Verta nenästä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!
En tiedä kyllä kuuluuko tämä pakkotoiston foorumille, mutta pistämpähän kuitenkin, eli ainakun menen uimaan, tai saunaan tai joskus myös suihkussa kun pesee kasvoja, niin vasemmasta nenän sieraimmestani alkaa tuleen verta. Todella ikävä vaiva, ja näköjään kosteus/vesi sen tekee. Ennen verta on tullut joskus, mutta ei näin useasti, mikä avuksi?

Tarkoitat varmaankin verisuonien polttamista. Nenäkarvojen polttamisesta tuskin ihan hirveästi hyötyä on. Voin jo kuvitella kuinka Superstock tunkee stendaria nenäänsä.

Tuleeko pelkästään kun menet uimaan, saunaan tai suihkuun? Itsellä tuli monta kertaa verta usein sattumanvaraisissa paikoissa koska nenän limakalvo? oli kuiva. Hoidoksi riitti pelkät A-vitamiini tipat nenään pari kertaa päivässä jonkun aikaa ja ongelma oli poissa.

Tarkoitat varmaankin verisuonien polttamista. Nenäkarvojen polttamisesta tuskin ihan hirveästi hyötyä on. Voin jo kuvitella kuinka Superstock tunkee stendaria nenäänsä.

Juu kyllä, sitä tarkotinki.

Tuleeko pelkästään kun menet uimaan, saunaan tai suihkuun? Itsellä tuli monta kertaa verta usein sattumanvaraisissa paikoissa koska nenän limakalvo? oli kuiva. Hoidoksi riitti pelkät A-vitamiini tipat nenään pari kertaa päivässä jonkun aikaa ja ongelma oli poissa.

Juu kotoo noita A-vita tippoja löysin, osittain on helpottanut, jos kauan pulikoi, ja varsinkin sukeltelee niin verta vielä tulee, olin taaskin mökillä ja aamulla ei ollut tippoja mukana, menin saunaan ja siellä alko sitten pikkasen tulemaan, menin ulos niin lakkas melkeen samantien kun piti hetken nenästä kiinni, täytyy noita tippoja nyt koittaa pitemmän aikaa, tuntus ainakin auttamaan, ja sitten vaan verisuonen polttoon lääkäriin jos ongelma ei lakkaa, nenäkarvoja turkin poltan, mieluummin leikkaan =)

Juu kotoo noita A-vita tippoja löysin, osittain on helpottanut, jos kauan pulikoi, ja varsinkin sukeltelee niin verta vielä tulee, olin taaskin mökillä ja aamulla ei ollut tippoja mukana, menin saunaan ja siellä alko sitten pikkasen tulemaan, menin ulos niin lakkas melkeen samantien kun piti hetken nenästä kiinni, täytyy noita tippoja nyt koittaa pitemmän aikaa, tuntus ainakin auttamaan, ja sitten vaan verisuonen polttoon lääkäriin jos ongelma ei lakkaa, nenäkarvoja turkin poltan, mieluummin leikkaan =)

Kannattaa kans kiinnittää huomiota nukkumiseen, itsellä joskus laukasee nenänverenvuodon seuraavana päivänä se, että on mennyt nukkumaan aamuyöstä ja/tai nukkunut liian lyhyet unet

Käytätkö paljon buranaa tai aspiriinia? Minulla nimittäin tuli työ- ym.-stressien takia sellainen kierre, että otin joka päivä buranaa niskajumiin tai sellaiseen. Sitten alkoivat pienet nenäverenvuodot enkä voinut tajuta mistä ne johtuvat, kun sellaista ei minulle ole koskaan ennen tapahtunut. Jossain vaiheessa tutkin sitten nettiä ja etsin eri hakusanoilla eri keskusteluista vastaavia juttuja. Jossain sitten puhuttiin juuri buranan ja aspiriinin verta ohentavasta vaikutuksesta ja se onkin aivan erinomainen esim. henkilöille joilla on ollut jotain verisuonitukkeumia tai sydäninfarkteja. Sydäninfarktipotilaillehan suositellaan jotain puolikasta aspiriinia loppuiäkseen. Minun ihmistyypille taas ne eivät sovi, kun on suht matala verenpaine eikä mitään tukkeumaa tai mitään. Päätin kokeilla luopua buranasta ja otin selvää, että panadolissa on eri vaikuttava ainesosa, joten se ei vaikuta samalla tavalla. Parin viikon sisällä kaikki oireet hävisivät. Päänsärytkin laantuivat, kun kuulema liika päänsärkytablettien käyttö voi aiheuttaa päänsärkyä. Käytän nykyään vain panadolia ja sitäkin on tarvittu tosi harvoin. On minulla varalla buranaakin, koska se on kuitenkin hyvä lääke kunhan en syö sitä jatkuvasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom