SUPERCARB 1kg -40%

Viisaampien apua amatöörin valintoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Omar
  • Aloitettu Aloitettu
Eli, olen nyt siten päättänyt kyllästyneenä noiden pokkarien kuviin hankkia kunnon kameran.
Kamera rungoksi olen päättänyt ostaa ton canon eos 40D mallin,eli sen suhteen ei ongelmaa ole.aluksi ajattelin ottaa tuon kitin ja kuvailla silä, mutta nyt olenkin ajatellut että ostan pelkän rungon ja siihen pari parempaa linssiä johon nyt apua tarvitsisin.
Tarkoitus olisi kuvailla pää asiassa tuota meidän koiraa ulkona koheltamassa (on vaan uskomattoman nopea liikeissään) maisema kuvia ja normaalit synttäri yms sellaiset kotona otettavat kuvat.
Olen nyt ajatellut tällaisia.CANON 70-200 F/4 F4 L USM (Tai IS malli) sekä CANON EF 50 MM 1.4 USM.
Näissä tarvitsisinkin nyt viisaampien neuvoja ja kokemuksia (en ole koskaan edes kuvannut järkkärillä)
Eli kertokaa nyt ovatko nuo soveltuvia tuohon tarkoitukseen vai voisikos jotkut halvemmatkin olla käypiä tai pärjätä vain yhdellä putkella.
Myös täläistä jossain vaiheessa katselin yhdeksi ja ainoaksi. Tamron AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC.
Elikkä kommentoikaa noita ja antakaa ehdotuksia,kerrotaan nyt vielä sekin että mikään Roope-setä en ole, vaan aivan tavalinen pulliainen joka ei kuitenkaan sitä kaikista halvinta halua vahingosta viisastuneena ostaa.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tuon F4 is:n sijaan kannattaa varmaan ottaa F2.8 ilman is:ää, koska valovoimalla liikke pysäytetään eika vakaajalla. Sigman 70-200 F2.8 irtoaa johonkin ~700 euroon. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen tuohon sigman kakkulaan.
www.objektiivi.info tuolta voit käydä katsomassa käyttäjien kokemuksia eri linsseistä.

Molemmat noista Canonin putkista ovat hyväksi todettuja ja muutenkin hinta-laadultaan loistavia. Jos rahkeet riittävät IS-malliin tuosta 70-200/4, niin kannattaa harkita myös 70-200/2.8 non-IS. Riippuu pitkälti omista käyttötarkoituksista tarviiko enemmän vakaajaa vai valovoimaa. Tarpeeksi laadukkaita ja hyvin piirtäviä laseja nuo L-putket ovat, joten sitä ei kannata murehtia.
50/1.4 on käsittääkseni "pikkuveljeensä" (50/1.8) verrattuna rakenteeltaan parempi, ja USM tuo nopeutta ja tarkkuutta automaattitarkennukseen.

Summa summarum, 70-200&50 -kombo on erittäin hyvä aloittelevan kuvaajan paketti, josta on hyvä lähteä laajentamaan jos harrastus vie mukanaan ;)

(Tamronista kertokoot viisaammat, en ala omilla ennakkoluuloisilla käsityksilläni sitä haukkumaan)

Edit: Minkeo oli näemmä hitusen nopeampi

Tuon F4 is:n sijaan kannattaa varmaan ottaa F2.8 ilman is:ää, koska valovoimalla liikke pysäytetään eika vakaajalla.
Aivan. Tosin tuo F4 on piirroltaan joidenkin lähteiden mukaan parempi. Eikös tuossa F4:ssä ole myös 2. mode IS:ssä, jolloin pannauskin on ainakin teoriassa helpompi? F4 IS on myös hieman pienempi ja kevyempi kuin f/2.8 non-is. Itse kuitenkin valitsen noista f/2.8:n (tosin näillä näkymin IS mallina).
olenkin ajatellut että ostan pelkän rungon ja siihen pari parempaa linssiä johon nyt apua tarvitsisin.
Kittilinssit eivät yleensä tuo suurta nousua hintaan, mutta ovat yleensä hintansa väärtejä. Ainakin itse olen erittäin tyytyväinen kitin 18-55 IS lasiin. Verrattuna vanhempaan non-is kittilinssiin on parannus huima. Joudut kuitenkin ostamaan myös laajemman objektiivin jos sisällä kuvaat. 50 mm polttoväli on aivan liian pitkä laajimmaksi linssiksi.

edit. Itse ottaisin siis kitin tuolla 18-55 IS lasilla. Lisäksi siihen joko 70-200 F4 L IS tai 70-200 f/2.8L is tai non-is. Kersolla 70-200 f/2.8L IS oli ainakin muutama päivä sitten postikuluineen noin 1200€. Samoin jos valovoimaa haluaa sisällä kuvaukseen, niin ottaisin vielä esim. 30 f/1.4:n tai jonkun muun valovoimaisen hieman lyhyemmällä polttovälillä.

Itsellä tuo perus 50mm f/1.8 ja (croppirungossa) polttoväli tuntuu aivan liian pitkältä. Suosittelen vielä harkitsemaan kittilinssiä.

No joo,tuossa mukana tuleva kittilinssi on EF-S 17-85/4-5,6 IS USM.Olishan yksi vaihto ehto myös ottaa tuo ja harjotella sillä eka kuvaamaan ennenkuin ostaa kalliimpia linssejä.
Tollainenkin vaihtoehto kävi mielessä, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO IF tossa nyt olis tuo valovoima pikkasen parempi mutta tuskin pääsee laadussa lähellekkään tuota canonin L mallia,niin ja vakaaja tuosta puuttuu.Tiedä noista sitten kumpi olis järkevämpi,tuo canonin f4 L IS vai tuo sigma suuremmalla valovoimalla.
Olen nyt näitä katellu muutaman viikon ja vaikeemmaks vaan menee,lotossakaan ei ollu ku 2 oikeen niin ei sekään näitä valintoja helpottanut.Tuo ulkomailta tilaus ei oikeen innosta kun tuo kielitaito on sen verran heikko että saattaa tulla ongelmia, mutta käytettyjä olen kyllä katellu täällä suomen maalla.

Sellanen tuli vielä mieleen että meidän äijällä on joskus 80 luvun lopulla ostettu tolanen filmi järkkäri (canon) siihen on ainaskin 300 lasi ja pari jotain muuta,oli kuulemma maksanut aivan törkeesti "niin se aika kultaa muistot" en ole noita vielä nähnyt, mutta voisko olla mahdollista että ne jopa tuohon kameraan sopisivat??
Kaikki säädöt noissa varmaan tarttis tehdä käsin, mutta voisin ne silti ottaa ennakko perinnöksi kun ei niitä ole enää käytetty muutamaan vuoteen..

No joo,tuossa mukana tuleva kittilinssi on EF-S 17-85/4-5,6 IS USM.
Aivan. Tuo em. objektiivi olikin tuplakitissä toisena lasina. Paljonko tuolle EF-S 17-85/4-5,6 IS USM:lle jää hintaa jos verrataan kitin hintaa pelkkään runkoon?
Tollainenkin vaihtoehto kävi mielessä, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO IF tossa nyt olis tuo valovoima pikkasen parempi mutta tuskin pääsee laadussa lähellekkään tuota canonin L mallia,niin ja vakaaja tuosta puuttuu.
Yksi vaihtoehto tuossa hintaluokassa on canonin 70-200mm f/2.8 non-is. Saa nähdä paljonko jää hintaa kun tulee taas kersolle myyntiin. Viimeksi kun oli myynnissä niin:
Canon EF 70-200mm F2.8L USM SLR Lens -77mm...............749£
postikulut vielä muutaman kympin. Ei tule veroja eikä tulleja. Tuon eron maksaa mielellään että saa sigman tilalle canonin ällän.
voisko olla mahdollista että ne jopa tuohon kameraan sopisivat??
On mahdollista. Canonin EF lasit (1987 eteenpäin) käyvät digiin. Digin EF-S ei käy toisin päin filmirunkoihin. EF:ää edeltänyt vanhempi FD ei käy. Eli on mahdollista että nuo putket käyvät.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tuolle linsille tulee tuossa hintaa 300€

Latest posts

Back
Ylös Bottom