Venyttelyn jälkeistä tuskaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Laza123
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harrastelin tossa lenkkeilyä ja salia kaikkien sääntöjen mukaisesti pari kuukautta ja eilen aloitin tekemään pitempiä venyttelyjä, pakkotoiston venyttelyoppaan mukaan siinä rentouttavasti ilman liian kovaa painoa venyttelin yläkroppaa. Tuntuu siltä että liike jossa venytetään niskaa laitettamalla kädet pään taakse ja pää rintaan on saanut tälle päivälle hyvin tuskallisen seurauksen. Muuten kaikki lihakset ok. Olen siis aina venytellyt mutta nyt oli se eka pitempi sessio.

Noh, tämä tuska varmaan mene ohi mutta kyseessä ei ole ensimmäinen kerta että kipu on samassa kohdassa. Saan kovissa punnerruksissa ja soudossa ponnistuspäänsärkyä ja niskat ovat olleet vastaavasti juuri samasta kohdasta kipeinä noin 1kk sitten. Hoidan kyllä palautumiset niin kuin kuuluu.

Työni on koneen ääressä ja muutenkin istun paljon, voinko tehdä mitään että niskat ovat vähemmän jumissa ja kipeinä harjoittelusta? Tuntuu että kaikki muut lihakset ovat tottuneet harjoitteluun mutta niska ja hartiat (vasen hartia jos tarkkoja ollaan) eivät totu. Vai lähteekö tämä vaan palautumisella ja taas sinnikkäällä venyttelyllä/lihasharjoittelulla?

taitavan/ammattitaitoisen hierojan (oli urheiluhieroja tai normaali koulutettu hieroja) pitäis kyllä saaha auki perus nhs jumit. Noh, tietysti on niin paljon erilaisia hierojia ku tyylejä hieroa. :rolleyes: Itse mänisin suoraan hierojalle, fyssarille mennään ottamaan siitä hienoja fysikaalisia hoitoa, sähkö, ultra yms.

Cyros: -juu, ei ole hierojakaan huono vaihtoehto, mutta kyllä mä ainakin fyssarina käytän nuihin "normi nh-alueen jumeihin" hierontaa, triggerpainalluksia ja/tai erillaisia venytyksiä ennemmin kuin nuita mainitsemiasi "hienoja fysikaalisia hoitoja". Ja näin uskon suurimman osan muistakin fyssareista toimivan.

"Itse mänisin suoraan hierojalle, fyssarille mennään ottamaan siitä hienoja fysikaalisia hoitoa, sähkö, ultra yms."

Laza123: -Vaikka kipuilut ja jumit tuntuisivat vain siellä niskaseudulla, kokeileppa panostaa tosissasi myös hartiarenkaa/kaulan etuosaston venyttelyyn, erityisesti pienten rintalihasten ja päännyökkääjälihasten. Nuo kun yleensä on istumatyöläisillä ne kireimmät, johtuen pettäneen ryhdin aiheuttamista nasennoista nh-alueella. Lantion ja keskivartalon hallinnalla ja asennolla on näissä se suurin vaikutus, mutta näin akuuttiin helpotukseen kannattaa kokeilla panostaa nuihin edellä mainittuihin lihoihin myös, ne ku yleensä tahtovat jäädä huomiotta ns. perusvenyttelyissä.

Cyros: -juu, ei ole hierojakaan huono vaihtoehto, mutta kyllä mä ainakin fyssarina käytän nuihin "normi nh-alueen jumeihin" hierontaa, triggerpainalluksia ja/tai erillaisia venytyksiä ennemmin kuin nuita mainitsemiasi "hienoja fysikaalisia hoitoja". Ja näin uskon suurimman osan muistakin fyssareista toimivan.

"Itse mänisin suoraan hierojalle, fyssarille mennään ottamaan siitä hienoja fysikaalisia hoitoa, sähkö, ultra yms."

Joo siis. Näköjään selitin huonosti, sori minun moka. Tarkoitin ihan samoja asioita. Joskus vaan saatetaan ajatella että "menen fyssarille ottamaan näitä fysikaalisia hoitoja mitä hierojilta ei yleensä saa"

Back
Ylös Bottom