Veto: viisi kiloa toukokuun loppuun mennessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi,

löin sisuunnuttuani poikaystävän kanssa vetoa, että pudotan viisi kiloa toukokuun loppuun mennessä. Aikaa siis kuukausi ja kymmenen päivää.

Painan nyt 63, tavoite siis 58kg. Sanokaa, että tämä on mahdollista?

Olen käyttänyt aika paljon alkoholia ja sokereita viimeisen vuoden aikana, joten osa tästä on pöhöä.

Varsinainen tavoite on pidemmällä, tämän rykäyksen idea on saada näkyviä tuloksia motivaation takia, näyttääkseni itselle (ja poikaystävälle), että saan homman toimimaan.

Tämän jälkeen jatkan sitten säännöllistä salitreeniä ja liikkumista tavoitteena muotoa ja lihaksia. Sekä tietysti läskin poissapito.

Kysyn teiltä asiantuntijoilta, kuulostaako tämä suunnitelma toimivalta?

Treeni:

Sali: 2-4 kertaa viikossa
Aamuaerobinen: kolme kertaa viikossa sauvakävely tai hölkkä

Ravinto:
alkoholi pois, sokerit pois, huonot rasvat pois.

Esimerkkipäivän ateria:
Aamupala: Kauralesepuuro, rasvaton maito, marjoja päällä, vihreä tee
Välipala: omena tai banaani
Lounas: tonnikalasalaatti, ruisleipä
Välipala: porkkana tai muu vihannes
Treeni
Palautusjuoma
Päivällinen: Uunilohta ja tummaa riisiä, salaatti

Olenko 31.5. sata euroa köyhempi vai rikkaampi?

Huom! Sinällään itsetarkoitus ei ole kilojen karkoitus, vaan näkyvyys: sentit, peilikuva, kasvojen kaventuminen. Otin tuon viisi kiloa siksi, että normaalipainoni on aina ollut n. 55 kg, ja haluan painon olevan jos en nyt täysin siinä, niin ainakin alle 60 kiloa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sugarfree sanoi:
Esimerkkipäivän ateria:
Aamupala: Kauralesepuuro, rasvaton maito, marjoja päällä, vihreä tee
Välipala: omena tai banaani
Lounas: tonnikalasalaatti, ruisleipä
Välipala: porkkana tai muu vihannes
Treeni
Palautusjuoma
Päivällinen: Uunilohta ja tummaa riisiä, salaatti

Heips!Ajattelin aukaista suuni heti ruokavalion nähtyäni. En siis mene nyt ennustamaan vetosi kannattavuutta, sillä siihen voit sinällään vaikuttaa vain sinä itse. ;)

Lähes jokainen ateriasi kaipaa jotakin proteiininlähdettä. Erityisesti aamuun, sekä ainakin välipalalle voisit lisätä esimerkiksi puolisen purkkia rahkaa.

Jos mä olisin sä ja haluaisin ehdottomasti voittaa vedon pudottamalla painoa sen 5kg, tekisin kuitenkin aivan toisin ja siirtyisin ketodieetille. Hiilihydraatit siis alas, paljon proteiinia ja kohtuullisesti rasvoja. Tämä on kuitenkin sen verran radikaali vaihtoehto, että kaikki eivät tietenkään tähän ryhtyisi. Itse vain olen saanut sellaisen kuvan, että juuri ketodieetillä paino tippuu hyvin mm. sen takia että alussa kropasta lähtee paljon enemmän nesteitä kuin perinteisimmillä paljon hiilihydraatteja sisältävillä dieeteillä. Laskisin siis itse tarkkaan kalorit ja noudattaisin ruokaohjelmaa pilkun tarkasti:whip: . Mitä taas liikuntaan tulee, koska aika on noin lyhyt, suosittelisin siinäkin ottamaan tiukemman linjan: 4 kertaa viikossa kovaa treenaamista salilla, jokaisen treenin jälkeen 30min aerobista sekä 4-5 kertaa viikossa 60min aamulenkki..

Tämä oli siis vain minun ehdotukseni. :) Tsemppiä projektiin ja kirjoittele ihmeessä miten homma on lähtenyt toimimaan!!

EDIT: Kun ja jos vedossa ei puhuttu siitä että loppupunnitusta varten ei saa käydä saunassa tai olla edellistä päivää lähes kokonaan juomatta vettä, voit kyllä hyvinkin saada vaa'an lukeman näyttämään sen 58kg ;). Joka tapauksessa vedon voittaminen luultavasti vaatii sulta paljon töitä, varsinkin jos haluat nimenomaan sitä rasvaa tiputella alaspäin eikä vain nesteitä :)

Kyllähän kuukaudessa saa vaikka millasia ihmeitä aikaan, jos on valmis uhrautumaan tulosten eteen! Itse olen asettanut itselleni saman haasteen, kun on mennyt viime aikoina syömiset lievästi sanottuna överiksi. Hävettää..
Ite ainakin aion luottaa tohon ketodieettiin ja tonnikalan ja rasvattoman raejuuston liittoon. Hiilareina aattelin nauttia marjoja, hedelmän, palan ruisleipää, vihanneksia, tummaa riisiä ja palautusjuoman. Kaikki tasasesti kuuteen osaan jaettuina.

Melkein pelkästään proteiinin nauttiminen on haaste, johon ainakin mun on vaikeaa vastata, kun olen herkkupeppuilun lisäksi hedelmähirmu. Mutta rautaisella tahdolla kaikki on mahdollista!

Ex-Tavis sanoi:
Mitä taas liikuntaan tulee, koska aika on noin lyhyt, suosittelisin siinäkin ottamaan tiukemman linjan: 4 kertaa viikossa kovaa treenaamista salilla, jokaisen treenin jälkeen 30min aerobista sekä 4-5 kertaa viikossa 60min aamulenkki..

Kuulostaa hyvältä, eli ei muuta kun salille ja lenkille, mars! :whip:
Tsemppiä haasteeseen!

5kg on hyttysen pieru saharassa - helppo nakki siis. Mutta tuo ruokapuoli vaikuttaa vanhan valaan mielestä hieman heppoiselta. Protskua pitää sentään saada enemmän.

Mölliskö on muuten oikeassa... pois turha neste ja biomassa, jos ei muu auta?

Heip!

Nostelen tätä ylös ihan pelkästä mielenkiinnosta. Sugarfree, onnistuitko tavoitteissasi ja voitihan vedon :)?

Huomiseen vielä aikaa :)

No niin. Kiitokset kaikille kovasti vastauksista!

Onnistuihan se, vaan noin kuukauden myöhässä. Vyötäröstä on lähtenyt 8 cm ja paino nyt sellasta viiskasia. Vähän sais vielä lähteä senttejä. Painosta viis.

Paras dieetti on nk. divorce diet eli äijä lähti ja niin lähti läskitkin. Goodbye vaan molemmille!

Mutta ainakaan ei huvita enää jäädä sohvan pohjalle eli reeni maistuu :)

Zone-sarja -42%
Kiva kuulla että tavoite täyttyi! Nyt ei kun vain treeni-intoa ja muista,että kenenkään miehen takia ei kannata treenata vaan se on tehtävä ihan itsensä takia ;)!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom