Vinkkejä ketolle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cipe
  • Aloitettu Aloitettu
Moro!

Jees.. Tiedän paljon puhuttu aihe pakkiksella, mutta.. Hakua käytetty ja vanhoja threadeja luettu. Muutama kysymys jäi kuitenkin roikkumaan ilmaan.

Eli hiukan pohjaa.. Toista viikkoa keto käynnissä. Ensimmäisen viikon keskiarvot; Kalorit 3170, Prot 268g (34%), Rasva 225g (64%) ja Hiilarit 19g (2%). Nestettä ekalla viikolla poistui runsaasti ja viisari värähti tuntuvasti alaspäin (-4kg). Olo ollut jatkuvasti todella hyvä.. Keto käynnistyi nopeasti (alle 24h, ainakin Ketostixien mukaan) ilman pienintäkään ongelmaa ja minkäänlaista huonovointisuutta/ heikotusta ei esiintynyt. Treeni kulkee hyvin, lukuunottamatta selkävaivoja, mutta niillä tuskin on mitään tekoa keton kanssa. Treenissä havaittavat erot on runsaampi hikoilu ja heikentynyt sarjakestävyys raskaissa pitkissä sarjoissa (kyykky toistot 12+). Muutamissa liikkeissä on dietistä huolimatta paukkunut sarjaenkat.

Tällä kuviolla meinasin jatkaa kolmannen viikon loppuun jolloin olin suunnitellut pitäväni yhden ns. tankkauspäivän. Tankkauspäivä on askarruttanut mieltä.. Miten usein tankkauspäiviä pitäisi pitää? CDK:ssa ilmeisesti hiilaritankkauksia pidetään noin kerran viikossa, kun TDK:ssa hiilaria imutellaan tasaisesti ennen kovaa treeniä. Mä en ole vielä havainnut tarpeelliseksi vetää hiilaria, mutta ymmärtääkseni hiilaritankkauksella voisi kuitenkin herätellä aineenvaihduntaa. Siksi tankkaus siis suunnitelmissa.

Millaisin eväin hiilari tankkaukselle kannattais lähteä? Muutamista threadeista luin, että ravinto olis hyvin pitkälle protsku&hiilari painotteista. Mitenkäs kalorit? Kannattaisko hiilaripäivänä sitten myös tankkailla kunnolla? Olin suunnitellu hiilaripäivän ravintojakaumaa jotenkin seuraavasti: Protsku 300g, Rasva n. 100g ja loput hiilareista. Millaista hiilarii kannattais vetää? Tällä hetkellä tekee mieli lähinnä puuroa, näkkäriä, mysliä ja omenaa. Voiko kaloreita tykittää kunnolla? Esim. jotain n. 4000 luokkaa (siis n. +1000, mitään överi settejä ei oo tarkoits vetää, eli en aio mätkii 10kg pastaa menee ;) )? Liikuntaa tankkauspäivänä kohtuullisesti (n. tunnin kävely) ja vasta seuraavana päivänä tyhjennetään hiilari koneesta, eli hiilarit nolliin ja kovaa treeniä. Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin keto pörähtää käyntiin sitten taas 2pv hiilaritankkauksen jälkeen..

Miten usein jatkossa noita hiilaritankkauksia pitäis vetää? Onko jengin mielestä tarpeellisia jos ei todella tunnu siltä?

Eli vinkkejä tai kommentteja.. Kokemuksia ja näkemyksiä.. Risuja ja ruusuja.. Kaikki kelpaa.. Näppis savuumaan!

:haart:

Cipe

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni ihan hyvin voit tankata 4000kcal. Enemmänkin, jos menee etkä mätä mitään rasvamättösettiä. Parhaita lähteitä ovat ne joihin ei tarvita maksan käsittelyä (ts. ei hirveästi fruktoosia sisältäviä hiilareita) eli esim. peruna, pasta, riisi, leipä, puurot, murot, mysli, riisikakut jne. Toki voi sinne jonkin verran ottaa mukaan herkkujakin: vähärasvaista pullaa, sokerikarkkeja (ei suklaata), vaikkapa jäätelöä, pannaria tai lettuja hillon kera. Pääpaino mielestäni pitäisi olla kuitenkin noilla fiksuilla ruuilla. Protskut ja rasvat suht alhaalla - proteiineja vaikka se 2g/painokilo tai hiukan yli. Kaikkia hiilareita ei mielestäni kannata ottaa hitaista mm. kuitujen takia (äkkiä hujahtaa kuitumäärät pilviin) vaan ottaa samalla aterialla sekä nopeita että hitaita. Ja tässäkin asiassa toisilla toimii toinen, jollakin muulla toinen... omalla kohdallani tiedän, että hitailla hiilareilla tankkaus on yhtä tyhjän kanssa. Seuraavalla viikolla paino jumittaa eikä keto mene päälle nopeasti, kun taas nopeilla hiilareilla tankatessa kroppa tyhjenee taas nopsaan. Testaile, alat kyllä tuntea se kroppasi.

Jotkut tankkaa joka viikko, toisille se ei ole välttämätöntä. Viime ketolla en pitänyt yhtäkään tankkauspäivää ja silti homma eteneni mainiosti. Edellisellä tankkasin joka viikko ja siltikin dieetti eteni ihan kivasti. Sanoisin siis, että tankkaa fiiliksen mukaan silloin kun olo alkaa olla vetämätön ja kroppa totaalisen tyhjä. Myös painon jumitukseen se tankkaus voi olla hyvä lääke.

/me muistelee kaiholla ketoruokia... kalkkunasalaattia auringonkukansiemenillä ja kotitekoisella majoneesilla... pihvejä höyrytettyen kasvisten kera... :kuola:

ei kait ole järkevää hiilari päivänä nostaa proteiini määrää.

lasket protua ja nostat hiilareita raippaasti.

et menetä lihasta (kärsit vain henkisesti:D ) vaikka päivän/kaksi shokeeraat elimistöä ja syöt vain 150g protua ja 300-400g hiilaria.

Kiitoksia vastauksista :worship:! Faidran posti vastasi hyvin odotuksia!

Nyt tää alkaa tästä selkiytymään! Eli vinkkien perusteella mätkitään sitten hidasta ja nopeeta hyvässä suhteessa menemään. Tarkoituksena ei tosiaan oo tyhjennellä koko viikkoa, eli todennäköisesti mysliä, valkoista riisii, ja pastaa menee.. :)

Makroravinnejakauma näyttäis nyt sit paperilla tankkauspäivänä kääntyvän suuntaan HH 600g, P 200g, R 100g. Protskut ja rasvat maltillisina ja hiiltä koneeseen!

Saahan tossa jo mättää! Melkeen kilo kuivaa pastaa :hyper:

<3 Cipe

Emmä tiiä saako kukaan tästä mitään irti, mutta aattelin nyt hiukan kirjoittaa ajatuksia ekan tankkauspäivän jälkeen.. Jos joku kaipaa joskus vastaavaa tietoa kuin mä liittyen tohon ketoiluun ja tankkaukseen..

Eli sunnuntaina oli eka tankkaus.. Kolme viikkoa oli ketoo takana. Varmaan olis menny vielä muutama viikko ilman tankkausta, mut ajoittain oli sellanen olo et alkoi todella kaipaamaan hiiltä koneeseen.. Siksi siis tuli tankattua jo näin aikaisessa vaiheessa.

Lauantaihin mennessä oli paino pudonnut dietin alusta yhteensä 8 kiloo (vko1 4kg, vko2 3kg ja vko3 1kg). Sunnuntaina sitten tankattiin oikeen kunnolla, liikunnan ollessa vaan tosi kevyttä ulkoilua koiran kera.

