotto on kovaa luokkaa ja vielä kaiken lisäksi se tulee vähintään edelliseen malliin päivityksenä ilmaseksi. Tämäkö sitten tarkoittaa uusi iOS ei ole floppi? Okei, ei se tietenkään ole senkään takia että uusi iOS on varmasti parempi, mutta se vaan "tulee" toisin kuin uusi Windows.

Okei, ehkä jos ajatellaan vain sanaa floppi näin myynnin kannalta se on floppi. Ehkä tuo on sanan ainoa tarkoitus tässä, mutta kyllä itse käyttöjärjestelmänä ja kokemuksena Windows 8 on hirmuisesti parempi. Metrosta en edes tässä tapauksessa puhu, vain kaikesta siitä muusta; käynnistyksen nopeudesta, paremmasta Windows Explorerista, yms.

Ehkä ainoa virhe Windows 8:ssa minkä keksin, on se että ei tarjota niille käyttäjille jotka sitä haluavat vaihtoehtoa yksinkertaisesti kytkeä pois Metro. Metron lisäksi kun näillekin käyttäjille lukuisten kokemuksien lukemisen jälkeen tuntuu olevan paljon hyvää mukana, ja nyt he joutuvat asentamaan jonkun ulkopuolisen Start 8 tai Classic Shell jotta saavat esmes Start menun takaisin.

Floppi myynnillisesti, varmaan, mutta ei se nyt mikään hirveä ylläri ole etenkin jos ajatellaan että vasta viime vuonna huhtikuussa tuli ensimmäiset uudet Intelit kannettaviin ja niiden myötä mainostettiin uusia läppäreitä. Moni varmasti osti juuri viime vuonna uuden kannettavan, ja siinä oli Windows 7.

Mihin maitojunaa käytetään?
Back
Ylös Bottom