Vinkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jannanne
  • Aloitettu Aloitettu
Hei kaikki,

Olen nyt vakaasti päättänyt, että alan käydä salilla, heti kun siihen mahdollisuus aukeaa, eli vuoden päästä, (raha, aika yms, estää toistaiseksi)

Joten oisko vinkkejä mitä voisi kotona tehdä sen vuoden ajan, perus kunto on olemassa, mielestäni ihan hyvä sellainen. Ihan perus jumppa tuntuu jotenkin niin kihnuttamiselta, tarttis lisää vastusta, mutta ideat on loppu, miten saan sen kotioloissa onnistuman, ilman mitään kummosia vehkeitä? :)

Päämääräni (näin aluksi ;)) on ainakin se, että sitä kiinteytymistä tapahtuisi, olisi terveen, ryhdikkään ja fyysisesti hyväkuntoisen näköinen.

Ois myös sellainen kysymys, että onko järkevää tehdä kovaa venytystä (spagadiin (yritys) venytys) samaan aikaan kun tekee lihas harjoituksia. Olen kuullut, ettei pitäisi, en tiedä mistä syystä.

no jos perus kotijumppa tuntuu kihnuttamiselta,eli oletan että omalla painolla tehtävät liikkeet ei tunnu riittävän raskailta, niin tarvinnet kuitenkin joitain apuvälineitä kotiin. Gymstickillä ja kahvakuulalla saa jo treenit ihan uudelle asteelle,eivätkä ihan kauheasti maksa. Jos mahdollista,niin leuanvetotanko tai irongym olis aika näppärä extra.

Kovan lihasharjoittelun jälkeen ei kannata tehdä äärivenytyksiä-->lihaksiin pakkautuneena verta ja maitohappoja,jolloin revähdysvaara suuri. Kevyet venyttelyt sen sijaan paikallaan. Mutta spagaatteja ym. niin sanottuja kovempia venytyksiä kannattais tehdä ihan omana harjoituksena, n.2-3h treenin jälkeen pienen alkulämmön kera. Itse oon onnistunut spagaatteja harjoitellessa muinoin reväyttämään pakaran,se on melko pitkä ja tuskainen tie saada kuntoon ;) Tsekkaappas täältä pakkikselta toi venyttelyopas :)

Kiitos vastauksesta. Olenkin oikeastaan katsonut noita kahvakuulia, ja oli eräässä putiikissa -15% tarjouksessakin juuri nyt, meinasin jo ostaakkin, mutta olen kuullut huonoa niistä, että on hankala käyttää jne, lienekö sitten yhtään totta, ja jos onkin, niin tuleeko nyt yhtään kalliimmaksi sitten ostaa joku tuommonen säädettävä käsipaino systeemi.

Meidän tuppukylässä ei ole kun yksi sali, johon tuli uusi omistaja, päätti siten tuplata hinnat, eikä tosiaan oo opiskelija+lapsi perheessä varaa kaksi aikuista käydä salilla, ainakaan noilla hinnoilla. Minä sitten myönnyin, että ehkä se on äijälle tärkeämpi juttu.

Ja kiitos venyttely vinkistä, olin alunperin saanut sellaisen neuvon, ettei sitä kovaa venytystä saa tehdä ollenkaan, jos tekee kovempaa lihastreeniäkin, mutta näemmä se käy, kunhan pitää taukoa välillä reilusti.

Kotona helpot ja raskaat liikkeet ovat (omasta mielestä) punnerrus, ojentajapunnerrus, penkiltä dippi. Halpa lisävastus on jumppakuminauha, jolla voi sitten tehdä mitä mieleen juolahtaa. Kahvakuulasta sen verran, että se toimii vastuksena siinä missä käsipainotkin. Mutta jos et meinaa tehdä kahvakuulalla sen perusliikkeitä , kuten heilautuksia, tempausta ja rinnallevetoa, vaan keskityt painoilla enemmän salilliikkeisiin, on ehkä järkevämpää ostaa säädettävät käsipainot. Joudut kuitenkin ostamaan ehkä useamman eripainoisen kuulan, jos mielit tehdä sillä reisistä olkapäihin kaikki. Säädettävillä käsipainoilla on helpompi säädellä tuota painoa, etkä tarvitse niitä montaa settiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom