• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Viinipakkausten muuttuva maailma

Mitä mieltä jengi on alati laajenevasta viinipakkausten kirjosta? Itse vasta muutama viikko takaperin löysin muovipullot ja hurahdin niihin heti. En ollut yhtään tajunnut että Alkossa on niin paljon muovipulloviinejä. Voisin ihan hyvin ostaa vaikka jonkun spesiaalitilaisuuden Amaronen tai Barolonkin muovipullossa koska en mä viiniä säilytä vaan ostan heti juotavaksi. Tai vaikka ostaisinkin säilytettäväksi niin ei kai noista nykymuoveista voi mitään viiniin imeytyä.

Sit meidän kotialkoon on tullut semmoset pienet metallitölkit. Eli vähän kun oluttölkki mutta oliko se kahden desin. Kun sais jotain vähän parempaa tyyliin 12€ viiniä 0.33dl tölkissä niin avot:dance: Laatikkoviinissä pännii että johtuuko se hanan rakenteesta vai mistä kun ainakin mulla pari ekaa lasia tulee ihan hullulla paineella ja saa varoa hanaa avatessa ettei seinät ja kattokin oo viinissä. Tohon kaipais parannusta.

Ja hienoa että kierrekorkkia alkaa olla jo niin monessa pullossa. Luonnonkorkit joutais ******

Lärvilaukku on aika työläs kaksin juoda ja sit sitä pitää sailöö jääkaapissa ja se vie tilaa. Pullo on ihan sopiva koko mun mielestä, koska joku on keksinyt tämän :D

Korkki on kiva, koska mulla on niin hieno ruuvi, että haluan käyttää sitä :D

Ikä
37
Kaupunki
Dagobah
Noita pieniä pulloja saisi olla enemmän niin voisi maistaa viinejä yksinkin. Olen sen verran snobi, että en ala edes kännin perässä lipittää jotain mistä en liiemmin pidä. Humppakuutio on kyllä mieluisin pakkausmuoto jos on vieraita, kun jalkaisin kaiken kotiini kannan.

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Lärvilaukku on aika työläs kaksin juoda ja sit sitä pitää sailöö jääkaapissa ja se vie tilaa.
Meillä on aina humppakuutio keittiön pöydällä. Kyllä tuollainen viikossa menee helposti. Oisko 3 humppakuutiota kahdessa viikossa keskikulutus. 2 henkeä.

Lasipullosta ne parhaat viinit on edelleen tullut nautittua. Isommat pakkaukset toimivat monesta syystä kun kulutukselle on tiedossa varmaa kasvua. En aivan ymmärrä miksi markkinoille on tuotu muovi- ja metallipakkauksia, kun trendi on ollut ekologisempien pakkausratkaisujen suuntaan.

Ostiin kokeeksi Alkosta valkoviiniä ja punaviiniä sellaisissa pienissä parin desin metallitölkeissä. Itsehän tykkään nauttia viiniä kun katson elokuvaa, joten ostin punaista viiniä pienen tölkin mukaan elokuviin. Tiedän, olen omituinen. Voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan juonut niin pahaa punaviiniä. Vaikka kurkkua kuivasi, niin meinasi olla ensimmäinen viini, jota en ole pystynyt kaatamaan kurkusta alas. Jumalauta että osasikin olla pahaa. Olen sen verran montaa viiniä jo kerennyt elämäni aikana maistamaan, että tämä oli selkeästi pohjanoteeraus.

meinasi olla ensimmäinen viini, jota en ole pystynyt kaatamaan kurkusta alas.
Meinasi! :hyper: mutta edelleenkään sitä ensimmäistä ei siis ole vastaan tullut :D

- mutta olen samaa mieltä, se pikkusessa metallitölkissä oleva punkku on törkeän pahaa. Mullakin se meinasi jäädä juomatta. Mut ois tosiaan siistiä saada semmoseen pikkuseen taskutölkkiin joku oikeasti juotava viini.

Meinasi! :hyper: mutta edelleenkään sitä ensimmäistä ei siis ole vastaan tullut :D
Jos on tullut joskus teininä tehtyä ja juotua kiljua, on toleranssi hieman laveampi huonon viininkin suhteen :D Mutta pahaa teki oikeasti juoda. Jos ei olisi ollut niin kova jano poppareista, olisi jäänyt tölkkiin.