Widescreen piirtopöydät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miqsu
  • Aloitettu Aloitettu
Niin... Vituiksi meni tilaus verkkokaupasta, oma moka tosin. Widescreen läppäri ja widescreen ulkoinen näyttö, mutta 4:3 tabletti. Puuh.

Vaihtoon menee tänään.

Kuitenkin rupesin miettimään tuota. Kuinkahan moni teistä käyttää standardia tablettia widen ruudun kanssa ja miten kestätte sen, että joudutte mappaamaan alareunan pois? Pidättekö sitten työkaluja photarin alareunassa vai miten toimitte? :)

edit: Kai postasin oikealle alueelle? Mielestäni sopivin, ellei tämä ole pelkästään valokuville? Itseasiassa voishan tän siirtää tohon tietotekniikan osion alle.

Minulla on Wacomin A4-kokoinen Intuos3 4:3 suhteessa ja laajakuvanäyttö iMacissa, ihan hyvin on pelittänyt. Olen vain säätänyt Wacomin ajurit niin että koko piirtoalue = koko näyttöalue eli sivusuunnassa on aavistuksen pienempi resoluutio, mutta tuon koon/tarkkuuden piirtopöydällä sillä ei ole mitään väliä, todella tarkka se silti on. Jollain A6-kokoisella on sitten varmasti nihkeämpää.

Tässä on kyllä pirun helppo ratkaisu, ajan verkkokaupan alakertaan, isken wacomin ja kuitin heille, ja käyn ylhäältä hakemassa 5€ lisähintaan wide-mallin.

Ellei sitten laiskota duunin jälkeen liikaa.

Kun vielä olin "sorvin ääressä" oli mulla mäkis 2x23" näyttöä ja widescreen Intuous3. Siinä se oli ehdoton että oli widescreen kun horisontaalipinta-ala oli sen oli +3000pix leveä. Mutta sitten taas, kotona mulla on vanha 4:3 Graphire XL ja suhteiltaan toimii kyllä moitteetta widescreen näytöllä, ihmisaivot kun nopsaan hoksaa jos jossain ei homma toimi:) Muuten se kyllä onkin sitten ihan paska (tuntuma ja herkkyys) enkä mä sillä jaksa mitään tehdä.

Lisäksi haluan käyttää puheenvuoron, että tosikovatjätkät(tm) käyttää wacomia aina kynämoodissa:D

Mut joo, jos wide maksaa 5eur lisää, kannattaa käydä vaihtamassa.

Lisäksi haluan käyttää puheenvuoron, että tosikovatjätkät(tm) käyttää wacomia aina kynämoodissa:D

Komppaan. :D

Sen tosin ymmärrän että Mike käyttää hiirimoodissa kun sillä ei kovin suurta Wacomia ole ja näyttö on se 30-tuumainen Cinema Display minkä vieressä on vielä toinen ruutu. Kovin voi olla epätarkkaa sohia kynämoodissa.

Kävin vaihtamassa, ja vaihtokin sujui verkkokaupassa ihan moitteetta. Vanhan tavaran tarkastus yllättävän nopea ja suoraan sanottuna epätarkka toimenpide. Silti hyvä palvelu siellä alakerrassa.

Puhelimeen vielä kun osaisivat vastata. Soitin tänään 2 sekuntia sen jälkeen kun puhelinaika alkoi, eli klo 9:00. Läpi pääsin 10:25. Ei kovin hyvä.

Mutta tosiaan, kannatti ajaa pientä ylinopeutta ja käyttää se 5€ extraa. On tämä nyt jotenkin muka luontevampaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom