voiman ja kestävyyden ihanteellinen suhde?

Kuinka hyvässä suhteessa olette pystyneet pitämään voiman ja kestävyyden? Esim. cooper, leuanveto, sotilaspenkki tai mave. max. Tai kyykky max. Aina joskus kuulee tarinoita kaverin kaverista kuka intissä juoksi samalla viikolla coopperissa 3300, veti 35 leukaa ja kyykkäsi 300 :wtf:. itse olen yrittänyt nyt parantaa coopperia kolmesta tonnista ylöspäin ja samalla saada leuanvetoon ja sotilaspenkkiin lisää toistoja, sekä kyykkyynkin vähän voimaa. Treenit menee suurinpiirtein 50/50 lenkki/puntti. Onko muilla samantyylisiä tavotteita ja miten treenaatte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvästä suhteesta tiedä, mutta itsellä ollut tavoitteena pitää penkki yli 120kg ja maraton alle 4h. siinä on ihan riittävästi tälläiselle 35 vuotiaalle kaverille. Juuri ja juuri tuo nyt menee lokakuussa mara 3.57 ja maaliskuussa penkki 125kg. Sotilas penkkiä tms. en niinkään ole koittanut parannella. Painoa nyt n. 80kg ja viimeksi kun koitin sain vaivaiset 17 toistoa omalla painolla. Leuoista ei viitsi puhua. Coopper tavoite oli viimevuodelle 3000m, mutta jäi 50m päähän. Katsotaan josko tänävuonna...

Tuskin tuota ihanteellista suhdetta kukaan tietää. Se riippuu varmasti lajista ja monesta muusta asiasta.

Minulla kuitenkin sotilaspenkkissä ennätys on 20 omalla painolla, leukoja menee yli 20 ja cooperissa ainakin 3700...

Olisi kiva kuulla minkälaista treeni ohjelmaa hiiop ja muut (jokaoasalueen)hyvä kuntoiset vetää. itellänikin ois tavoite et ois jonkin verran voimaa, erittäin hyvä kestävyys ja hyvä uimaan.

tällä meiksin joka toinen pvä. lenkki joka toinen pvä. puntti -systeemillä menee ainakin jumiin ja tuntuu junnaavan paikoillaan. lenkeistä joka kolmas on vauhtikestävyys ja muuten pk-lenkkejä. punttia yritän vaihdella kuukauden välein niin että toistot on suurin piirtein 1 kuukausi >15, toinen kuukausi n. 10 ja kolmas kuukausi vitosia. ja sama rundi alusta. olis kyllä kiva kuulla jos jollain superkuntoisella olisi järkeviä ideoita treeniin.

Heinäkuussa meni intissä 3400 metriä cooperin testissä. Maaliskuussa voimanostotulokset olivat pitkän voimapainotteisen salitreenin jälkeen penkki 130 kg, takakyykky 140 kg ja mave 180 kg. Nyt pidän taukoa salitreenistä. Teen ainoastaan räjähtäviä liikkeitä riveä ja muuta käsipainojumppaa kahvakuulatyyliin leukoja, punnerruksia, hyppelyitä yms.

Kunto pääsi heikkenemään melko paljon viime kesästä ja paino nousi 95 kg. Nyt olen tehnyt pääpainotteisesti aerobista, jotta saisin painon jonnekin 85 kg. 3000 metriä mä juoksen, vaikka kaasunaamari päässä:D

Olisi kiva kuulla minkälaista treeni ohjelmaa hiiop ja muut (jokaoasalueen)hyvä kuntoiset vetää. itellänikin ois tavoite et ois jonkin verran voimaa, erittäin hyvä kestävyys ja hyvä uimaan.

Viimevuonna maratonille valmistautuessa harjoittelu meni jokseenkin seuraavasti

ma sali koko yläkroppa toistot 8-15
ti juoksu 10 km reipas pk (peruskestävyys)
ke juoksu 10-14 km pk lenkki
to sali koko kroppa (jalat kevyesti) yläkroppa toistot 1-8, jalat 10-20 sarjoja ei loppuun (ei muuten palaudu)
pe vp
la juoksu vauhtikestävyys 10-14km tai 1-2km vetoja 4-5kpl välissä 1km palautus hölkäten.
su pitkälenkki nousevasti kohti maraa 18-32km pk vauhti lopussa välillä vauhdin nosto yli mara tavoite vauhdin.

Tuossa n. suunnileen miten mentiin viime vuotta, lenkkien paikat vaihdoin tuntuman mukaan. Salilla olen nyt tykännyt tehdä yllämainitulla tavalla, tuo mukavaa vaihtelua. Jalkoja ei maralle harjoiteltaessa viitsi salilla kovaa reenata, ovat muutenkin kovilla.

Nyt tälle vuodelle ajattelin, että en kokanaiselle maratonille mene. Joten harjoittelu on hieman erilaista. Työpaikan vaihdos toi myös uuden mahdollisuuden kun voin kulkea työmatkoja juosten. Tässä esimerkki vaikka miten tämä viikko tulee menemään.

Ma aamupäivä sali yläkroppa toistot 10-15, ilta juosten töihin 6,5km
ti aamu juosten kotiin 6.5km, ilta pyörällä töihin 7km
ke aamu pyörällä kotiin 7km, ilta juosten töihin 6,5km
to aamu juosten kotiin 6,5km, päivä sali yläkroppa toistot 3-8, jalat kevyesti toistot 15-20, ilta pyörällä töihin
pe aamu pyörällä kotiin, ilta juosten töihin
la aamu juosten kotiin
su vp

Työ vuorot menee n. 5 yön pätkissä joten tuolle viikolle ei tule pitempää lenkkiä ollenkaan, mutta esim seuraavalle viikolle alkuviikosta juoksen 12-14km pk lenkin ja loppuviikosata sit taas työmatkoja. Tämän suuntaista täällä. Syksyllä vasta tulee mukaan taas vk ja kunnon veto reenejä, nyt kun ei mitään kisaa tulollaan otan siltä kantilta hieman rennommin ja juoksen vain satunnaisia vetoja lenkkejen sisällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom