Olen viimeisen kuukauden aikana yrittänyt pudottaa painoa hmmm...kilon juoksemalla. Olen juossut kuin heikkopäinen, 10-20 km päivässä siten että 8-9 päivää olen juossut putkeen ja sitten yksi lepopäivä. Siis olen kyllä harrastanut juoksemista pidempäänkin, mutta en 100km/viikko. Norm. 35-50km/viikko. Ruokailua olen vähentänyt myös. Olen huomannut että paino ei tipu...ei sitten millään. Vertailukohtana pidän aamupainoa. Jos yhdenkin päivän jätän juoksematta, niin seuraavana aamuna kostautuu puntarissa. Aivan käsittämätöntä...aivan kuin joutuisin väkisin pitämään painon kurissa juoksemalla. Juoksen sisätiloissa matolla ja tehostaakseni kulutusta viime viikon juoksin ilman ilmastointia (asun KUUMASSA maassa), sisällä 34astetta!! Hiki irtoo ja nestettä lähtee 2-2.5kiloa 15km matkalla. Toki juon sen nesteen tietysti heti takaisin. Mutta paino ei vaan putoa vaikka takuulla syön vähemmän kuin kulutan.
Viimeiset lenkit ovat olleet todella raskaita, tuntuu että jalat painaa tonnin ja ettei millään jaksa, joutuu välillä jopa kävelemään. Töissä tuntuu ettei pysy millään hereillä, väsyttää ihan järjettömästi. Ja toissapäivänä sitten iski kuume. Normaalisti kuumetta on just se yksi päivä vuodessa ja kuume kohoaa 39 asteen tienoille, nyt kuumetta on 37.5 jo kolmatta päivää. Mitään muita oireita ei ole, väsyttää tietysti koko ajan. Voiko kyse olla ylikunnosta(ylirasituksesta)?
Kysymyksestäni tuli näköjään kaksi osainen.
a) Mikä on pielessä kun paino ei putoa?
b)Voiko siis liiallisesta juoksemisesta tulla kipeäksi?
Viimeiset lenkit ovat olleet todella raskaita, tuntuu että jalat painaa tonnin ja ettei millään jaksa, joutuu välillä jopa kävelemään. Töissä tuntuu ettei pysy millään hereillä, väsyttää ihan järjettömästi. Ja toissapäivänä sitten iski kuume. Normaalisti kuumetta on just se yksi päivä vuodessa ja kuume kohoaa 39 asteen tienoille, nyt kuumetta on 37.5 jo kolmatta päivää. Mitään muita oireita ei ole, väsyttää tietysti koko ajan. Voiko kyse olla ylikunnosta(ylirasituksesta)?
Kysymyksestäni tuli näköjään kaksi osainen.
a) Mikä on pielessä kun paino ei putoa?
b)Voiko siis liiallisesta juoksemisesta tulla kipeäksi?