Soppaluu sanoi:
Yritin tässä etsiä tietoa searchilla, mutta ei oikein napannut. Ongelmana on siis se että mulla on aika tasapaksu vartalo. En tietystikään tule saamaan mitään tiimalasia enkä edes halua. Haluaisinkin tietää millä liikkeillä saisin parhaiten muotoa vyötäröön (vai onko se edes mahdollista?)
Treenaa itselle LEVEÄ selkä ja muodokkaat jalat ja pylly... :D
Joo... no itse olen aina ollu melko poikamaisen kapea, eikä vyötärö ole kovin tiimalasimallinen ollut edestäpäin katsoen. Sivusta taas olen aina ollut todella kapeavyötäröinen. Nyt kun kovaa treeniä on jo takana pidempi aika (yht. 5v josta 1,5v todella kovaa ruokavalion ja lisäravuinteiden ym. ryydittämänä), on vyötärö alkanut sieltä erottumaan ihan kunnolla.
Sitten tietty rasvan määrä vyötäröllä vaikuttaa paljon! Esim itsellä on tällä hetkellä pientä jenkkakahvaa havaittavissa :jahas: joten vyötärö ei niin kapea ole edestäpäin katsottuna, litteänä vatsa kuitenkin pysyy, osaksi varmaan syvien (sileiden) vatsalihasten hyvän kunnon ansiosta.
Taitaa tuo vyötärön tiimalasimaisuus olla monesta asiasta kiinni, tietty myös omasta rakenteesta... Kuitenkin yksi juttu mikä kannattaa huomioida jos treenaa kovaa: Kun vatsalihakset, selkälihakset ja kyljet kasvavat lihasmassaltaan, ei vyötärö enää voikaan näyttää ruipelon mallin vyötäröltä (jolla ei ole kuin kerros rasvaa - jos sitäkään- ja sisäelimet...), vaan sinne tulee sitä massaa jonnin verran. Rasvan minimoimisella saa kuitenkin vyötärön näyttämään miljoona kertaa paremmalta upeiden lihasten ansiosta! :thumbs:
Edit: Eli treenaa vaan koko vartaloa tasapuolisesti kovaa, vatsoja pari kertaa viikossa yhtä kovaa kuin muitakin lihaksia, sekä vartalonkiertoja ja venyttelyä. Joku muu voi laittaa joitain hifistelyliikkeitä jos tietää...