Vinkkejä kyykyn kehitykseen kaivataan

Liittynyt
16.12.2009
Viestejä
153
Tilanne on nyt sellainen, että kyynärpään rasitusvamman vuoksi yläkropan treenit on rauhoitettava joksin aikaa totaalisesti - käsi ollut kipeä tammikuusta lähtien eikä meinaa parantua - estää mm. leuanvedot. Penkkiä oon tehnyt ja muitakin tönääviä liikkeitä - mutta nyt totaalinen rauha ykäkropalle, josko sit sais tuon onkelman pois.

No, positiivisesti aatellen, nyt olis sitten hyvä kehittää kyykkyjä ainakin kolme viikkoa. Nyt oon tehny niitä kerran viikkoon. Kyykky on mulla tosi huono - penkissäkin nostan paaaljon paremmin.

Esim näin olen tehnyt kyykyä; 8x50+6x60+4x70 + 5 x10x50. Eli vähän niinku voimaa eka ja sitten kestävyyttä. Toi 4x70kg menee juuri ja juuri turvallisesti, sitten sen jälkeen 5x10x50kg ihan ok.

Tavoitteena olisi ensialkuun nostaa tuo 4x70 - 6x80. Niin ja nuo mun kyykyt on takakyykkyjä ja aika pohjaan asti - ihan ei perse meen maahan mutta alle 90 asteen kuitenkin selvästi.

Nyt kun yläkroppa on rauhoitettu, niin kyykkyjä pääsis treenaan 3xvko, ti, to, la - välipäivinä on kävelyä aamuin illoin reilu tunti kerrallaan.

KYSYMYS: Miten olisi järkevintä - tehdä kuten ennenkin ja nostaa vaikka 5 kg viikossa sarjoihin vai olisiko parempi tehdä eri päivinä voimaa ja toisena pidemmät sarjat. Mitä muita harjotteita kannattaisi salilla tehdä mielessä kyykyn kehitys?

Juuu, toisille sopii toisenlainen ku muille, mutta jos kokemusta ja näkemystä asiasta on niin kovasti arvostaisin vinkkejä - yritetään nyt saada tästäkin tilanteesta kaikki mahdollinen hyöty..

Kiitos
 
Liittynyt
16.5.2010
Viestejä
292
Vkon eka reeni 5x3
Toka reeni 6x3
Kolmas reeni 7x3

Kaikissa samat painot ja nostat seuraavalle vkolle painoja 2,5-5kg. Vähän lyhyt aikaväli 3vkoa mutta jatkat sit jos vauhti on hyvä.

Alotat romut tarpeeks alhaalta niin ei tuu stoppi nopeesti vaikka 3vkossa nousisikin jo 7,5kg+ sarjapainot :rock:

Pumppailusarjat jätät pois ja rullaat noilla vaan :P
 
Liittynyt
26.5.2012
Viestejä
2 013
Roinalla, muuten tuollainen nosto on mahdoton
 
Liittynyt
17.9.2004
Viestejä
196
1viikko ti 6x2x70 to 6x3x70 la 6x2x70
2viikko ti 6x4x70 to 6x2x70 la 6x5x70
3viikko ti 6x2x70 to 6x6x70 la 6x2x70
4viikko ti testaa montako menee 80kg:llä

venäläisen kyykkyohjelman kolme ekaa viikkoa laskettu 87,5kg maksimista jos tuntuu et max pienempi niin muuta ku kiloja pois
jos et normaalisti kävele noin paljoa niin harkitsisin tuota kavelyn määrää

yksi ehdotus muitten joukossa
 
Liittynyt
29.3.2012
Viestejä
1 390
En nyt ota kantaa tuohon kyykkäämiseen ja ihan mutuiluna parannan sua, mutta käys ostamassa MSM jauhetta. Ilman suurempaa tietoa veikkaisin, että sinulla on kyynärpään nivelessä kipua? Auttaa ainakin parantumistasi :)
 
Liittynyt
16.4.2013
Viestejä
41
Ota boxi-hypyt mukaan ohjelmaan. ennen varsinaisia kyykkyjä vedät 3x6-10 räjähtävää boxi hyppyä niin että lonkka kulma on noin 90astetta ja pomppaat niin ylös kuin vain pääset., ja liität myös prokression hyppyihin.

Ite tein niin, että 1vk laatikko kyljellään, 2vk laatikko normaalisti, 3vk laatikko pystyyn, 4vk laatikko pystyyn + lisäpainoliivi... jnejne...

itellä ainakin toimi kun ei ollut ennen tehnyt.
 
Liittynyt
2.1.2011
Viestejä
509
Ootko siis aivan varma että kyynärpää ei rasitu kyykyssä? Voi toki olla ettei se vaikuta niin dramaattisesti jos kyse ei kuitenkaan ole mistään jättipainoista ja pahemman luokan vammasta. Voi tosin riippua myös tekniikasta. Ite kun teen lähinnä low bar kyykkyä niin siinä saa kädet olla tukemassa reilusti koska asento ei ole niin pystyssä. High bar kyykyssä käsien tuki ei sitten itselläni ainakaan ole niin merkittävä.
 
Liittynyt
5.10.2007
Viestejä
617
Roinalla, muuten tuollainen nosto on mahdoton
Jos tällä hetkellä menee 4x70 niin kyllä sitä pitäis pystyä aika vikkelään lyömään lisää painoa. Jos nyt ei vitosta viikossa, niin ainakin joka viikko edellistä enemmän.
 
Liittynyt
16.12.2009
Viestejä
153
No niin, kiitoksia vinkeistä. nyrösen viestin innoittamana googlasin venäläisen kyykkyohjelman ja bongasin " kyykky 3 kertaa viikossa" topicin täältä pakkotoistosta - ja sieltä valikoitui jto:n tekemä 8viikon peruskausiohjelma - sillä nyt mennään. Hiukan noi "pienet" toistomäärät askarruttaa kun vertaa tuohon nykyisin tekemääni ohjelmaan - no jäähän aikaa treenata myös keskivartaloo ja liikkuvuutta.

eli treeni ti, to ja la aamuisin. ma, ke ja pe aamu ja ilta on sitten kävelyä töihin ja takas, ainakin toistaiseksi kun kyynärpää on sen verran kipee, että ei voi oikein filaroida - taitaa kaupan päälle saada läskiä poltettua pois.

Ja miten virta riittää niin noita boxihyppyjä täytyy ehdottomasti kokeilla ja ehkä ottaa mukaan säännölliseen ohjelmaan.

MSM jauhe on ostettu ja hiukan juotukin - karmeeta juotavaa.

Kiitos kaikille asiassa auttaneille... ja hyviä treenejä.
 
Liittynyt
8.9.2012
Viestejä
31
ei kuulu ihan suoraan tänne, mutta minkä takia en pysty kyykkäämään ilman että se tanko sattuu liikaa että saisin liikkeet suoritettua? Pelkkä 50kgin aiheuttaa liiaallisen kivun. Otan siis aina sellasen pehmusteen siihen tankoon. Onks tässä joku kikka mihin se pitäisi saada asetetettua tarkalleen vai pitkääkö alkaa treenaamaan epäkkäitä?
 
Liittynyt
27.12.2011
Viestejä
5 091
ei kuulu ihan suoraan tänne, mutta minkä takia en pysty kyykkäämään ilman että se tanko sattuu liikaa että saisin liikkeet suoritettua? Pelkkä 50kgin aiheuttaa liiaallisen kivun. Otan siis aina sellasen pehmusteen siihen tankoon. Onks tässä joku kikka mihin se pitäisi saada asetetettua tarkalleen vai pitkääkö alkaa treenaamaan epäkkäitä?
Heitä se pehmuste helvettiin. Ehkä parasta mitä voit tehä just nyt. Se muuttaa painopistettä ja et ikinä onnistu löytään sitä oikeeta paikkaa. Epäkkäiden treenaus toki auttaa mutta ihan varmasti sulla on nyt vaan väärässä paikassa se tanko ja siksi tuntuu pahalta. Voi olla myös ettet oo tottunu tuohon joten sellanen "don't be a pussy and do the fucking squats" asenne vois olla myös paikallaan. Siihen tottuu aika nopeesti.
 
Liittynyt
26.6.2008
Viestejä
4 545
Ikä
29
Ja miten virta riittää niin noita boxihyppyjä täytyy ehdottomasti kokeilla ja ehkä ottaa mukaan säännölliseen ohjelmaan.
Boksihypyt treenin alkuun tarkoituksena herätellä hermostoa, 3x5 setit räjähtävillä hypyillä. Mitään erillistä progea on hyppyihin ihan turha ottaa. Boksihypyn parannus ei korreloi suoraan kyykkytulokseen, mutta toisinpäin kyllä.
 
Liittynyt
16.12.2009
Viestejä
153
Boksihypyt treenin alkuun tarkoituksena herätellä hermostoa, 3x5 setit räjähtävillä hypyillä. Mitään erillistä progea on hyppyihin ihan turha ottaa. Boksihypyn parannus ei korreloi suoraan kyykkytulokseen, mutta toisinpäin kyllä.
Jooo, näin vähän aattelinkin, tai sitten ihan erikseen vaikka kävelylenkin jälkeen.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Vinkkejä hakusessa Treeni 6
Vinkkejä tietämättömälle Treeni 4
Löysät olkapäät, vinkkejä Treeni 13
ADHD-lääkitys ja treeni+ravinto vinkkejä Treeni 2
Vinkkejä massan lisäykseen tilanteessani? Treeni 6
Vinkkejä? Treeni 8
vinkkejä leuanvetotankotreeniin Treeni 1
Pepputreeni vinkkejä yhdellä säädettävällä käsipainolla? Treeni 18
2kk synnytyksestä, kaipaillaan treenivinkkejä Treeni 2
Vinkkejä HIITiin - rasvapoltto tavoitteena Treeni 11
Nyt vinkkejä tänne! Pakaratreenistä :) Treeni 13
Nyt kaipailis vinkkejä hiukan salitreeneihin Treeni 11
Kertokaa vinkkejä aloittelijalle Treeni 18
45 vuotiaan diabeetikko naisen elämäntapamuutos, vinkkejä tarvitaa. Treeni 13
Mahdollisia vinkkejä treeniohjelmaan ja syöntiin ? Treeni 6
Treeniohjelma nuorelle miehelle ja vinkkejä Treeni 32
vinkkejä treenailuun! Treeni 7
Vinkkejä Kiinaan Treeni 46
kotitreeni ohjelmaan liike vinkkejä? Treeni 2
Treeni ja ruokavaliovinkkejä? Treeni 1
Vatsalihakset kesäkuntoon! Vinkkejä! Treeni 145
Vinkkejä: treeniohjelman suunnittelu muun liikunnan ympärille? Treeni 0
kullanarvoisia vinkkejä otetaan vastaan lihasten kasvatuksen suhteen!! Treeni 6
Salin aloitus(Treeni ohjelmaa,vinkkejä?) Treeni 2
Vinkkejä ja niksejä kehoiluun takaisin palannelle Treeni 7
Takaolkareenin tuntuma, vinkkejä? Treeni 22
Kulma/T-tankosoutu & erikoistekniikat (vinkkejä?) Treeni 11
Hakusessa treenivinkkejä Treeni 3
Vinkkejä treeniohjelmaan Treeni 0
Aamutreeni + iltatreeni vinkkejä? Treeni 16
Treenivinkkejä piiitkän tauon jälkeen Treeni 0
Lisää voimaa ja kestävyyttä dietatessa, palautetta ja vinkkejä tarvitaan. Treeni 2
Vinkkejä, kiitos! :) Treeni 13
Pro-Pain Vinkkejä epäkästreeneihin Treeni 0
Vinkkejä treeniskaban strategiaan Treeni 4
Charles Poliquinin treeni & ravintovinkkejä suomeksi! Treeni 75
Treenivinkkejä salille, jumppien lisäksi!? Treeni 1
Uimarille vinkkejä Treeni 3
Vinkkejä käsivarsitukien hakuun? Treeni 2
Neuvoja/vinkkejä perusvoimaharjoittelun ohjaukseen Treeni 0
Vinkkejä masun kasvattajalle Treeni 0
Vinkkejä rintatreeniin Treeni 2
Treenivinkkejä Treeni 1
Reeniapua ja ravintovinkkejä. Treeni 6
Uutta treeniohjelmaa tein,vinkkejä? Treeni 4
Ammattilaisen vinkkejä voimanlisäykseen? Treeni 1
Vinkkejä 2-jakoiseen?+ Miten jakaa vatsatreeni 2-jakoiseen? Treeni 4
Vinkkejä viimeistelyyn? Treeni 15
vinkkejä treeniohjelmaan Treeni 2
Vinkkejä penkkikisaan Treeni 12
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös