Vielä yksi juttu lisäravinteista. (valitan)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu
Joops, eli ajattelin pistää uuden threadin, kun ei kukaan kuitenkaan jaksa vastata noihin vanhoin juttuihin.

Elikkä kysymys olis tää:

Ajattelin käydä ostaa näitä aineksia: FAST HERA 85 900 g tai 5 kg
Heraproteiinikonsentraatti
ENERGIAA 1610 mg / 383 kcal
PROTEIINIA 81 g
RASVAA 7,2 g
HIILIHYDRAATTIA (laktoosi) 4,2 g
Kalsium 345 mg, kalium 640 mg, magnesium 48 mg

ja

FAST MALTO6 1 kg ja 5 kg
100 % Maissimaltodekstriini.
100 g jauhetta sisältää:
ENERGIAA 1614 kj / 384kcal
HIILIHYDRAATTIA 97 % (kuivapainosta 100 %) PROTEIINIA 0 %
RASVAA 0 %

Elikkä kysymys kuuluu miten noista saa tehtyä, massanlisääjän tai palautumisjuoman???

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katsopa sitä säkin kantta...siinä on ohjeita.
eihän siihen muuta tarvi, kuin miettiä paljon haluat juomasi sisältävän kyseisiä ravintoaineita ja sit räknäät.

Sekoitat veteen tai maitoon ja esim. kaakaojauhetta mausteeksi.

Onkos tuo 85:nen hydrolisoitua? mietin vaan, että palautusjuomaan ois parempaa nopeammin imeytyvä proteiini..

Originally posted by jpm
Onkos tuo 85:nen hydrolisoitua? mietin vaan, että palautusjuomaan ois parempaa nopeammin imeytyvä proteiini..

85:nen ei ole hydrolisoitua joten palautusjuomaan se ei oikein sovi. Onhan aina tuo Whey 3:nen.

Pellonhenki sanoo että juo vaikka vehnäjauhoo mutta PENAKIN sanoo että aivan sama mitä heraa siihen laittaa mahassa ne sekottuu ja myllääntyy kuitenkin! Korkeintaan eroa palautusjuoman imeytymisessä tulee sillon jos tekee tarpeeksi ohuen juoman esim litraan vettä desi pelkkää hydrolysoitua hifistelyproteiinia ja se 20-30 min ennen maltoa. Tämäkään keino ei varmana kasvata sataa grammaakaan enemmän sinua vuodessa ;).

Suora vastaus:

Palautusjuoma: Oma painosi kiloissa x gramma maltoa (huom! 1dl=n.50g ) + n.35g proteiinia (huom! mikään proteiinijauho ei ole 100% proteiinia, yleensä 1dl painaa n. 30g )

"Massanlisääjä": 1 osa proteiinia ja 2 osaa maltoa, eli esim 30g proteiinia ja 60g maltoa. 1 grammassa proteiinia on n. 4 kcal, samoin maltossa. <-- Oleellinen tieto, kun kerta yritetään saada energiaa tietyn verran yli päivittäisen tarpeen.

Jossakin oli joskus juttua, että yli n.30g proteiini määrän imeytyminen kerralla on hankalahkoa, joten siinä mielin annostelemaan....

huom! esim. fastin suklaa whey3 ja nutriplussan whey 8100
sisältää proteiinia vain 78%,
joten 40g jauhetta sisältää protskua vain 31.2g

:eek: :hmmm:

-no kun mulla on nykyään semmonen keittiövaaka..

Sopisikohan kysyä, että miksi maltoa eikä dextroosia palautusjuomaan? Eikös dextroosi kuitenkin imeydy nopeammin ja on halvempaa.

Originally posted by Loser
Sopisikohan kysyä, että miksi maltoa eikä dextroosia palautusjuomaan? Eikös dextroosi kuitenkin imeydy nopeammin ja on halvempaa.

No kokeileppa iskeä n.80g dextroosia vaikkapa litraan vettä... :lol1:
Malto on jotakuinkin mautonta, mutta dextroosi on aivan JÄRKYTTÄVÄN makeaa...se on yksi syy mistä aloittaa. Ei asioita tarvi tehdä sen vaikeammaksi, kuin ne jo on... ;)

Eikä niiden imeytymisessä suuria eroja ole.

Mulla ainakin tulee dextroosin mättämisestä aivan järkyttävän huono olo. Kyllä sitä joskus väkisellä sitä veti urakalla, samalla kun veti miehekästä kreatiinisatsia, mutta nykyisin ei niin paljoa kiinnosta. Pistän ruokalusikallisen palautumisjuomaan, jos krea on mukana, muuten pysyttelen mahdollisimman kaukana dextroosista. :urjo:

Originally posted by Loser

Maltossa on melko paljon pitkäketjuisia hiilihydraatteja, jotka silti vastoin yleistä harhaluuloa imeytyvät todella nopeasti. Malton etu lyhytketjuisiin tuleekin siinä, että se suuremmissa määrin imeytyy paremmin nopeudesta tinkimättä.

Originally posted by cartman74
Dextroosia siinä tapauksessa, jos lisäät palautusjuomaan kreatiinia...

Aivan turhaa laittaa vielä malton lisäksi dekstroosia, ei vaikuta mitään mihinkään. Ei ainakaan positiivisesti.

Mä laitan sekä kreaa (1tl) että panimosokuria pal.juomaan. Panimosokeria suunnilleen saman verran kuin heraa. Alkuun, kun join sitä vain em. kolmella jauholla, niin ei meinannu alas mennä, oli niin imelää. Nykyään lisään ruokalusikallisen kaakaota, se tuntuu jotenkin leikkaavan sitä imelyyttä, vaikka vois kuvitella toisin.

Originally posted by Jimmy
Aivan turhaa laittaa vielä malton lisäksi dekstroosia, ei vaikuta mitään mihinkään. Ei ainakaan positiivisesti.

Dekstroosi on halvempaa. Itse olen korvannut ½dl maltosta dekstroosilla krean takia. Lisäksi ennen treeniä pelkkä dekstroosi+krea.

Originally posted by meitsi
Dekstroosi on halvempaa. Itse olen korvannut ½dl maltosta dekstroosilla krean takia. Lisäksi ennen treeniä pelkkä dekstroosi+krea.

Onhan se halvempaa, mutta "krean takia" sillä ei ole mitään merkitystä jos dekstroosilla korvaa osan maltosta.

Originally posted by Stalker
85:nen ei ole hydrolisoitua joten palautusjuomaan se ei oikein sovi. Onhan aina tuo Whey 3:nen.

Whey 3 sisältää hydrolisoitua (FAST Whey), ionivaihdettua (FAST Whey+) ja ultrasuodatettua heraproteiinia (FAST Hera85), mutta poijjaat unohtavat ilmoittaa missä suhteissa. Miedosta mausta päätellen hydrolisoitua proteiinia on aika niukasti... ???
FASTin WHEY:hän on kokonaan hydrolisoitua, ja makukin on sen mukainen (punaisen tekstin tarkoitus on ilmeisesti varoittaa kuluttajia).

Originally posted by tuomas
Whey 3 sisältää hydrolisoitua (FAST Whey), ionivaihdettua (FAST Whey+) ja ultrasuodatettua heraproteiinia (FAST Hera85), mutta poijjaat unohtavat ilmoittaa missä suhteissa. Miedosta mausta päätellen hydrolisoitua proteiinia on aika niukasti... ???
FASTin WHEY:hän on kokonaan hydrolisoitua, ja makukin on sen mukainen (punaisen tekstin tarkoitus on ilmeisesti varoittaa kuluttajia).

Juuri siksi käytän itse pelkästään tuota Whey +:aa, miedon makuista, vähärasvaista ja -laktoosista. Proteiinia yli 90 (muistaakseni 93,5 %), eli näin ollen ei tule juuri kalliimmaksi kuin tuo Whey 3.

Menee taas vähän mikrofraktioinniksi... (lue: hihistely=hifistely=mikrofraktio)
Mun mielestä se on lopunkaiken ihan se ja sama mitä heraa tai hiilaria vetää, kunhan se on halpaa ja menee helposti alas! Ei näistä asioista tarvi väkisillä tehdä niin hankalia!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom