SUPERCARB 1kg -40%

Vikaa hauistreenissä?

Huomasin juuri, että mulla tulee hauikset paljon kipeämmäksi selkätreenistä kuin varsinaisesta hauistreenistä. Olen muutaman kuukauden ajan tehnyt aika lyhyistä sarjoja hauiksia, vääntö käppyrällä 4 x 6-8, keskitettyä 4 x 6-8 ja alataljalla 4 x 6-8. (syksyllä kun oikea hauis tuntui vahvammalta, nyt tuntuu vasen, kun olen aloittanut vasurilla, pitää taas alkaa aloittaan oikeella)

Tuntuu, että vaikka minkälaisen poltteen hankkii, niin ei kipeydy noilla liikkeillä. (ja jos ei kipeydy, niin ei ole tehokasta, right?)

Pitäisiköhän pitää kausi pitkiä sarjoja?

(niin siinä selkätreenissä, josta hauikset kipeytyy, on paljon taljaa, t-tankoa ja moottorisahaa)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Jeps, kuulostaisi siltä, että vaihtelu tekisi jo terää, jos kerran olet kuitenkin jo muutaman kuukauden vääntänyt samoja liikkeitä ja samoilla sarjoilla.

Itse pudottaisin tuossa vaiheessa luultavasti sarjojen määrän 2-3, ja toistot nostaisin sinne 10-12 - ainakin joksikin aikaa. Liikkeitähän on sitten kosolti, en ala suosittelemaan mitään erityistä, mutta listaan tähän oman settini:

lämmittelyksi kääntöjä kepposilla käsipainoilla
hauiskäännöt käsipainoilla, 3x8-10
hauiskääntö suoralla tangolla, 2-3x6-8
vasarakääntö erittäin lyhyin palautuksin, 3x8-12

Noista liikkeistä saan itse parhaan tuntuman ehkä suoralla tangolla ja loppurutistuksessa vasarakäännöin (joissa muuten ehkä kyynärvarren lihakset eivät enää joudu niin paljon töihin?). Ja muistetaan se liikkeen negatiivinen vaihe!! Tälläkin hetkellä on hauikset hellinä toissapäivän rutistuksesta :p

Mutta lopuksi kysymys tyhmältä lukijalta: MIKÄ ON MOOTTORISAHA?? Tai tiedän kyllä mikä se on, mutta miten se liittyy selkäharjoitteluun??

Olen juuri oikea ihminen vastaamaan sinulle, not ... eli hauikseni ovat onnettomimmat rimpulat, mitä maailma päällään kantaa. Olen kuitenkin saanut jotain aikaiseksi lyömällä hauis- ja selkätreenit yhteen. Lisäksi vaikka olenkin vaihdellut liikkeitä ja sarjapituuksia, vasta yksinkertainen vastaotteen kääntö myötäotteeksi toi uutta tuntumaa.

Ja joskus on nöyrryttävä ymmärtämään, että vaikka jumalaista kipua ei tulekaan, mutta tulokset nousevat, on edistystä tapahtunut. :)

Moottorisaha-liikkeellä on varmaan joku toinenkin nimi.
Siis, toinen jalka maassa, toinen polvi penkillä ja maassa oleva jalka sen verran taakse, että selkä tulee vaakasuoraan. Sitten vaan nostetaan tarpeeksi isoa käsipainoa kyynärpää edellä, siis sen maassa olevan jalan puolista kättä niin että lavassa tuntuu. Liike muistuttaa moottorisahan käynnistystä, siis sellaisen sahan, joka ei meinaa käynnistyä.

Kerran, kun tein moottorisahaa oikein raivokkaasti, liivien hakaset aukes ja sattu vielä oleen hihaton paita päällä...

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Hih!! Sehän on kulmasoutu!! Mutta hauskan nimen olet Stadin friiduna keksinyt :D Saanko ruveta käyttämään tuota?? "Joo, mä meen vielä vetäsee vähän moottorisahaa" ja jos joku on tekemässä, niin voi kysyä "No käynnistyykö se vai ei?"

LOL LOL LOL :D :D

Originally posted by PMLats
Hih!! Sehän on kulmasoutu!! Mutta hauskan nimen olet Stadin friiduna keksinyt :D Saanko ruveta käyttämään tuota?? "Joo, mä meen vielä vetäsee vähän moottorisahaa" ja jos joku on tekemässä, niin voi kysyä "No käynnistyykö se vai ei?"

LOL LOL LOL :D :D

PMLats: ikävä kyllä moni tekee liikeen juuri "moottorisahatyylillä", eli kiskoo aivan hervottomalla temmolla ja momentilla. Jos kaiken tehon haluaa tästä mainiosta liikeestä irti, niin se pitäisi tehdä silmittömällä venytyksellä, jota seuraa sitten aistikas, 2-3 sekunnin supistus.

Siis, jos liike muistuttaa oikeasti moottorisahan käyntiinvetämistä, niin sitten on paaaaaljon korjattavaa.

Tomi "Ich bin einen Punttimimmi ab und zu" 77

Aber Tomi, das hab' ich doch immer gewusst! Itse teen hyvinkin aistikkaasti supistaen ja venyttäen, ja ehkä siksi juuri käytänkin 10kg suurempaa painoa kuin tukkimetsästä karanneet :eek:

Originally posted by PMLats
Aber Tomi, das hab' ich doch immer gewusst! Itse teen hyvinkin aistikkaasti supistaen ja venyttäen, ja ehkä siksi juuri käytänkin 10kg suurempaa painoa kuin tukkimetsästä karanneet :eek:

Ja, aber hast du gewusst, das Kartoffelsalad kann ganz gut schmechen, obgleich man kann es mit seinen Schäferhund essen? Und die Finnische Mädhen kann seine Speise selbst jagen :)

ps. Jetzt hab' ich einen Immelmann in meinen Lederhosen..

ps2. Eipä ole tuota saksaa tullut kovinkaan paljoa viime aikoina puhuttua, vaikka sitä tuli joskus sen 5 vuotta luettua. Ei oikein muistu enää akkusatiivit eikä datiivit mieleen. Hehehehe..

PMLats, saat rauhassa käyttää nimitystä moottorisaha, ei se ole mun keksintöä, en muista mistä peräisin. Joo, eihän sitä riuhtoa pidä perämoottori-tyylillä vaan hitaasti ja hallitusti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom