Verenpurkaumia....

Liittynyt
13.4.2003
Viestejä
54
Hei!

Onko kellekkään käyny näin...?
Sain makeet verenpurkaumat reiden ulkosyrjiin jalkatreenin jälkeen???
Kävely hieman vaivalloista muutaman päivän. En muista koskaan saaneeni vastaavia "mustelmia" treenistä? Tein kyllä KOVAN TREENIN...:whip:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, mulla tulee kyllä esim. siitä seisten tehtävästä pohjelaitteesta, jota kannatellaan olkapäillä, hirveät verenpurkaumat olkapäihin, mutta että ihan lihasten puristuksesta? Huh huh. :D
 
Verenpurkaumia tulee helposti aina kun joku laite painaa jonnekin. Itsekin olen monet kerrat miettinyt esim. polven sisäreunoilla olevia mustelmia kunnes hokasin olleeni takareisilaitteessa jossa polvien välissä kulkee tanko. Polvet ja nilkat pitää puristaa yhteen, näin ohjeisti valmentaja - joten minähän puristan. Ja tulee mustelmia....

Joskus on myös verenpurkaumia nilkoissa - kun olen tehnyt vatsoja vatsapenkissä (tai reiden ojennuslaitteessa) missä nilkkojen kohdalla on pehmuste. Mustelman tulemiseen riittää vinksallaan oleva lahje tms. joka painaa.

Polvien eteen tulee yleensä mustelmat aina maastavetopäivänä - tanko "hipoo" polvia aika läheltä. Ei sitä tehdessä huomaa kun on housukangasta yms. välissä. Jälkikäteen on sitten tummat fläkit polvissa.

Reiden ulkosyrjiin voisi kuvitella tulevan verenpurkaumia mekaanisesti esim. reiden lähentäjä- tai loitontajalaitteista. Tai vaikka polvenlämmittimistä jos on herkkä iho.

Älä turhaan huoli mustelmista. Ne ovat "treenileimoja", tiedät treenanneesi.
 
Nyt ku on ollu kipeenä:curs: ja jo liian kauan pois jumpalta, ni miettii, et olikohan tää ees totta...
Mutta, mutta. Mulle on oikein onnistuneen haukkaritreenin jälkeen tullu hauiksiin pienen pieniä purkaumia. Sellasia tummanpunasia viiruja, jotka sit illan aikana häviää.
Treeni on ollu näillä kerroilla kova ja avustaja ollu pakottamassa viimeset toistot.
Unta vai ei:lol2:
 
Mullakin tulee sääriin ja reisiin välillä piskuisia mustelmantapaisia esim. raskaista jalkaprässisarjoista, tai sitä epäilen kun prässin aikana myöskin tuntuu "painetta". Ihan siis sellaisia kymmenen sentin kolikon kokoisia pieniä täpliä yksi tai pari, tavallisesti polven lähettyville säären/reiden sisäpintaan muutamaan vakiopaikkaan. Sinne ei oikein mikään mekaaninen kolahduskaan osu kun en treenaa jalkoja kuin kyykyllä, prässillä ja sjmv:llä, joten kai se on se paine tai rasitus. Tai nyt en tietysti treenaa mitenkään kun oon takareisivammainen :curs:
 
Itselläni tulee hartioihin helposti pieniä pinnallisia mustelmia tangoista/laitteista painautumisen johdosta. Lähtevät tosin äkkiä poiskin.

Olen myös huomannut välilä hauistreenin jälkeen hauiksen alaosassa pienet mustelmat, jotka pysyvätki hieman kauemmin. Mistä ne sitten johtuvatkin niin ei tietoa. Omassa tapauksessa on aina mahdollista että olen vain ollut sen verran vauhdissa, etten huomaa kolhineeni itseäni:)
Jaloista en tiedä, pitääkin seurata:). En välttämättä kiinnitä huomiota mustelmiin, varsinkaan jaloissa.. Tuntuu että välillä on kausia, jolloin mustelmia tulee aivan kaikesta mahdollisesta, jopa isoja, ilman, että olen huomannut iskeneeni itseäni mihinkään:)
 
No, kyllä joskus oikein rankan treenin jälkeen on ihossa pienen pieniä punaisia verenpurkaumia kun hiussuonet ovat katkeilleet. Tämä kyllä on vaatinut että naama punaisella ja suonet pullistellen on rehkitty. Saattaapi olla siis naamassakin. Ei siis vaadi mitään mekaanista kosketusta laitteeseen tai tankoon. Ja kipu on ollut lihaskipua :whip:
 
Mulle on tullut yhtäkkiä ihan itsestään reisiin sellasia pieniä, peukalon pään kokoisia mustelmia :rolleyes: Olin vasta eilen pitkästä aikaa salilla, joten treenistä nuo ei ainakaan johdu... Aloitin reilu pari viikkoa sitten säännöllisen juoksuharjoittelun 3x/vko ja siitä oli alussa jalat vähän kovilla. Voisko johtua siitä nuo pikku mustelmat? Kun joskus oon kuullut, että aktiivisempaa rasitusliikuntaa aloittelevalla saattaa tihkua verta ihonalaiskudokseen suorituksen aikana. Vai voiko toi olla jotain vitamiinin puutosta? Kesällä mulle tuli haukkareihin ja jalkoihin pieniä verenpurkaumia kovan treenin tuloksena, mutta siitä ei tosiaan tällä kertaa voi olla kysymys.
 
Jalkaprässin jälkeen tulee aina polviin mustelmat. Häipyy sit seuraavaksi päiväksi yleensä.
Noita pieniä peukun kokosia mustelmia tulee mullekkin, semmosia vähän syvempiä. Näyttää tyhmältä, muttei tunnu missään jos tökkii tms. Niitä on tullut niin kauan kuin muistan, joten salilla käynti ei vaikuttane asiaan.
 
Mulla myös ihan vasta tuli hauislaitteesta mustelma lihaksen kyynärpäänpuoleisen osan päälle. Ei ollut kipeä, vaan oli siinä... Ei siis johtunut siitä, että jokin olisi hangannut.

Ja kaikenlaisista laitteista tulee myös helposti. Pahimmat on tullu pohjelaitteessa seisten (isot fritsut) olkapäille, yäk.
 
Mulle on tullut reisiin ja pohkeiseen oikein urakalla katkenneita verisuonia. Eivätkä ole parantuneet. Tai sitte ne on suonikohjuja :) Mut ainakaan ei treenin kovuudesta ole kiinni koska mielestäni voisin treenata kovempaakin, onko se tahdon lujuudessa puute vai missä mutta kun ei painot nouse niin ei nouse, ei siinä sitten auta irvistys eikä huuto. Tai sitten johtuu ohuesta nahasta et kaikki vaan näkyy läpi. Mut eivät kyllä näytä 22vuotiaan jaloilta...:(
 
Sinulla saattaa olla samainen onkelma kuin minullakin. En tiedä ovatko nuo "katkenneet verisuonet" oikea nimitys, mutta ainakin asiaa kuvaava. Tässä ei siis ole kyse hetkellisistä "nirhaumista", joita juurikin nuo tangot/kuormat aiheuttavat vaan valitettavasti pysyvistä viiruista. Niitä tulee jos olet sattunut perimään taipumuksen katkeileviin versiuoniin. Jos niitä löytyy äidiltäsi, todennäköisesti myös itseltäsi. "Haittahan" on vain kosmeettinen, mutta harmillinen toki. Jotain laser-hoitoja tiedän nuihin olevan -tiedä sitten kuinka toimivia. Eräs ihotautilääkäri kertoi myös raskaan saliharjoittelun edistävän noita ratkeamia. Mutta ei maha mittään. Olkoot sitten raidalliset reidet, mutta kiintiät ja komiat! ;)
..pitää toivoa, että seeprakuosi tulee muotiin.. :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom