• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Voimistelurenkaat kattoon kerrostaloasunnossa

Ikä
33
Todettakoon heti alkuun, että olen todella käsi näissä asioissa. Haluaisin kuitenkin voimistelurenkaat kerrostaloasuntoni kattoon kiinni. Mikä mahtaa olla järkevin tapa toteuttaa tämä haave? En siis osaa edes sanoa katon materiaalista mitään. Betonia tai jotain kiveä ilmeisesti, kovaa ainakin :D Riittävätkö yleensä yksittäiset kiinnikkeet, vai olisiko järkevämpää iskeä esim.joku kakkosnelonen kiinni useammalla ruuvilla kiinni ja siihen sitten jotkut koukut? Ja minkälaisia pultteja, kiila-ankkureita tms kannattaisi käyttää? Vai pitääkö tässä hommata joku ammattimies tsekkaamaan se katto? :D

Ikä
29
Kaupunki
Vekkuli
Todettakoon heti alkuun, että olen todella käsi näissä asioissa. Haluaisin kuitenkin voimistelurenkaat kerrostaloasuntoni kattoon kiinni. Mikä mahtaa olla järkevin tapa toteuttaa tämä haave? En siis osaa edes sanoa katon materiaalista mitään. Betonia tai jotain kiveä ilmeisesti, kovaa ainakin :D Riittävätkö yleensä yksittäiset kiinnikkeet, vai olisiko järkevämpää iskeä esim.joku kakkosnelonen kiinni useammalla ruuvilla kiinni ja siihen sitten jotkut koukut? Ja minkälaisia pultteja, kiila-ankkureita tms kannattaisi käyttää? Vai pitääkö tässä hommata joku ammattimies tsekkaamaan se katto? :D

Unohtaa koko homman jos on ontelolaatta, tai ainakin pyytää ammattilaisen tsekkaamaan.

Mulla on ontelolaatassa kiinni paksussa kohtaa(eli onteloiden välissä) Sormatin kiilaankkureilla missä on lenkit päässä eli saa suoraan pujotettua hihnat niihin. Näät on ollut jo useamman vuoden käytössä ja hyvin toimineet.

Kjj

Käytetään vanhaa ketjua eli onko kenelläkään kokemusta miten kiinnittää voimistelurenkaat 70-luvun betonielementti kerrostalon kattoon?

Jos meina porailla, täytys ensin varmistaa, ettei sillä kohdalla mene sähköpiuhoja eikä vesijohtoputkia. Metallikohteiden tunnistamiseen on olemassa erilaisia laitteita, joita saa kaupoista. Mutta ei ne kovin tarkkoja ole. toinen vaihtoehto on saada käsiinsä katon piirustukset. Kovin helpoksi tuo ei ole siis tehty.

Mulla on tommosilla kiilankkureilla (13mm) omat renkaat kiinni ja hyvin on pysynyt katossa. Varmasti pysyy nuilla 10 millisilläkin, on se verran hyvin pureva. Itse laitoin lenkkiin vielä kiinni aika isot karbiinihaat ihan käyttömukavuuden takia, varsinkin isojen kuminauhojen kanssa nuo jousihaat on tosi kätevät.