Voiko kuka tahansa saada hyvän takamuksen treenaamalla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pirma
  • Aloitettu Aloitettu
Joitakin varmaan ketjun aihe naurattaa, mutta kysytään nyt kuitenkin :)

Olen huomannut, että nuoruuden koulukiusaamisesta johtuen ajattelen automaattisesti että minulla on huono persaus eikä se siitä muuksi muutu. Nuorena sairastin ensin anoreksian, jonka jälkeen paranemisvaiheessa tuli suhteellisen nopeasti kymmenisen kiloa lisää. Ympäristö reagoi asiaan niin, että sain kuulla miten mulla on tyyliin maailman isoin ja levein perse jne. No, ihme kyllä en sairastunut uudestaan, mutta opin piilottelemaan takamustani. Paino on sen jälkeen laskenut ja salitreenit tulleet mukaan kuvioihin, mutta olen huomannut ettei ajatusmalli ole muuttunut. Käytän edelleen paljon hameita, pitkiä neuletakkeja ym. Minulla on leveähkö lantio, joten ajattelen ettei minulla ole mahdollisuutta saada koskaan hyvää takamusta. Onneksi on hyvät rinnat ja vyötärö, joten olenkin ajatellut että kaikissa on jotain hyvää ja huonoa ja mulla nyt vaan yläkroppa on se parempi ominaisuus. Hartioihin ja selkään olen saanut treenaamalla leveyttä, joten en ole enää päärynän mallinen. Nyt olen alkanut kyseenalaistamaan itseäni..mitä jos jopa minulla olisi mahdollisuus hyvään arseen treenaamalla pakaralihasta entistä tehokkaammin ja polttamalla rasvaa reisistä ja lantiolta? Olisi ihanaa pitää esimerkiksi tiukkoja farkkuja ilman neuletakkia päällä ja ehkä mahdollisesti jopa niin, että se näyttäisi hyvältäkin ;) Asia ei ole siis pelkästään korvien välissä, koska persaus ei vielä ihan paraatikunnossa ole, mutta lisäisi treeni/dieettimotivaatiota hurjasti jos pystyisin uskomaan siihen, että jonain päivänä lopputuloksena olisi perfecto bumbum. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai mahdollisesti jotain ennen/jälkeen kuvia? Itse olen aina mieltänyt, että hyvä pylly voi olla vain kapealanteisella, mutta kummallisesti JLot ja muut jyrää seksikkyyslistoilla eli asennemuutos lienee paikallaan..

Tällainen blogi tuli vastaan yksi päivä (hauskasti kirjoitettua ja sopivasti huumorilla itseensäkin suhtautuva blogi), ja sieltä tällainen muutoskuva:
omg.jpg

Vaikka olen itse tällainen aloitteleva laiha läski, niin kyllä se perse vaan ihmeen nopeasti näyttää muuttuvan kyykyillä, maastavedoilla ym. perusliikkeillä. Eli täysin mahdollista ja jopa väistämätöntä oikealla treenillä (ja ravinnolla).

Lähde: Voimariini

Viimeksi muokattu:
Wau, aikamoinen muutos tosiaan! Ei uskoisi samaksi naiseksi ellei tuo tatuointi paljastaisi.. Tässäkin toki tuo asento on bodykuvassa hieman erilainen. En tiedä teistä muista, mutta itse en ainakaan ihan tuollaisessa asennossa normaalisti seiso ;) Olisi hienoa nähdä, miltä tuo arse näyttää ilman poseerausta. Takuulla kyllä silti paremmalta mitä alkuperäiskuvassa, vaikka onhan siinäkin ihan hyvä muoto jo olemassa...

^Tuo henkilöhän treenaa kisoihin, joten välillä myös poseeraa kuvissa. Bloginsa on täynnänsä erilaisia kuvia, joten sinne vaan arsea tutkailemaan, lähde mainittu! ;)

- - - Updated - - -

^Ps. voithan sinä laittaa saliohjelmasi arvioitavaksi ao. ketjuun, ja viisaammat neuvovat miten sitä persettä rakennetaan?

Löytyihän sieltä tosiaan arsekuvia jokaisesta kulmasta ja asennosta ;) Kieltämättä antoi motivaatiota, koska itselläni lähtötilanne kuitenkin himpun verran parempi eikä reisien selluliitti ole ihan noin näkyvää. Rohkea mimmi kyllä hän!

Mulle teki PT juuri uuden ohjelman, johon kuuluu mavea (40kg), kyykkyä (30kg), etuheilautusta kahvakuulalla (20kg) ja monia muita liikkeitä, jotka ei niin kovin berberiin vaikuta. Tuttuja juttuja siis sinänsä, nyt vaan pitäisi viilata ruokavaliota entistä tarkemmaksi. Ehkä ne jätskit ja karkit on helpompi jättää, jos se todella lopulta ois sen kaiken arvoista. Nyt kun ajattelen että 5 kiloa sinne tänne, ei mulle hyvää takamusta kuitenkaan tuu, joten mitä väliä.. Olisi mielenkiintoista nähdä miten kroppa muuttuisi, jos vaikka 2 kk söisi täysin puhtaasti ja treenaisi ahkerasti. Ehkä aloitan jo huomenna ;)

Toivoa on! :) Itselläni on vähän erilaiset lähtökohdat, mutta siis omasta mielestäni minulla oli hyvä peppu kun olin hieman tuhdimmassa kunnossa. Kun sitten paino tippui, niin tuloksena oli lattana leveä perä (leveä lantio minulla myös). Melkein jo harkitsin hetken parin kilon keräämistä että saisin sen farkkupepun takaisin, mutta onneksi tulin järkiini.
Otin ohjelmaani ihan erikseen peppu-takareisipäivän (SJMV, takapotkuja taljassa, lantionnostoja...), ja näin parin kk jälkeen alkaa näkyä kyllä jo tuloksia! :) Kuvia en kehtaa laittaa, sillä vielä on paljon tehtävää, mutta älä siis masennu! ;)

Lisää lihaa

Itsellä on kanssa lattanan pepun syndrooma! Uuttera treenaaminen alkaa onneksi tuottamaan pikku hiljaa tulosta, tuskastuttavan hitaasti tosin. Muotoa on jo takasuuntaan hiukan tullut, mutta pakaroiden sivuille saisi vielä tulla parin fileepihvin verran pyöreyttä. Pitänee pistää treeniohjelmaan reidenloitonnuksia lisää. Yleensäkin liha tarttuu meikäläisen pitkään ja hoikahkoon varteen suhteellisen huonosti, ja tämäkin vaatimaton kehitys varmaan katoaisi parin kuukauden treenitauon aikana.

Olen pyrkinyt ajattelemaan, että jos suurin ongelma on persuuksista puuttuvat grammat, niin asiat on aika hyvin elämässä. Voisi vaikka keskittyä tekemään enemmän duunia, niin ei ehtisi murehtimaan pakaroitaan. Sais myös lisää massia matkusteluun...

toivottavasti voi, sitä metsästetään :D kadotin perseeni liialla liikkumisella ja aerobisella, nyt sitä metsästelen takaisin kovan syömisen ja kovan treenin kera, ilman aerobista liikuntaa, jospa saisin sen takaisin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom