SUPERCARB 1kg -40%

Vinkkejä/apuja tarvitaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eifos
  • Aloitettu Aloitettu
Moikka! Olen 18-vuotias nuori nainen. Paino 51kg ja pituutta 167cm. Käyn kuntosalilla 3x viikossa ja treenin jälkeen teen aina crosserilla hiitin (noin 7min ajan 20s kovaa 40s rauhassa). Aerobista teen crosserilla noin kerran viikossa 45min. Nyt olen alkanut taas juoksemaankin.

Haluaisin vihdoinkin päästä kondikseen ja saada litteän keskivartalon ja ylipäätän kiinteämmän vartalon. Tuntuu, että olen kokeillut kaikki keinot ja lukenut, joka ikisen tekstin ravinnosta yms joista voisi olla apua minulle. Mutta tekstejäkin on niin paljon, ettei tiedä mitä uskoa. Otin myös kokeiluun vahva vihreä kapselit.

Olisiko siellä kuitenkin joku ihana ihminen, joka voisi kertoa mikä olisi sopiva määrä liikuntaa viikossa. Ja ehkä antaa vinkkejä ruokailuun. Jotta tavoitteeseen pääsen.

Aamupala:
Ruisleipä, levite, kasvikset, leikkele + kahvi + jogurtti marjoilla ja pellavarouhe (kananmuna joskus)

Lounas:
Lautasmallin mukaan kotiruoka + maitoa
Esim. Kanaa, peruna, salaattia jossa hiukan öljyä

Välipala:
Hedelmä tai näkkäri + päälliset tai rahkaa marjoilla ja banaanilla

Päivällinen:
Sama kuin lounas

Iltapala:
Usein saman tyyppinen kuin aamupala

Kiitos jo etukäteen! (:

Liitteet

• m (2).jpg
    m (2).jpg
    53,7 KB · Katsottu: 473
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mikähän on sulla se kondis, mihin haluat siis päästä? Puhutaanko nyt jostain bikinibeibin kireydestä vai mistä, kun kuvasta ja mitoista päätellenhän olet siro kuin mikä?

Aamupalasta ja sitä myöten iltapalasta puuttuu proteiini, jos se käytännössä tulee sulla jostain leikkeleviipaleesta tai (sokeri)jogurtista, ja jos samana päivänä välipalakin on vain hedelmä (=lähinnä sokeria), niin jää vähän heikoksi.

Kuvittelisin, perustuen jälleen kuva+mitat, että saadaksesi sen "kiinteän" vartalon sun pitäisi tahkoa vähän lihasmassaa tohon runkoon. Tuon joka kertaisen crossarihiittailun voit varmasti ainakin jättää pois, koska turha sitä elimistöä on joka kerta stressiin asti ajaa. Lopeta siis hetkeksi ajatus laihduttamisesta ja rakenna sinne vähän pohjaa. On ihan mahdotonta sanoa netissä kenenkään, että mikä on juuri sulle sopiva määrä ruokaa ja ravintoa, ja että sillä varmasti pääset tulokseen X ajassa Y. Sitä varten on valmentajat ja personal trainerit, jotka tapaa sua henkilökohtaisesti useamman kerran ja rakentaa sitä sen kautta. :)

Kiitos vastauksesta! :)
Tavoitteenani on kireämpi kroppa eli toisin sanoen vain urheilullisempi. Ei mikään bikinifit tyttö lavakunnossa. :D Ruokailusta serran, että käytän maustamatonta jogurttia. Ja en odottanutkaan, että joku kertoo grammalleen kaiken. Halusin kuulla onko kaikki ihan retuperällä ja mitä voisin tehdä toisin.

Samaa mieltä edellisen kanssa, että ensin vähän lisää lihasta kroppaan, niin kyllä se urheiulullisuus ja kiinteys sieltä tulee sitten perästä. Ja lihasta taas ei saa, jos syö liian vähän :) Jos nuo lounaan/päivällisen "peruna" tarkoittaa todellakin yhtä perunaa, niin myös noille aterioille voisi lisätä vähän ruokaa. Rasvan saannista kannattaa kans pitää huolta, jugurttiin/rahkaan voi aamu-/väli-/iltapaloilla lisätä vähän pähkinöitä ja salatissa saa olla ihan reipas loraus öljyä, leivälle voi laittaa levitettä ja sitä rataa.

Samaa mieltä edellisen kanssa, että ensin vähän lisää lihasta kroppaan, niin kyllä se urheiulullisuus ja kiinteys sieltä tulee sitten perästä. Ja lihasta taas ei saa, jos syö liian vähän :) Jos nuo lounaan/päivällisen "peruna" tarkoittaa todellakin yhtä perunaa, niin myös noille aterioille voisi lisätä vähän ruokaa. Rasvan saannista kannattaa kans pitää huolta, jugurttiin/rahkaan voi aamu-/väli-/iltapaloilla lisätä vähän pähkinöitä ja salatissa saa olla ihan reipas loraus öljyä, leivälle voi laittaa levitettä ja sitä rataa.

Kiitos tästä oli jo paljon apua! :) Jotenkin hankalaa syödä tarpeeksi, kun pelkään että vatsani vain kasvaa ja kasvaa ja rasvaa tulee.

Kiitos tästä oli jo paljon apua! :) Jotenkin hankalaa syödä tarpeeksi, kun pelkään että vatsani vain kasvaa ja kasvaa ja rasvaa tulee.

Kuulostaa hyvinkin tyypilliseltä, et siis tosiaankaan ole ainoa! Tee pieniä muutoksia ja lisää ruokamäärää vähän kerrallaan, niin kroppa ehtii sopeutua eikä se lisäruoka mene suoraan mahapläskiksi :D

Kuulostaa hyvinkin tyypilliseltä, et siis tosiaankaan ole ainoa! Tee pieniä muutoksia ja lisää ruokamäärää vähän kerrallaan, niin kroppa ehtii sopeutua eikä se lisäruoka mene suoraan mahapläskiksi :D
Heh joo en varmasti ole ainoa

Hei,

Tiedustelen tässä tyttöystäväni puolesta ja laitan tähän ketjuun koska en koe tarvetta uudelle ketjulle.

Olen siis mies ja treenannu kohta 4 vuotta aika kovaa (n 6krt viikkoon) ja ollut alimmillaan alle 10% rasvoissa. Tyttöystäväni innoistu pari kuukautta taaksepäin diettaamaan ja tiedusteli minulta neuvoja (logical right). Koska en ole nainen, niin minulle kalorit, makrot jne.. ei ole tietenkään yhtä tuttuja kuin jos kyseessä olisi mies.

Olen itse dietannut ketoosilla onnistuneesti parikin kertaa ja nyt on välidieetti menossa alhaisilla rasvoilla ja korkeilla hiilareilla joka myös tuntuu toimivan tosi hyvin. Kuitenkin ottaen huomioon hormoonitoiminnat ja rasvojen tärkeellisyyden (varsinkin naisille) tulin siihen lopputulokseen, että keto / vhh tyyppinen dietti on parempi ratkaisu tyttöystävälleni.

Tyttöystäväni on nyt siis ollut n. 2kk dietillä ja kaloreita uppoaa n. 1500 päivään ja ne tulevat rasvasta ja protskusta. Hiilareita oli aluksi mukana 60g päivää kohden, josta tiputimme n. 30grammaan ja nyt olemme miettineet, että vedettäisiin hiilarit kokonaan pantaan. Paino oli 61kg lähtötilanteessa ja nyt se on 58. Kiinteytymistä on tapahtunut paljon, mutta tavoitteessa emme ole. Välttämättä nyt talvella ei mitään vatsapaloja tarvitsekkaan näkyä, mutta vaikuttaisi kuitenkin siltä, että teemme jotain väärin koska paino on jumittanut tuossa 58:ssa jo aika pitkään. Eli silmälläpitäen ensi kesää, haluaisimme jo nyt oppia tästä, jotta ensikesän dietti menisi putkeen.

Varmasti osasyy tähän painoon on myös se, että lihasta on muodostunut (joo ei pidä tuijottaa vaakaa, mutta se voi antaa suuntaa). ¨

Detaileja:
167cm / 58kg, 4-5krt viikossa ryhmäliikuntaa joka sisältää zumbaa, lihaskuntopiiriä jne jne.... erilaisia tunteja siis.

Itse näen myös yhtenä ongelmakohtana sen, että mimmi treenaa jo nyt niin täysillä noilla tunneilla, että sieltä ei oikein enää voi kiristää. Kun taas itselläni on helppoa koska käyn vain salilla, eli voin hiljalleen nostaa salilla intensiteettiä + aerobisten määrää ja kestoa. Eli mimmini kohdalla se treenitehokkuus pelikortti on jo aika lailla käytetty. Ollaan myös pidetty yksi kunnon tankkauspäivä jolla olemme yrittäneet käynnistellä aineenvaihduntaa.

Omat näkemykseni tässä kohtaa on, että ainakin pitäisi siirtyä täydelliselle ketoosille, tiputtaa hiilarit siis kokonaan pois ja katsoa vaan peiliä, että miltä se näyttää.

Mutta kertokaapa te viisaammat, mikä tässä mättää?

Hei,

Tiedustelen tässä tyttöystäväni puolesta ja laitan tähän ketjuun koska en koe tarvetta uudelle ketjulle.

Olen siis mies ja treenannu kohta 4 vuotta aika kovaa (n 6krt viikkoon) ja ollut alimmillaan alle 10% rasvoissa. Tyttöystäväni innoistu pari kuukautta taaksepäin diettaamaan ja tiedusteli minulta neuvoja (logical right). Koska en ole nainen, niin minulle kalorit, makrot jne.. ei ole tietenkään yhtä tuttuja kuin jos kyseessä olisi mies.

Olen itse dietannut ketoosilla onnistuneesti parikin kertaa ja nyt on välidieetti menossa alhaisilla rasvoilla ja korkeilla hiilareilla joka myös tuntuu toimivan tosi hyvin. Kuitenkin ottaen huomioon hormoonitoiminnat ja rasvojen tärkeellisyyden (varsinkin naisille) tulin siihen lopputulokseen, että keto / vhh tyyppinen dietti on parempi ratkaisu tyttöystävälleni.

Tyttöystäväni on nyt siis ollut n. 2kk dietillä ja kaloreita uppoaa n. 1500 päivään ja ne tulevat rasvasta ja protskusta. Hiilareita oli aluksi mukana 60g päivää kohden, josta tiputimme n. 30grammaan ja nyt olemme miettineet, että vedettäisiin hiilarit kokonaan pantaan. Paino oli 61kg lähtötilanteessa ja nyt se on 58. Kiinteytymistä on tapahtunut paljon, mutta tavoitteessa emme ole. Välttämättä nyt talvella ei mitään vatsapaloja tarvitsekkaan näkyä, mutta vaikuttaisi kuitenkin siltä, että teemme jotain väärin koska paino on jumittanut tuossa 58:ssa jo aika pitkään. Eli silmälläpitäen ensi kesää, haluaisimme jo nyt oppia tästä, jotta ensikesän dietti menisi putkeen.

Varmasti osasyy tähän painoon on myös se, että lihasta on muodostunut (joo ei pidä tuijottaa vaakaa, mutta se voi antaa suuntaa). ¨

Detaileja:
167cm / 58kg, 4-5krt viikossa ryhmäliikuntaa joka sisältää zumbaa, lihaskuntopiiriä jne jne.... erilaisia tunteja siis.

Itse näen myös yhtenä ongelmakohtana sen, että mimmi treenaa jo nyt niin täysillä noilla tunneilla, että sieltä ei oikein enää voi kiristää. Kun taas itselläni on helppoa koska käyn vain salilla, eli voin hiljalleen nostaa salilla intensiteettiä + aerobisten määrää ja kestoa. Eli mimmini kohdalla se treenitehokkuus pelikortti on jo aika lailla käytetty. Ollaan myös pidetty yksi kunnon tankkauspäivä jolla olemme yrittäneet käynnistellä aineenvaihduntaa.

Omat näkemykseni tässä kohtaa on, että ainakin pitäisi siirtyä täydelliselle ketoosille, tiputtaa hiilarit siis kokonaan pois ja katsoa vaan peiliä, että miltä se näyttää.

No tota... En varmasti ole oikea ihminen ottamaan sen suuremmin kantaa kaloreihin tai makroihin, mutta 30 gr hiilaria päivässä on jo todella vähän, eikä 1500 kcal ole sellainen luku, josta montaa sataa enää on järkevää pudottaa.

Siis jos nyt ihan vaan katsoo noita naisesi mittoja, niin tolla pituus/paino-kokonaisuudella siellä nyt ei määräänsä enempää voi lihaa edes olla. Olisiko järkevämpää alkaa syödä ja treenata vähän lihasmassan tekemiseksi kaikenmaailman pumppipamppailun sijaan? Ei sieltä mitään vatsapaloja ala erottua, ellei niitä ole sinne rakennettu. Hakisin itse kulutusta suuremmaksi ja konetta käyntiin, jolloin ensi vuoden dieettiäkin voisi vetää isommilla kaloreilla.

"Hiilareita oli aluksi mukana 60g päivää kohden, josta tiputimme n. 30grammaan ja nyt olemme miettineet, että vedettäisiin hiilarit kokonaan pantaan." ja "Itse näen myös yhtenä ongelmakohtana sen, että mimmi treenaa jo nyt niin täysillä noilla tunneilla, että sieltä ei oikein enää voi kiristää."

EI EI EI! Nyt hiilaria koneeseen ja lisää energiaa. Ketoosi ei ole paljon liikkuvalle naiselle edes vaihtoehto. Olen samoissa mitoissa ja 1500kcal tulee jo aamupalasta ja lounaasta täyteen ja siinä vaiheessa ei olla edes puolivälissä päivän energian saantia.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Alkuperäiseen viestiin vastatakseni... Lähtisin nyt maltilla nostamaan kaloreita ylöspäin ja laskemaan varsinkoin noita treenin jälkeisiä HIIT treenejä pois. Ei se vatsa siitä mihinkään salamana pullistu, eikä läskiä ala kertymään. Tarkkoja määriä tietämättä uskaltaisin kuitenkin väittää, että ruokaa sinulla on liian vähän. Panostus kunnon KOVAAN punttitreeniin ja varsinkin treenin jälkeinen ruoka riittävän suureksi. Painoa ei kannata mitenkään hysteerisesti vahdata, koska se fitti olemus tulee lihasmassasta, eikä yksinään rasvamassan vähyytdestä, joten raskasta punttitreeniä ja kunnolla ruokaa koneeseen, niin alkaa ulkomuotokin muuttua urheilullisempaan suuntaan lihasmassa kasvaessa!

Tsemppiä :puntti:

Hei,

Detaileja:

Kiva kun olet kiinnostunut tyttöystävän hyvinvoinnista ja terveydestä, ja tuet elämänmuutoksessa noin täydellä sydämellä että selvittelet hänen puolestaan ruokavalioon liittyviä kysymyksiäkin :) Läheisten ihmisten tuki on tärkeää ja yhteiset kiinnostuksen kohteet lähentävät parisuhdettakin. Kyllähän se hyvä ulkomuoto hivelee nuoren naisen itsetuntoa, ja varmasti miehistä egoa nostattaa mielikuva paremmasta tyttöystävästä jolla erottuu vatsapalikat, vaikka se ei välttämätöntä näin talvella olisi, niin ainakin ensikesän dieetin jälkeen.

Läheisten tuki saattaa vain helposti muuttua nuoren ihmisen päässä koviksi vaatimuksiksi. Positiiviset ajatukset hyvästä kropasta ehdottoman onnellisuuden lähteenä voivat kääntyä negatiiviseksi itseruoskinnaksi: jos en laihdu en ole arvokas. En kelpaa urheilulliselle poikaystävälleni jos en ole kesään mennessä fitnesskunnossa. En riitä itselleni jos en ole täydellinen. Kaikki muut ovat paremmassa kunnossa kuin minä. Minun pitää olla parempi kuin muut että riitän.

Ahkerana jumppapirkkona ja hoikassa kunnossa olevana tyttönä tyttöystäväsi lienee jo aika hyvin omaksunut terveelliset elämäntavat osaksi itseään. Dieettiajattelu ja hiilareiden raju rajoittaminen on uusi malli, jonka omaksuminen on valtava mentaalinen ponnistus. Motivaation täytyisi olla kunnossa, että tuollainen muutos onnistuisi kivuttomasti. Eli motivaation täytyy olla sisäistä, omasta tarpeesta lähtöisin olevaa, harkittu päätös. Kuulostaa rivien välistä luettuna siltä että paine laihduttaa vatsapalikat esiin tulee ulkoa, liekö fitnessblogien ja sosiaalisen median ulkonäköpaineet vai poikaystävän kovat ulkonäkökriteerit. Voin toki olla väärässä, sillä en tiedä tilanteestanne muuta kuin osan sinun näkemyksistäsi ja taustatiedoista, lisäksi projisoin vahvasti omia kipeitä kokemuksiani :hyper:

Olennaisimpana näkisin siis tässä tilanteessa avoimen keskustelun tavoitteista, motivaatiosta, kriteereistä ja tuntemuksista. Ei vain tyttöystävän tavoitteista ja vaatimuksista vaan myös sinun. Fyysisiä muutoksia tehdään mentaalipuolen asiat mukana. Tähän soppaan liittyy naisten puolella niin paljon henkisen puolen asioita että miehenä saattaa mennä pää pyörälle... Mutta sitten kun taustat on kunnossa, motivaatio varmasti itsestä lähtöisin ja suunnitelma tarkoin harkittu, asiat avoimesti parisuhteessa keskusteltu, niin voitte ponnistaa yhdessä vaikka kuuhun asti oli se yhteinen tavoite sitten kesäkunto, fitnesslavat tai kokonaisvaltainen hyvinvointi ja onnellinen parisuhde, niin yhdessä tsemppaamalla mikä tahansa on mahdollista. Onnea ja voimia matkallenne! :)

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom