Vihlontaa nivusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saritar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei! Olen aika uusi jäsen täällä ja ajattelin viisaammilta kysyä hieman liittyen ongelmaani.

Harrastan juoksua ja tuossa joulun alla kävi niin, että juostessa vihlaisi oikein kunnolla nivusesta ja sen jälkeen loppuikin juoksut. Oli pitkään niin että jopa kävely tuntui pahalta. Liikkuminen aiheutti valtavaa kipua ja vihlontaa nivusen seudulle. Kävin myös lääkärissä ja siellä sanottiin että todennäköisesti revähtymä. Sain kipulääkityksen.

Sen jälkeen olen harrastanut ainoastaan kävelya ja nyt kun kipu on helpottanut olen kävellyt ihan reipasta vauhtia. Nyt kuitenkin tuntuu että kipu on taas pahentunut ja levossakin voi tuntua tosi raastavaa vihlontaa nivusessa. Se myös säteilee koko reiteen. :( Kipu on todella haittaavaa ja en voi esim. nukkua kyljellään koska heti tulee tuskat reiteen. kävelykin sattuu.

Mistähän tässä nyt on kyse? Kun ensin tuntuu et oli jo paranemassa, mutta nyt taas pahenee. pitäisikö mennä uudelleen lääkärille ehkä? Auttakee! :david:

Mistähän tässä nyt on kyse? Kun ensin tuntuu et oli jo paranemassa, mutta nyt taas pahenee.

Revähdystä tai ei... Kokeilleppas tuota:
http://www.sportsinjurybulletin.com/archive/groin-pain-injuries.html

Sieltä löytyy valmis kaksivaiheinen kuntoutusohjelma nivusvaivaisille. Nivunen on hankala alue, liian monta muuttujaa, jotta netin perusteella muuta voisi sanoa. Mutta kokeile tuota ohjelmaa, jollet pysty sitä tekemään tai kivut pahenevat, niin uusi yhteys lääkäriin, ja sen jälkeen myös fysioterapiassa käynti kannattanee.

Kiitos linkistä :)

Juu tosiaan olen kuullut että tuo nivusen alue on hieman ongelmallinen. Että siitä ei voi oikein yleisesti sanoa mitään varmaa.. Mutta sen olen tässä nyt tänäänkin huomannut, että mitä enemmän jalan antaa olla levossa, se vähemmän kipua tuntuu. Tuo nivus kipeytyy erityisesti kun se tarpeeksi kauan joutuu rasitukseen, vaikka vaan jos kävelee tarpeeksi kauan.

Aion nyt vaan katsella ja seurata rauhas tilannetta. :) Ainakin kuulin sitäkin, että tuollaisen vamman paraneminen voi kestää hyvinkin kauan....

Latest posts

Back
Ylös Bottom