Sunnutain safkat piti sisällään seuraavaa:

10:15 Mysli 100g, mehukeitto 300g & Low carb -protskupatukka
11:30 Mysli 100g, mehukeitto 300g
14:00 Low carb -protskupatukka
15:30 Omena 300g
16:45 Omena 300g, Riisipuuro 350g
17:45 Riisipuuro 350g & Mehukeitto 400g
18:45 Hypro deluxe
20:15 Pastasalaatti (100g kuivaa pastaa, salaattia kurkkua, tomaattia, paprikaa ja maissia ), 200g creme fraiche & 200g porsaanfilettä

Ja illalla vielä 300g sokerikarkkeja.

Kokonaisuudessaan siis 4700 kcal (HH800g, P200g & R80g), ei sisällä vihannesten kaloreita.

Maanantaina kun heräili niin ensimmäinen asia mitä keho huusi oli KARKKI. Tankkausken jäljiltä paino oli noussut 1,5 kg lauantain lukemasta. Siitä sitten taas juustoa & kinkkua naamaan ja kohti ketoa. :whip:

Eilinen oli olon puolesta hiukan vaikeempi päivä kun alkuperäinen keton käynnistäminen, jotain orastavaa pääkipua ja vetämättömyyttä oli havaittavissa. Illalla sain kuitenkin repäistyä itseni sohvalta salille.. Salilla pienestä pääkivusta huolimatta treeni kulki ihan hyvin.. Leuoissa ja kulmasoudussa sarjaenkkoja.. Voimapyörässä hyyty voimat sitten ihan totaalisesti.. Sarjat päätyi lähes poikkeuksetta ns. lysähdykseen suorituspaikalle.

Hyvän treenin jälkeen vielä 30min fillaria.. 10min kevyttä, 10min kovaa ja 10min kevyesti palautellen.. Fillari meni varmaan jollain 150 keskisykkeellä.. Huh huh sitä hien määrää.. Fillarin kahvat, runko, lattia ja paita litimärkiä.. Mä oon aina hikoillut.. Mut ei koskaan mitään tällästä..

Maanantain safkat rakentui seuraavasti:

8:30 Kuitujuoma, Juusto 100g & Kinkku 100g
11:00 Possunfilettä 200g
13:30 Juusto 75g & Kinkku 100g
15:30 Hasselpähkinä 110g
18:00 Kana 300g & Pesto 50g
21:15 Pro Slow
22:00 Manteli 100g

(HH 25g, P280g, R230g & Kcal 3300).

Illalla ennen vällyihin painumista tarkastin vielä tilanteen KETOSTIXillä ja keto oli taas käynnissä.. Alkuperäinen arvio oli, että keto olis käynnissä vasta tänä aamun, mutta toisin kävi :)

Aamulla paino oli samoissa kun lauantaina, eli kaikki tankkaus oli nollattu.. Kokonaisuudessaan siis mun mielestä ihan onnistunut juttu..

:haart: Cipe

Hmmm.. Kyselisin nyt jengiltä mielipiteitä. Mulla on nyt tällä neljännellä viikolla tippunut paino jo pari kiloa. Mitä pitäis tehdä? Tää tahti tuntuu tosi hurjalta.. Ekan neljän viikon saldo on siis jotain n. 10kg. Pari ekaa viikkoa ymmärsin tosi hyvin.. Nesteet lähtee jne., mut nyt kun neljännellä viikolla (tiistai-lauantai) on poistunut jo pari kiloo niin alkaa hiukan hirvittämään.

Dieetti on helppo. Nälkä ei oo missään vaiheessa ja olo on jatkuvasti hyvä. Mä oon tän dieetin edetessä nostanut joka viikon jälkeen hieman kokonaiskaloreita. Ekalla viikolla päivän keskiarvo oli n. 3100 Kcal ja nyt neljännellä viikolla ollaan jo lähellä 3500Kcal/pvä.

Äijä kyllä kiristyy. Viime kesään verrattuna sama kireysaste oli saavutettu n. 6kg raskaampana.. Voimatasot tuntuu olevan ennallaan tai hiukan jopa nousevan.. Lisää rautoja on saanut lyödä ainakin ojentaja- ja hauisliikkeisiin. Sarjakestävyys (pitkät kyykyt yms.) tuntuu hiukan kärsineen, mut sen nyt olettaisin olevan normaalia kun koneessa ei oo hiilareita.

Aeroobista en oo vielä ihmeemmin tehnyt. Päivittäin kevyttä kävelyä n. 1h (syke ka 100-110). Ja maanantaina vedin kovan fillarin salilla.. Siinä ne.

Miten kannattais toimia?

Lykkäänkö lisää kaloreita koneeseen ja yritän saada ton tiputuksen jonnekkin 0,5-1kg/vko tahtiin? Vai jatkanko näin ja katon mitä tapahtuu?

:haart: Cipe

No joo.. Snadii päivitystä tilanteeseen. Nyt on neljässä viikossa tosiaan lähtenyt vähän reilu kymmenen kiloo. Viimeisen viikon saldo oli siis n. -2,3kg.

Viime viikon safkat meni keskiarvolla 3400Kcal/pvä, makrot; P275g (33%), HH29g (3%) ja R235g (63%).

Viikolla vedin n. 8h kävelyä (syke 100-110), 6 punttia (kevyitä n. 1h reenejä) sekä vajaa 20min juoksua ja yks 30min fillari kovilla sykkeillä. Kokonaisuudessa arvioin viikon energiavajeen olleen n. 3500Kcal. Arvio perustuu syötyihin safkoihin, liikkumalla poltettuihin kaloreihin ja peruskulutukseen, jonka laskeskelin seuraavasti; 22*oma paino + 500Kcal.

Mitä nyt? Mitä mun pitäis tehä? Onko tolle tahdille tehtävissä jotain? Hirveesti tos täytyy olla nesteitä messissä.. Ei oo meinaan mitenkään mahdollista, et olisi saanu kalorivajeen tonne 15000Kcal korville :)

Onks näin kovat tiputukset tyypillistä ketolle? Kun nyt ei vaan lähtis noi vähät lihat pois.. Lyönkö enemmän safkaa koneeseen?

Ei herranjumala, miten oot saanu noin rutkasti tota painoo veke :o

Kerros minkälaista ruokaa tarkalleen safkaat perus ketopäivänä? Kanaa,kalaa,kalkkunaa,juustoja ja kinkkua, punaista lihaa? Kananmunia? Vihanneksia? Ja vettä paljon?

No esimerkkinä vaikkapa tollanen viikonlopun päivä..

aamupala: kuitujuoma (Valion runsaskuitunen mehukeitto + pellavansiemen 15g & sokerijuurikaskuitu), kinkku 100g, juusto 50g & pähkinät 50g
treenin jälkeen palkkarina Pro Slow 50g.
lounas: lohi 350g, salaatti (jäävuori, kurkku & tomaatti) 500g, feta 25g, katkarapu 50g & 2 kananmunaa
välipala: manteli 100g
safka: 400g sikanauta & juusto 50g

3420 Kcal, P275 (32 %), HH30g (3 %) & R245 (65 %).

Mä syön päivittäin n. 100-200g manteleita ja pähkinöitä (hassel-, saksan-, suola- ja maapähkinöitä). Arkena pyrin syömään n. 3h välein, eli 5-6 ateriaa/ pvä. Viikonloppusin sit vähän tilanteen ja nukkumisen mukaan (4-6 ateriaa)..

Enemmän voisin syödä kasviksia. No onneks tää dieetti kestää viel muutaman kuukauden niin on varaa parantaa :D

Jos nyt tulee jotain mieleen niin kysy ihmeessä..

Oletko kirjannut syomisiasi ennen diettia ? ettet vaan ollut naita yli 5000 kaloria per paiva miehia ?
Paljon oli lahtopaino ? 10kg pois 130kg miehelta ei ole sama kuin 10kg pois 90kg miehelta.,.

Lähtöpaino dieetille oli 125kg. Viime keväänä tiputtelin hiukan "hiilihydraattitietoisella" -dieetillä (hiilarit hyvistä lähteistä), eli oon mä noita kaloreita aiemminkin laskeskellut. Viime kevään/ kesän dieetillä kaloreita oli n. 3000/pvä ja aeroobista oli enemmän. Silloin pudotukset viikossa oli jotain 0,5-1kg.

Erona aikaisempaan on kyllä selvästi se, että ruokailu on nyt säännöllisempää ja kalorit on jakautunut tasasemmin jokaiselle aterialle.

Edit: Niin joo.. Erona on myös se, että tällä dieetillä keittiövaaka on vaihtunut elektroniseen, eli mittaustulokset on hiukan tarkentunut :D

No joo.. Päivitellään tätä taas hiukan. Vaikee viikko takana. Ensin flunssa joka alko viime tiistaina ja jatkuu vieläkin.. Sen lisäks torstaina aivastaessa venähti selkä uudemman kerran (ekassa viestissä valittelin selkävaivoja)..

Flunssa ja selkäkipu piti aika tehokkaasti äijän pois puntilta ja kaikesta raskaasta liikunnasta.. Hyvin huomaa eron energiankulutuksessa kun ei oo jatkuva palautuminen käynnissä.. Sairastelupäivinä tiputtelin kalorit lähelle 3000. Perjantaihin mennessä keho oli jo alkanut keräämään hiukan nestettä, tai niin mä ainakin luulen.. Perjantaina elopaino huiteli jossain 115,5kg tietämillä..

Lauantaina oli sitten pakko päästä suorittamaan jotain hiukan raskaampaa.. Kävin vetää yhteensä 40min crossaria ja fillaria, ennen ku painuin illaks duuniin.. Duunissakin sai sykkiä ihan tosissaan..

Sunnuntaina oli sitten tankkauspäivä.. Heräsin aikasin aamulla vaan muutaman tunnin unien jälkeen että ehtis syödä riittävästi. Aamulla painoa oli n. 113,5kg, eli ilmeisesti kaikki se sykkiminen oli ilmeisesti kuivatanu miestä. Sunnuntain safkat meni seuraavasti..

9:30 Mysli 150g, Mehukeitto 500g & LoCarb-patukka
11:00 LoCarb-patukka
12:30 Riisipuuro 400g & Sokeri 10g
14:30 H-TR 50g & LoCarb-patukka
15:30 Riisipuuro 400g & Sokeri 10g
17:30 Pasta 100g, kana & ananas -kastike 200g, Fetasalaatti & Patonki 100g
20:30 Omena 300g
21:00 Riisipuuro 500g & 500g Mehukeitto

Lisäks tossa ohessa pitkin päivää meni noin 400g namia..

5300 Kcal, HH 1000g, P 220g, R 60g.

Ilmeisesti lauantain sykkiminen oli tosiaan kuivatellu miestä.. Vedin aamupalan jälkeen pikku päikkärit ja heräsin ihan kipeeseen kramppiin. Ei oo koskaan krampannu mestat niin pahasti. Jotain Hulkin kirjoituksia lueskelin aiemmin ja sieltä osu silmään että ketol täytyis vetää:
Hulkki sanoi:
Natriumi 3-5g, kaliumia 1g ja magnesiumia 300mg sen lisäksi, mitä ruoassa esiintyy luonnostaan.
Noista oon tosiaan yrittäny pitää kiinni ja esim. magnesiumia mulla tulee n. 500mg/ pvä + esim. manteleista perjantaina n. 550mg. Eipä siinä paljon muuta voinut ku heittää suolaa ja pari magnesium -poretta huiviin, että pysty lähtee treenaa. Onko muilla kokemusta noista krampeista ketolla?

Treeni oli hyvä. Vedin enkat leuoissa ja muu volyymipainotteinen pumppailu selälle ja olkavarrenkoukistajille tuntu menevän hyvin perille.. Sääli, että toi selkä on niin kipee, et ei pystyny tekee isommilla romuilla.

Maanantai aamusta sitten taas ketosafkoille. Lisäks vedin illalla hyvän lenkin koiran kanssa, puntin ja 25min crossaria puntin päälle. Nyt keto taas hörisee ja projekti jatkuu..

Tein maanantain puntilla sarjaenkat ranskiksessa, joten oletettavasti ei oo ihan kauheesti lihoja palanu.. Katotaan miten pojan käy!

Mitä nyt? Mitä mun pitäis tehä? Onko tolle tahdille tehtävissä jotain? Hirveesti tos täytyy olla nesteitä messissä.. Ei oo meinaan mitenkään mahdollista, et olisi saanu kalorivajeen tonne 15000Kcal korville :)

Onks näin kovat tiputukset tyypillistä ketolle? Kun nyt ei vaan lähtis noi vähät lihat pois.. Lyönkö enemmän safkaa koneeseen?

Onko sun pakko vetää noinkin paljon aerobista, kuuden punttitreenin lisäksi, jos pudotus hirvittää? Onko duunissa vielä paljon liikuntaa noiden lisäksi? Jos on, niin ei ihme että isolla äijällä lähtee painoa pois nopeasti.

IMHO ketolla isot aerobismäärät eivät välttämättä ole edes avuksi, matalat glykogeenitasot ovat muutenkin vähän riski katabolialle. Varsinkin jos puhutaan rankemmista tai pitkäkestoisista aerobisista. Tosin, painosta voisi päätellä että rasvaa on vielä jäljellä eli kai sitä energiaa on irrotettavissa varsinkin jos ei tunnu että voimat loppuu salilla kesken.

edit: mahtuuhan tohon toki nesteitä ja paljon. Normilla 80-kiloisella rimpulallakin saattaa neljättä kiloa lähteä nestettä.

Hmmm.. Sä oot kyllä ihan oikeessa. Täytyy nyt vähän himmailla tota raskaampaa aerobista ja lisäillä sitä vasta sitten dieetin loppuvaiheilla (jos tarve vaatii). Noi kävelyt on kyllä pakollisia, mutta ne nyt on niin iisejä, et niitä ei voi ees liikunnaks laskea.. Koira on kohtuu hulvattomassa kunnossa jos laiminlyö noi päivittäiset kävelyt :D .

Arkiduuni on ihan perus istuskelua, mutta viikonloppuna sai kyllä taluttaa alkoholistia pihalle sen verran, että tuli oikeen hiki.. Sitä voitais sit jo kutsuu kai hiukan raskaammaks duuniks.

Joo.. Rasvaa tosiaan piisaa :hyper: . Mä oon noita "voimatasoja" pitäny jonkin asteisena mittarina siitä missä ton dietin kanssa mennään.. nyt kun voimatasot ollu vielä nousujohteiset, niin en oo hirveesti stressannu noista roiseista pudotuksista.

Mut sä oot periaatteessa sitä mieltä, et vähentäis tota liikunna määrää hiukan ja vetäis vaik snadisti pienemmil kaloreilla (n. 3000Kcal/pvä).. Siis mielummin kun vähän runsaammalla liikunnalla ja korkeemmilla kaloreilla (n. 3300-3500 Kcal/ pvä)?!

Tää nyt on vaan mielipide, mutta itse ketolla tai lowcarbilla oon pitänyt mielekkäämpänä leikata kaloreista kuin lisätä liikuntaa. Yks syy se että olen laiska paska (:, toinen se että haluan säästää vähäistä virtaa siihen että jaksaa salilla tehdä mielekkäitä ja lihasta ylläpitäviä treenejä. Tosiaan jos voimat jopa nousee niin en kyllä kauheasti hikoilisi katabolian pelossa. Mielipidejuttuhan toi aerobisen määrä silleen on, oikeastaan vasta tosi kovilla miinuksilla on ihan tutkimuksissa nähty että rasvanpolttovauhti ei aerobista lisäämällä enää välttämättä nouse. Ja jos sulla on tilastot viikoittain muistissa, niin näet lähtikö eka viikolla merkittävästi enemmän kuin viimeisillä viikoilla eli kuinka suuri se nesteen osuus oikeasti oli.

Jees..

Kelailin nyt taas hiukan päivittää tätä ketjua kun on taas viikko takana dieettiä.. Kokonaisuudessaan siis 6 viikkoa takana, eli dieetin puolvälissä ollaan. Vaaka näyttää reilu 12kg alempaa lukemaa kun dieetin alussa (aamupaino tänään 112,9kg).

Yhteenveto viime viikon safkoista:

Keskiarvot/pv:
Kalorit: 3200
Protsku: 250g
Hiilarit: 27g
Rasva: 230g

Perjantain safkat esimerkkinä:

0830 Kuitujuoma
0930 Munakas; 3 munaa, 100g kinkku & 50 Oltermanni
1145 Manteli 50g
1500 Kana 225g, Salaatti & Juusto 100g
1830 Kana 225g & Smetana 100g
2100 400g S&N -jauhelihaa & 50g Oltermanni

Yht: 3270 Kcal, P 260g, HH 20g & R 235g.

Perjantaina heitin pari iisiä kävelylenkkiä koiran kanssa.. Yhteensä joku 100min.. Sykkeillä 100-110.

Keto pöhisee tosi hyvin. Mitään ongelmia ei ole ollut ja virtaa riittää. Ne krampitkin jäi vaan siihen yhteen päivään ja mä luulen, että ne johtu siitä, että ukko oli vaan päässy hiukan liian kuivaks. Tulipahan opittua. Seuraavan kerran täytyy juoda duunissa paljon soodaa jos joutuu tosissaan kantaa denoja pihalle :)

Hiilaritankkaus tulossa taas tän viikon suunnuntaina. Noi hiilaritankkaukset on tosi piristäviä. Päivän safkoja tulee kelailtua varmaan jo viikon etukäteen ja sit se itse päivä on pyhitetty vaan ittelleen ja syömiselle. :thumbs:

Harmillista on, että on selkä snadisti paskana eikä pääse oikeen kunnolla reenaa.. Rintaa, selkää ja hanskoja on voinu pumppailla, mut jalat ja torso on jäänyt hiljaselle. Reeni on kulkenu ketolla niin hyvin, et ois ollu tosi mielenkiintoista nähän miten noi kaikista raskaimmat liikkeet ois toiminu. Tänään koitetaan kesysti jumppailla ja venyttää vatsaa ja alaselkää.. Toivottavasti pystyis nyt sit jo pikku hiljaa taas palailee normaalin reenin pariin.. Kyykyt saa kyl jäädä, kunnes oon varma siitä, että selkä kestää kyykkää.. Täytyy sitten prässäillä senkin edestä :whip:

Ketostix on Bayerin valmistama virtsakoeliuska jolla voidaan seurata virtsan asetetikkahappopitoisuutta.

KETOSTIX-liuskat reagoivat virtsassa olevan asetetikkahapon kanssa. Virtsassa mahdollisesti oleva asetetikkahappo antaa tietoa hiilihydraatti - ja rasva-aineenvaihdunnasta.

Näitä saa apteekista ja maksaa n. 15€/50kpl.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom