Itse on pakko noudattaa VHH-dieettiä, sillä kärsin mitä ilmeisemmin viljaherkkyydestä, ja mikäli syön runsashiilihydraattisen aterian, tunnin sisällä iskevä väsykohtaus on aina erittäin rasittava. Kuitenkin olen samaa mieltä, että tämä ruokavalio on kallis ja yksipuolinen. Välillä on päiviä, kun mietin pitäisikö sitä palata vanhaan, enemmän hiilaria sisältävään, ruokavalioon, mutta nuo kaksi ongelmaa aina saa minut kuitenkin pysymään tällä vhh-tiellä.
Kehoni kerää myös erittäin helposti rasvaa vatsaontelon ja persauksen ylle, ja olen huomannut että voin vhh:lla syödä ihan reippaasti ja saavuttaa lihaskasvua, ilman että vyötärölle kertyy paksua makkaraa.
Mikään "natsikarppi" en kuitenkaan ole, painoa noin 67kg, ja hiilaria menee väliltä 60-110g päivässä. Antti Heikkilähän suosittelee hiilareiden esim. jäävän alle kuudenkympin. Jollaan <20g/hh per päivä ei saisi edes syödä rahkaa. Ei pahemmin innosta ajatus elää pelkällä lihalla, kermalla, prodejauheella ja kananmunilla.
Voi kun voisi syödä ihan mitä tahansa, mutta silti treeni luistaisi, kehitystä tapahtuisi, ja fläbää sulaisi.