Voiko päästä kireään kuntoon entisenä läskinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jabeli
  • Aloitettu Aloitettu
Olin lapsena lihava ja sitten aikuisiällä jojoillut 60-90kg. Olen vielä melko nuori mies (alle 25 vuotta) ja ajattelin, että pystynkö pääsemään todella kireään kuntoon joskus, jos kiinnostaisi kokeilla kisaamista.

Vai tekeekö suuri määrä rasvasoluja tämän mahdottomaksi? Rasvaimuihin tai rasvasolujen jäädytykseen ei ole varaa.

Onko jollakin täällä kokemusta esimerkiksi kisadieetistä entisenä läskinä tai muuten vain tiukkaan kuntoon pääsemistä?

En olisi huolissani kireäksi pääsemisestä, vaan siitä riittääkö geenit saamaan kilpailuihin vaadittavan lihasmassan. Sen näkee jo treenin alkuvaiheessa jos treeni ja ruokavalio on kunnossa. Savolais Make taisi mainita että jos ei ole saanut 5 vuoden kovalla treenillä kisamassoja, ei niitä saa koskaan.

Jos nahkaa ei ole niin paljon että se jää roikkumaan, niin joo. Käsittääkseni nahka voi palautua myös silloinkin ajan kanssa.

Itse olin aikanaan 100kg silkkaa läskiä, sitten cuttasin ekalla ketolla 65-kiloiseksi laihaläskiksi ja sen jälkeen jojoilin kaikkine aloittelijoiden mokineni pikkuhiljaa itseni tikkiin, ja löytyihän ne absit ja muutkin palat sieltä kun aikansa tahkosi.

Back
Ylös Bottom