Voiko liiallisesta harjoittelusta tulla kipeäksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mzypt
  • Aloitettu Aloitettu
Olen viimeisen kuukauden aikana yrittänyt pudottaa painoa hmmm...kilon juoksemalla. Olen juossut kuin heikkopäinen, 10-20 km päivässä siten että 8-9 päivää olen juossut putkeen ja sitten yksi lepopäivä. Siis olen kyllä harrastanut juoksemista pidempäänkin, mutta en 100km/viikko. Norm. 35-50km/viikko. Ruokailua olen vähentänyt myös. Olen huomannut että paino ei tipu...ei sitten millään. Vertailukohtana pidän aamupainoa. Jos yhdenkin päivän jätän juoksematta, niin seuraavana aamuna kostautuu puntarissa. Aivan käsittämätöntä...aivan kuin joutuisin väkisin pitämään painon kurissa juoksemalla. Juoksen sisätiloissa matolla ja tehostaakseni kulutusta viime viikon juoksin ilman ilmastointia (asun KUUMASSA maassa), sisällä 34astetta!! Hiki irtoo ja nestettä lähtee 2-2.5kiloa 15km matkalla. Toki juon sen nesteen tietysti heti takaisin. Mutta paino ei vaan putoa vaikka takuulla syön vähemmän kuin kulutan.
Viimeiset lenkit ovat olleet todella raskaita, tuntuu että jalat painaa tonnin ja ettei millään jaksa, joutuu välillä jopa kävelemään. Töissä tuntuu ettei pysy millään hereillä, väsyttää ihan järjettömästi. Ja toissapäivänä sitten iski kuume. Normaalisti kuumetta on just se yksi päivä vuodessa ja kuume kohoaa 39 asteen tienoille, nyt kuumetta on 37.5 jo kolmatta päivää. Mitään muita oireita ei ole, väsyttää tietysti koko ajan. Voiko kyse olla ylikunnosta(ylirasituksesta)?

Kysymyksestäni tuli näköjään kaksi osainen.
a) Mikä on pielessä kun paino ei putoa?
b)Voiko siis liiallisesta juoksemisesta tulla kipeäksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei millään pahalla, mutta tämä on suurinpiirtein sairainta mitä olen vähään aikaan lukenut foorumeilta.
Kannattaisko miettiä pari kertaa ennenkuin tekee tuommoista "kuuria"? Kumma juttu jos menee paikat rikki ja tautia painaa päälle!? :hyvä: huh huh.....

tee haku ylikunto sanalla.

YLikuntoon ei yleensa itseaan helposti saa, mutta huonot nukkumiset, alhaiset kalorit, niin johan kolisee.

a) Se on pielessä, että sisään otettu energia ja elämiseen ja liikuntaan menevä energia eivät ole tarpeeksi epätasapainossa. Vaikeata tarkemmin määrittää mikä ei toimi.
b) 'Liiallinen' liikunta kyllä voi alentaa vastustuskykyä välillisesti. Jokaiselle 'liiallinen liikunta' onkin sitten vaikeampi määrittää, ja sairastumiseen liittyy myös paljon muita tekijäitä kuten esim. altistuminen jollekkin taudille jne.

Ei millään pahalla, mutta tämä on suurinpiirtein sairainta mitä olen vähään aikaan lukenut foorumeilta.

Kiitos palautteesta....hyvin sanottu kyllä :) Ja tosiaan kyllähän tuo nyt muutaman lepopäivän jälkeen kuulostaakin jo aika kipeeltä touhulta. Taisi lähteä vähän "mopo hanskasta"

Lopeta juokseminen ja syö vähemmän kuin kulutat. Voit juosta ton 100km vaikka joka päivä mut jos syöt enemmän kuin kulutat, ei paino tipu.

Paitsi jos oot rasittenu ittes ylikunnon partaalle, niin syö kunnolla ja lepää pari viikkoa vältellen kaikkea liikuntaa. Ton kanssa ei kannata lähtee pelleilemään.

Jos olet Janne Holmen niin ei mitää hätää..
Muuten .. Rauhotu ja ota järki käteen.. Hyvä vinkki oli tuo ylikunto hakusanaksi ja ehkä kannattais tutustua johonkin kirjallisuuteen aiheesta..
Liika on liikaa.. Kaikessa..
Mutta rajusta asenteesta :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom