SUPERCARB 1kg -40%

Venyttely/Notkeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xedra
  • Aloitettu Aloitettu
Minua on alkanut ärsyttää sellainen pikkujuttu että olen yhtä notkea kuin puupökkelö...
Eli mitä pitäisi tehdä että notkeus paranisi? Pari kertaa viikossa venyttelysessioita?
T: Epätietoinen

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla ainakin venyttely kuuluu jokaiseen treenipäivään. Venyttelen pari tuntia treenin jälkeen treenatut lihasryhmät läpi huolellisesti yhden venytyksen kestäessä n. 30-60 sekuntia.

Joskus käyn lämmittelemässä kropan pienellä lenkillä jonka jälkeen vaan sitten venyttelen. Takareidet vaatii extra-huomiota kun ovat niin pirun kireät.

Se notkeus (toisin sanoen liikkuvuus) ei parane kuin ahkeralla venyttelyllä.

Tiukkis on myös jäykkis ja laiska venyttelijä... Aloitin jokin aika sitten astangajoogan ja se tuntuu kyllä kaikin puolin hyvältä lajilta, lisää liikkuvuutta kuin huomaamatta ja lisäksi auttaa rentoutumisessa. Aiemmin tein ainoastaan pieniä lämmittelyvenyttelyjä ennen treeniä, varsinaista venyttelyä olen tehnyt todella harvoin.

Joogaaminen kuulostaa hyvältä :) Itse asiassa päätin joku aika sitten että vielä tässä elämässä käyn kokeilemassa joogaa, mutta enpä ole saanut vielä aikaiseksi :(
Paljonkohan se mahtaa kustantaa?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kieltämättä mielestäni aika kalliita nuo joogakurssit... aloittaminen vaatii viikonloppukurssin käymisen ja aina seuraavalle tasolle siirtyminen vaatii sellaisen myös. Itse olen kyllä alkeet opittuani tehnyt harjoitusta lähinnä kotona, sekin onnistuu kyllä mainiosti. Myös muita venyttelyohjelmia on helpompi tehdä kotona kun on joogan alkeet hallussa. Käypä katsomassa hintoja ym. tietoa osoitteesta http://www.astanga.fi/

Hmm, alkeisharjoitus oli 5 egee kerta, eihän tuo kauhean pahalta kuulosta. Ja tosiaan kun oppii liikkeet niin voi sit kotona harrastaa :) Olin muuten sen verran aktiivinen että investoin jooga kirjaan :D

Joo, ei ne kertamaksut ole pahoja mutta kun aina jollekin tasolle eteneminen taitaa edellyttää sellaisen viikonloppukurssin käymistä joka taas maksaa. Alkeistunneillekaan ei kannata ihan suoraan mennä mukaan ilman viikonloppukurssia, jossa opetetaan perusjuttuja. Alkeista eteenpäin en olekaan vielä päässyt, joten en tiedä miten jatkosta selviää. Anyway, suosittelen tuota alkeiskurssia homman pohjaksi, sitten sen kirjan kanssa pääsee hyvin vauhtiin ja menee varmasti oikeaan suuntaan ja ennen kaikkea turvallisesti. Minkä kirjan muuten ostit?

Jooga, pieni käytännön opas
Muistaakseni näin joskus kirjastossa pari kiinnostavan näköistä opusta, pitäis käydä metsästämässä niitäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom