Voimapunnerrus/sotilaspenkki salikisoja?

Olen jo pidemmän aikaa halunnut kilpailla kyseisessä lajissa. Treenin kanssa on motivaatio-ongelmia kun varsinaisia kilpailullisia tavoitteita ei ole ja tuollainen toistomaksimikisa sopisi tällaiselle "koko ajan joku paikka rikki-kaverille" paremmin kuin maksimiskabat. Ongelmaksi itselleni on muodostunut se, että minulla on lääkärin määräämä korvaushoito jota ei käsittääkseni suomen voimapunnerrus ry:n kisoissa hyväksytä?

Tiedustelisin siis mahdollisia salikisoja missä pääsisi kilpailemaan tässä lajissa? Mayorsilla oli ilmeisesti aikoinaan Mayors Open ja eikö PTVlläkin järjestetä omia kisoja?

Mikäli kenelläkään ei ole tällaisia tiedossa niin olisiko porukalla mielenkiintoa osallistua sellaisiin? Jos muutama aktiivinen kaveri innostuisi saisimme varmasti jonkinlaiset kilpailut järjestettyä. Voisihan lajeja toki olla muitakin, ehkä dippejä, leukoja, kyykkyjä, vetoja tai ihan mikä nyt ihmisiä kiinnostaa. Itseäni kiinnostaisi eniten jonkinlainen toistomaksimikilpailu mutta painon ei minun puolestani tarvitsisi olla omapaino, tämänkin threadin perustin hetken mielijohteesta ja olen avoin ehdotuksille.

Mun visio olisi joku matalan kynnyksen kilpailu jossa kilpailtaisiin hyvässä hengessä, tottakai koviakin suorituksia olisi mahtavaa nähdä. Säännöt mahdollisimman nostajaystävälliset mutta kuitenkin selkeät ja reilut.

Vinkkejä? Mielipiteitä? Kaikki ajatukset ja ehdotukset ovat tervetulleita. :)

Näitähän voi käydä myös netin välityksellä. Meilläkin on tällä hetkellä yhden pakkislaisen kanssa hauiskääntökisa ja käydään se siis netin välityksellä.

Ite oon sitä mieltä, että kannattaa alottaa tyyliin vaan yhdellä lajilla. Esim tuo toistopunnerrus. Porukka kumminkin haluaa tehä hyviä tuloksia, niin paljon helpompi on reenata yhtä lajia "tosissaan" tovi ja käydä tekemässä siinä tulos. Sitten kun on kisoissa tutustuttu, siellä voi jo suunnitella toisia mittelöitä ja tiedustella mitä porukka haluaisi tehdä. Sen yhteisön kun saa eka luotua, niin on helmpompi sitten monimutkaistaa kisojakin kun voi luottaa että se oma "porukka" tulee nostamaan. Oon nimittäin huomannut että jopa leikkimielisiin kisoihin on ihmisillä todella iso kynnys osallistua.

Näitähän voi käydä myös netin välityksellä. Meilläkin on tällä hetkellä yhden pakkislaisen kanssa hauiskääntökisa ja käydään se siis netin välityksellä.

Ite oon sitä mieltä, että kannattaa alottaa tyyliin vaan yhdellä lajilla. Esim tuo toistopunnerrus. Porukka kumminkin haluaa tehä hyviä tuloksia, niin paljon helpompi on reenata yhtä lajia "tosissaan" tovi ja käydä tekemässä siinä tulos. Sitten kun on kisoissa tutustuttu, siellä voi jo suunnitella toisia mittelöitä ja tiedustella mitä porukka haluaisi tehdä. Sen yhteisön kun saa eka luotua, niin on helmpompi sitten monimutkaistaa kisojakin kun voi luottaa että se oma "porukka" tulee nostamaan. Oon nimittäin huomannut että jopa leikkimielisiin kisoihin on ihmisillä todella iso kynnys osallistua.

Ehdottomasti samaa mieltä siitä että alkuun kannattaisi aloittaa yhdellä lajilla ja minulle se toistopunnerrus olisi lähinnä sydäntä. Toi mun ensimmäinen viesti oli vähän tuollaista mind-flowta :) Netin välityksellä kilpaileminen on toki mahdollista mutta uskon että suurin osa ihmisistä olisi motivoituneempi kun ympärillä on muitakin kilpailijoita.

Harmi että ihmisiä jännittää tällaiset kisat. Ei siellä mitään sm-tason tuloksia tarvitsisi tehdä. Minusta olisi vain kiva ajatus että vakavissaan treenaavat "tavikset" saisivat ottaa mittaa toisistaan tai ainakin itsestään ja uskoisin että siitä madaltuisi kynnys osallistua isompiinkin kilpailuihin.

Ehdotus on se, että kokoot kaveriporukasta innokkaita skabaajia, ja keksitte mahollisimman monia lajeja, missä kisata.

Ajatuksena kiva mutta kaveriporukkani on aikalailla jakautunut kahteen kategoriaan: 1) juopot 2) uraohjukset jotka kiinni duunissa 247 ja joista osa yrittää pyörittää normaalia perhe-elämää siinä sivussa. Kumpakaan ryhmää on yllättävän vaikea saada osallistumaan urheilukisoihin :)

Ehdottomasti samaa mieltä siitä että alkuun kannattaisi aloittaa yhdellä lajilla ja minulle se toistopunnerrus olisi lähinnä sydäntä. Toi mun ensimmäinen viesti oli vähän tuollaista mind-flowta :) Netin välityksellä kilpaileminen on toki mahdollista mutta uskon että suurin osa ihmisistä olisi motivoituneempi kun ympärillä on muitakin kilpailijoita.

Harmi että ihmisiä jännittää tällaiset kisat. Ei siellä mitään sm-tason tuloksia tarvitsisi tehdä. Minusta olisi vain kiva ajatus että vakavissaan treenaavat "tavikset" saisivat ottaa mittaa toisistaan tai ainakin itsestään ja uskoisin että siitä madaltuisi kynnys osallistua isompiinkin kilpailuihin.

Joo kyllä se kisaympäristö ja fiilis mikä siitä tulee on se syy miks ite kisaan. Siihen kun lisää sen että tutustuu samanhenkisiin immeisiin, niin mie kiertelen mielellään kisoja, vaikka ei vois pärjätäkkään.

Monella on tosiaan se mentaliteetti että jos kisaan, pitää olla tosi hyvässä kunnossa, ihan vaikka kyseessä olisi joku salikisa tms. Usea miunkin kaveri on sanonut että ei kisaa voimanostossa, kun ei sm-kisoissa kumminkaan pärjäis. Siinä ei paljoa auta vaikka miten sanoisi että suomessa on niin kova taso, että ei todellakaan tarvii olla sm-kärkeä että voi kisata niin että ei tarvii hävetä. Miun mielestä kenenkään ei pitäs häpeillä omia voimiaan. Aina löytyy se vahvempi kumminkin ja onhan se kiva mennä sitten uudestaan kisaamaan ja rikkoa omat ennätykset.

Back
Ylös Bottom