Verensokeri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toksidi
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä tuota mä tässä vedin kunnon massakauden ja noin reilu vuodessa sitä elopainoa tuli 15kg.
Oon syöny tämän viimesen kuukauden melko normaalisti joten en oo tankannu hirveästi ku vähän koitan saada läskiä pois.
Mut laitettiin sen nopean elopainon nousun takia lääkäriin verikokeesen ja paastoverensokeri oli 6.2 Verikoe otettiin varmuuden vuoksi uudestaan viikon päästä ja paastoverensokeri oli 6.3 :( Normaali paastoverensokeri arvo on alle 6.0 :wtf: Onko jollain samanlaisia tapauksia ja mitä nyt kannattaisi tehdä ku meinaan tuota massaa vielä parin kuukauden päästä vähän nostaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuohan viittaa vähän kakkostyypin diabetekseen. Kannattanee käydä sokerirasituskokeessa ja muutenkin lääkärissä asian tiimoilta.
Jos paastoverensokeri on kahdesti mitattuna yli 6.5 tjsp, on kyseessä diabetes.

Sä syöt liikaa hiilareita. Jätä ihan kaikki hedelmät, sokerit, viljatuotteet ja muut kuin vihreät kasvikset pois ruokavaliosta ja harkitse ton Atkinsin dieetin aloittamista. Täällä moni vetää hiilaritonta dieettia ketoositilan saavuttamiseksi. Takaan että sun paastoverensokeri laskee normaaliin jo kahdessa viikossa jos noudatat ym. dieettejä kirjaimellisesti. Oma sokerini laski 6.2 lukemasta 5, parissa viikossa. Eikä edes tee mieli hiilareita enää! Oon elänyt kohta toista kuukautta tällä tyylillä ja voin hyvin vaikka kasvissyöjästä lihansyöjäksi aiheutti alkuun vatsan kuralle. Nyt vielä jonkin verran oikkuilee mutta fiilikset ja veriarvot ovat huipputasoa.

kannattaa varmaan lukea tota pakkiksen ketothreadiä. Hofmeister ja jokunen muu on vissiin ollu jo kuukausikaupalla ketoosissa ilman sen kummempia tankkauksia :D

Ja löytyyhän tuota kirjallisuutta. Tri Antti Heikkilä on käsittääkseni Suomen vähähiilihydraattisten ruokavalioiden kovimpia puolestapuhujia.

Tupakoitko, käytätkö nuuskaa tai oletko erittäin tressaantunut? Kuinka pitkään olit ravinnotta ennen verensokerin mittausta, ilmoita tunteina. KIITOS!

Periaatteessa korkea verensokeri voi olla merkki myös elimistön stressitilasta. Joka voi johtua erinäisistä syistä. Eli jos sokerirasitus on kunnossa ja vain paastoverensokeri on korkealla, se voi johtua vaikkapa stressistä tai jostain muusta, liiasta hiilarien syönnistä tms.

Tupakoitko, käytätkö nuuskaa tai oletko erittäin tressaantunut? Kuinka pitkään olit ravinnotta ennen verensokerin mittausta, ilmoita tunteina. KIITOS!

En tupakoi enkä käytä nuuskaa mutta stressiä kyllä meinaa hieman olla ku on koulua ja sen perään illalla alkaa kurssit ja pitäs ehtiä reenatakkin jossain välissä. :jahas: Olin sen 12h ilman ravintoa.

Periaatteessa korkea verensokeri voi olla merkki myös elimistön stressitilasta. Joka voi johtua erinäisistä syistä. Eli jos sokerirasitus on kunnossa ja vain paastoverensokeri on korkealla, se voi johtua vaikkapa stressistä tai jostain muusta, liiasta hiilarien syönnistä tms.

Hiilareita tulee kyllä syötyä aika paljon loppujen lopuks ku en oo hirveästi kyllä seurannu että paljon tulee niitä syötyä :wtf:
Ja stressiä meinaa kans väkisin olla opiskelun takia :itku:

Pitkä aika ravinnotta voi saada sokeriarvosi nousemaan, koska tressihormoni kortisoli ja glukagoni alkavat purkamaan lihasproteiinejä. Kokeile ennen seuraavaa paastosokerin mittausta olla vaikka vain n. 9h ravinnotta. Lisäksi kerroit, että sinulla on tressiä opiskeluista johtuen. Ole myös treenaamatta muutama vrk ennen mittausta, sillä ylikunto erittää myös näitä samoja katabolisia hormoneja. Pyri myös nukkumaan säännöllisesti. Toki on se myös mahdollista, että II tyypin diabetes voi tulla kenelle tahansa. Jätä nopeasti imeytyvät hiilihydraatit vähemmälle. Jos sinulla ei ole, niin verensokerimittareita saa halvalla apteekista, mutta verensokeriliuskat ovat kalliita n. 1€/kpl ja ovat 25-50kpl pakkauksissa. Diabeetikot saavat verensokerimittarit ja liuskat ilmanedestä kuntansa diabeteshoitajalta tai vastaavalta. TOIVOTAAN PARASTA JA VARAUDUTAAN PAHIMPAAN.

Suosittelen myös tuota Atkinsia. Saa syödä vähän enemmänkin ja veriarvot tosiaan pysyvät hyvinä.
Ite vedän vähillä hiilareilla, runsaalla rasvalla ja normiprotskuilla n. 3000 kcal päivässä. Kolesteroliarvot kunnossa ja verensokeri ehkä vähän liian matala.

Tietoa saa esim www.karppaus.info -sivuilta

Noniin huomenna paastoverensokeritesti elikkä nyt jos arvot kusee nii sitte ei auta itku markkinoilla. oon tässä syöny nyt hieman kevyemmin kuin yleensä. nyt jänskättää vaan kovasti miltä ne arvot näyttää :rolleyes:

Elikkä tuota mä tässä vedin kunnon massakauden ja noin reilu vuodessa sitä elopainoa tuli 15kg.
Oon syöny tämän viimesen kuukauden melko normaalisti joten en oo tankannu hirveästi ku vähän koitan saada läskiä pois.
Mut laitettiin sen nopean elopainon nousun takia lääkäriin verikokeesen ja paastoverensokeri oli 6.2 Verikoe otettiin varmuuden vuoksi uudestaan viikon päästä ja paastoverensokeri oli 6.3 :( Normaali paastoverensokeri arvo on alle 6.0 :wtf: Onko jollain samanlaisia tapauksia ja mitä nyt kannattaisi tehdä ku meinaan tuota massaa vielä parin kuukauden päästä vähän nostaa?

Mitä tästä opimme ?

Hiilaribulkkaus ei todellakaan ole terveellistä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom