VW Corrado (auttakaa naista autokaupoissa..)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MerZi
  • Aloitettu Aloitettu
MerZi esittää nyt tyhmiä kysymyksiä. :nolo: Viimeistään tämä kyselytunti paljastaa tietämättömyyteni autoista ym. tekniikasta, mutta senkun..

Kuten varmaan tredin otsikosta voi päätellä, haaveilen hankkivani auton lähitulevaisuudessa ja olisin varsin kiinnostunut VW Corradosta. Volkkari tuntuu luonnolliselta valinnalta koska olen suorastaan kasvanut niiden keskellä... Tällä hetkellä ajelen golfilla vm-90 ja tämä auto on kyllä näyttänyt kaikki taivaan merkit siitä, että "hän" on tullut tiensä päähän. Olen ajellut vaikka millä autoilla, uusilla ja vanhoilla mutta koska budjettikin on rajallinen, en voi ajatella hankkivani kovinkaan uutta kaaraa. Lisäksi neitiä vaivaa vakavasti tämä merkkiuskollisuus ja se, että olen jotenkin vain menettänyt sydämeni tälle kyseiselle autolle. Muistaakseni corradoista oli juttua jossain muussa ketjussa, mutta suotakoon minulle tämä oma kyselytanner. Myönnän, että olen täysin urpo näiden autoasioiden suhteen, joten mitä kaikkea minun tulee ottaa huomioon ja tietää ennenkuin edes ajattelen tällaisen menopelin hankintaa? Hirveästi en myynnissä olevia vaihtoehtoja löytänyt mutta katsellaan nyt.. Jos vain menen autokauppaan ja kerron, että haluan violetin Corradon, voi olla, että minut nauretaan sieltä ulos. Haluaako joku lähteä MerZin kanssa autokauppaan? :D

Nyt kaikki Pakkislaiset, jotka tiedätte näistä vehkeistä jotain, kertokaa olisko tuollainen edes järkevä hankinta? Jos tiedätte jotain linkkejä joista voin lukea juttua tuosta autosta niin laittakaa tänne, kiitos! :haart:

Liitteet

• corrado.webp
    corrado.webp
    73,8 KB · Katsottu: 2 177
MerZi sanoi:
MerZi esittää nyt tyhmiä kysymyksiä. :nolo: Viimeistään tämä kyselytunti paljastaa tietämättömyyteni autoista ym. tekniikasta, mutta senkun..

Kuten varmaan tredin otsikosta voi päätellä, haaveilen hankkivani auton lähitulevaisuudessa ja olisin varsin kiinnostunut VW Corradosta. Volkkari tuntuu luonnolliselta valinnalta koska olen suorastaan kasvanut niiden keskellä... Tällä hetkellä ajelen golfilla vm-90 ja tämä auto on kyllä näyttänyt kaikki taivaan merkit siitä, että "hän" on tullut tiensä päähän. Olen ajellut vaikka millä autoilla, uusilla ja vanhoilla mutta koska budjettikin on rajallinen, en voi ajatella hankkivani kovinkaan uutta kaaraa. Lisäksi neitiä vaivaa vakavasti tämä merkkiuskollisuus ja se, että olen jotenkin vain menettänyt sydämeni tälle kyseiselle autolle. Muistaakseni corradoista oli juttua jossain muussa ketjussa, mutta suotakoon minulle tämä oma kyselytanner. Myönnän, että olen täysin urpo näiden autoasioiden suhteen, joten mitä kaikkea minun tulee ottaa huomioon ja tietää ennenkuin edes ajattelen tällaisen menopelin hankintaa? Hirveästi en myynnissä olevia vaihtoehtoja löytänyt mutta katsellaan nyt.. Jos vain menen autokauppaan ja kerron, että haluan violetin Corradon, voi olla, että minut nauretaan sieltä ulos. Haluaako joku lähteä MerZin kanssa autokauppaan? :D

Nyt kaikki Pakkislaiset, jotka tiedätte näistä vehkeistä jotain, kertokaa olisko tuollainen edes järkevä hankinta? Jos tiedätte jotain linkkejä joista voin lukea juttua tuosta autosta niin laittakaa tänne, kiitos! :haart:

No sen verran voin sanoo että mitää kestävimpiä autoja noi nyt ei ole ja remmiahdin ei nois kyl kovin kestävä oo auto alkaa piiputtaa jo pahemmin ku kilometrei lasis 300tkm ja tästä on kokemusta kaverilla 3 autoo hajonnu jo ennen ku kone oli edes nähny 300tkm:ää vaikka kuinka hyvin autoo oli huolettu. Jätä ostamatta

Jos tehokasta ja ihan ok autoo sekä kestävää niin itse sun tilantees kattoisin peugeot 405mi16 fiksunäköinen ja suht tehokas vakiona ja koneet todella kestäviä mut SUSIAKIN löytyy eikä ole hinnalla pilattu.

Tuon Golfin kanssa on tullut tapeltua todella paljon sen jälkeen kun tuli 300tkm täyteen. Sähkövikoja ollut paljon ja viime aikoina joutunut vähän turhan usein olemaan levikkeellä konepelti pystyssä "Hei saisinks mä vähän apua.. :nolo: " Että mitään vastaavaa en mielelläni enää itselleni ottaisi.. Mitä olen myynti-ilmoituksia katsellut, niin eihän nuo corradot sieltä halvimmasta päästäkään ole, kun ajattelee suhteessa ikään. Sinänsä minulla ei ole mitään ennakkoluuloja muitakaan automerkkejä kohtaan ja jos rahaa olisi joku kymppi enemmän niin ostaisin ihan toisenlaisen auton, mut eipä tässä elämäntilanteessa viittis vielä hirveitä lainojakaan ottaa. Jos vaan sellaisen ajopelin sais johon voisi luottaa siinä mielessä, ettei jätä kävelemään (ja mielellään volkkarin :haart: ) niin olisin tyytyväinen.

Edit: Voisin harkita myös Audia toisena vaihtoehtona volkkarin sijaan...

Corradon hinnalla saisit paljon tuoreemman, luotettavamman ja vähemmän ajetun auton. Jos haluat pysyä samassa merkissä niin mites olis vaikka Polo? (Polo ei kyllä ole kovin kuumaverinen ratsu ;) )

Örkki sanoi:
Corradon hinnalla saisit paljon tuoreemman, luotettavamman ja vähemmän ajetun auton.

Tätäpä olen itsekin miettinyt. On taas yhtä jahkailua koko homma mutta minkäs teet.

Örkki sanoi:
Jos haluat pysyä samassa merkissä niin mites olis vaikka Polo? (Polo ei kyllä ole kovin kuumaverinen ratsu ;) )

Ihanasti sanottu, tuo kuumaverinen ratsu nimittäin.. ;) Kyllä siinä pollessa sais puhtia olla että jaksaa MerZin kanssa laukata. Ei ehkä poloa, en tiedä, ei kyllä ole niistä hirveesti kokemustakaan. Ei ainakaan sellaista "pikkupikkupoloa", eihän multa mahdu edes ego siihen autoon. ;) Hehhehee.

Kun kerran olet tykästynyt ratsuihin niin Mustangihan olis rouhee, ja egollekaan ei tekisi ahdasta moisen pelin ohjaksissa. :) (mutta ei ole halvimmasta päästä)

Mites tuoreempi Golf? Vaikka 2 litraisella myllyllä, olis varmaan aika varma ratkaisu.

MerZi sanoi:
Nyt kaikki Pakkislaiset, jotka tiedätte näistä vehkeistä jotain, kertokaa olisko tuollainen edes järkevä hankinta?

Tuohon on helppo vastata. EI. Tosin ei auton ostossa järkeä aina kuulu käyttääkään, mutta nuo tuonkaltaiset autot soveltuvat paremmin ihmisille jotka saavat perverssiä nautintoa jatkuvasta säätämisestä ja korjaamisesta.
Eli harrasteautona varmaan loistava, käyttöautona ei niinkään.
Suosittelisin lämpimästi miettimään vielä tovin. Jos kuitenkin tuntuu että juuri tuollainen on saatava niin mikäs siinä, varautuu vaan jo etukäteen siihen, että kuluja saattaa tulla reilustikin myöhemmin.

Örkki sanoi:
Kun kerran olet tykästynyt ratsuihin niin Mustangihan olis rouhee, ja egollekaan ei tekisi ahdasta moisen pelin ohjaksissa. :) (mutta ei ole halvimmasta päästä)

Olishan se, ei tekis ahdasta missään mielessä mutta en taida haluta elinkautiseen velkavankeuteen kuitenkaan.. :)

Örkki sanoi:
Mites tuoreempi Golf? Vaikka 2 litraisella myllyllä, olis varmaan aika varma ratkaisu.

Tämä olisi varmaan kaikkein järkevin ratkaisu. Äitillä on -98 variant, sillä olen ajellu ja ihan varmaa kyytiä se antaa. Katsellaan, jospa se "oikea" vielä ajelee vastaan.. ;)

Edittiä: Wall, en todellakaan kuulu henkilöihin jotka saavat yhtään minkäänlaista nautintoa korjaamisesta ja säätämisestä, etenkään kun en osaa.. Kyllä siitä on nautinto ollut kaukana kun nykyistä golfia on pitänyt näplätä sormet mustana tietämättä mistään mitään.. Että jos joku on itäisessä suomessa naureskellut ohi ajellessaan naiselle joka bussipysäkillä tai tienposkessa seisoskelee mietteliään näköisenä mustan golfin konepellin alla huoltokirja kädessä niin se oon varmaan ollut minä. :D

Pakkohan se on Eleonoorankin tänne autoihmisenä työntäytyä..
Mä en ikinä ostaisi volkkaria, mutta jos sellainen jostain kummallisesta syystä olisi pakko hankkia, niin ostaisin uudehkon Golfin. Se alkaa olla jo auton näköinen. :thumbs: Sellaiseen ilmeisesti MerZinkin ego mahtuisi. ;)
Ja jos tahdot auton, missä on varma tekniikka, niin joku Nissan Primera voisi olla aika hyvä ratkaisua. Ja noita saa jo aika halvallakin. Toinen voisi olla vaikka joku Toyota. Ja sitten, jos tahdot auton, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet, niin esim. Opelia voisin suositella. Mutta tähän on lisättävä pieni miinus, joka kannattaa aina ottaa huomioon. Opelin saattaa joutua viemään liian usein huoltoon. :jahas:

kattoisin peugeot 405mi16
No jos tämä on luotettava ja kestävä Corradoon verrattuna niin sitten sen on pakko olla tosi paska :D
Nooh ite ehottasin kanssa varmaan Golffia jos sen on pakko olla volkkari.

Eli kellään vastanneella ei vissiin sit corradosta ollut kokemusta?

No ei minullakaan, kiinnostaisi joltain sen omistavalta kuulla autosta enemmän. Luulisi corradon suht kestävä olevan, litratehot ei ole hirveät, remmiahtimet (ei ehkä corradon?) kestävät käytännössä aina pidempään kuin turbot ilman huoltoa saati korjausta. Volkkarilla yleensä ottaen alustan nivelet yms. kestää kyllä ihan hyvin, joten kysymysmerkkinä lienee ainoastaan tuon moottorin kestävyys?

Pehvanssi sanoi:
No jos tämä on luotettava ja kestävä Corradoon verrattuna niin sitten sen on pakko olla tosi paska :D
Nooh ite ehottasin kanssa varmaan Golffia jos sen on pakko olla volkkari.

Luitko viestini???

Sanoin kestävä auto mutta SUSIAKIN löytyy.

Itsellä ollut 3 mi16:sta joista 2 tällä hetkellä on käytössä se kolmas levas mittarissa lukemat 440tkm ja näillä kahdella mitä nyt on käytössä mittari lukemat 385tkm ja 405tkm ja ikinä ei ole mihinkää autooni tehty kone remonttia ainooastaa ilmanputsari ja öljyt vaidettu ajallaa eli tollaset jotka joka autos kuuluuki vaihtaa ajallaan. Niin väitän että mi16sta kestävämpi ku corrado vai väitätkö että corradon remmiahdin on kestävä voisin vannoa että ongelmat alkavat viimeistää siinä kun mittarissa 200-250tkm sanoo ahdin työ sopimuksensa irti näin kavereille käynyt eikä ihan vaan PARIA kertaa

Sumppari sanoi:
Eli kellään vastanneella ei vissiin sit corradosta ollut kokemusta?
Eipä tunnu. Olikohan se Corrado vai Scirocco jonka auto motor und sport teilasi huonoimmaksi testaamakseen autoksi? Sakut ei yleensä hauku omiaan...

Vinkki:

Päädyt sitten mihin merkkiin / malliin tahansa niin ota mukaan joku tyyppi joka tietää autoista tai sitten käytä pirssiä vaikka autotohtorilla, ennen kauppojen solmimista. Näin varmistut siitä että et osta sikaa säkissä...

Onnea autokaupoissa! Toivottovasti se oikea löytyy! :D

Corradossa on sitä ongelmaa, että vaikka se Golfiin pohjautuukin, on siinä paljon vain Corradoon tehtyjä (lue: kalliita ja vaikeita saada Suomesta) osia. Luulisin, että IV-korinen Golf irtoaa jo samaan hintaan ja on varma valinta.

Joo. Ei tule kesää tämän homman kanssa. Pösö, Toyota ja Nissan merkkeinä minulle täysin tuntemattomia, tarkoitan siis että en oo niillä ajellut. Ooppelistakin sen verran että pari kappaletta Calibroja on tullut ajeltua, toinen oli oikein hyvä, ei ollut vikoja mutta toinen oli suoraan sanottuna täys paska, (V6 koneella). Avolla oli V40 Volvo johon rakastuin, sellaiseen tosin ei itsellä tällä hetkellä oo varaa. Varmaan sitä joutuu tuoreemman Golfin hankkimaan, kun auton ei mulle kuitenkaan tarviis olla viimeisintä huutoakaan kun syksyllä mies hankkii taas uuden auton itelleen. Jokseenkaan tämä ei minun autotilannetta muuta mihinkään, tarviin luotettavan, näppärän käyttöauton kun mies tekee reissuhommia. Etenen hommassa hiljalleen, seuraavaks täytyy varmaan alkaa miettimään hankinko Suomesta vai ulkomailta.. :rolleyes:

Tai sit mä korjuutan tuon entisen ja ajelen sillä, mun rakkaalla pikku pirssillä. :haart:

MerZi, Jos tarvitset luotettavan, näppärän käyttöauton, jota ei tarvitse hirveästi korjailla ja jonka pitää olla volsu (kaikki em. kriteerit olet itse sanonut, pitävätkö ne nyt paikkansa vai eivät?), niin miten voit edes harkita mitään muuta, kuin mahdollisimman uutta Poloa?

Jos ajelet lähes pelkästään yksin, niin mihin tarvitset sen isompaa? Jos egosi on ainoa syy isompaan ja tehokkaampaan autoon (ja kuinka paljon isompi se Golf todella on?), niin egosi kaipaa pienentämistä, anteeksi vain. Polollakin kerkeää mainiosti Suomen nopeusrajoitusten mukaisesti ajaa.

MerZi sanoi:
Joo. Ei tule kesää tämän homman kanssa. Pösö, Toyota ja Nissan merkkeinä minulle täysin tuntemattomia, tarkoitan siis että en oo niillä ajellut. Ooppelistakin sen verran että pari kappaletta Calibroja on tullut ajeltua, toinen oli oikein hyvä, ei ollut vikoja mutta toinen oli suoraan sanottuna täys paska, (V6 koneella). Avolla oli V40 Volvo johon rakastuin, sellaiseen tosin ei itsellä tällä hetkellä oo varaa. Varmaan sitä joutuu tuoreemman Golfin hankkimaan, kun auton ei mulle kuitenkaan tarviis olla viimeisintä huutoakaan kun syksyllä mies hankkii taas uuden auton itelleen. Jokseenkaan tämä ei minun autotilannetta muuta mihinkään, tarviin luotettavan, näppärän käyttöauton kun mies tekee reissuhommia. Etenen hommassa hiljalleen, seuraavaks täytyy varmaan alkaa miettimään hankinko Suomesta vai ulkomailta.. :rolleyes:

Tai sit mä korjuutan tuon entisen ja ajelen sillä, mun rakkaalla pikku pirssillä. :haart:

Mikä on sun budjetti ja mitkä ovat ne todelliset tarpeet/pakolliset vaatimukset sille autolle? Golfia en paljon enää korjailisi, siihen uppoaa ilmeisesti nyt jo enemmän rahaa kuin sen arvo on

D.Yates sanoi:
Tää on tätä kun ollaan käyty pari vuotta salilla niin että äitikin huomaa jo tuloksia tulleen ja sitten sen salilla käyvän tyttö/poikaystävän kanssa muutetaan vuokrakaksioon ja ollaan maalattu seinä punaiseksi ja haettu ikeasta sohvapöytä ja stokkalta purperryhuivi, niin johan se ego alkaa olla sitä kokoluokkaa, että sille pitää olla vähintään tunattu bemari että mahtuu.

Hehhee :thumbs:

Muistaakseni mä jo mertsiä kiusasin sen aiemmassa "minkä auton ottaisin"-threadissa joten tyydyn vain naureskelemaan tälle =).

Back
Ylös Bottom