Venyttelystä sen verran, että mulla on takareidet lähteny huomattavaan kasvuun nyt dieetin aikana, kun olen lisännyt venyttelyä runsaasti.
Jalkapäivänä kevyet venytykset heti treenin perään (välissä 20min. kuntopyörää) sekä lähes joka aamu aamulenkin jälkeen sellaiset minuutin - kahden venytykset. Takareiskoihin on siis tullut huomattavasti paksuutta... mielenkiintoista vai mitä. Mutta kuinkas se lihas edes voisi kunnolla kasvaa, jos siellä ei mikään "kulje", jos ymmärrätte maallikon ilmaisuni
Venyttelyä lisäsin radikaalisti senkin takia, että kuulin eräältä hyvin ammattitaitoiselta kiropraktikolta (tekee mm. akupunktiota yms.) joka on hoitanut äitini vuodepotilaasta jaloilleen ja hirveistä myrkkylääkkeistä eroon (
mamma lenkkeilee kaksi lenkkiä päivässä vs. puolitoista vuotta sängyssä hermolääkistyksessä -lääkkeitä joita käytetään epilepsian hoitoon) että jalkojen turvotukseni johtuu puutteellisesta kuona-aineiden poistumisesta joka johtuu lannerangan jäykkyydestä. Tämä siis tarkoittaa sitä, että kun lanneranka on jäykkä, niin lantion alueella "paikat" painaa näitä kanavia, joiden pitäisi päästä toimimaan kunnolla.
Olen aiemminkin käynyt kaksi kertaa fysioterapeutilla lonkkien/lannerangan kipujen takia, ja mulla todettiin todella sekä lanne- että rintarankojen olevan todella jäykät. Ei paljoa tyttö kierry mutkalle. (Mutta tuhat kertaa olen saanut kuulla kuinka mulla on uskomattoman hyvä ryhti...
...ironista) Tämä guru-kiropraktikko oli kyllä tuumannut äidilleni, että kova punttitreeni pahentaa asiaa, ja sitä pitäisi löysätä, mutta arvatkaas tytsyt pystyykö sellaiseen. NOT! Eli ratkaisuna LISÄÄ VENYTTELYÄ! Ja niitä lantionkiertoja pitäis varmaan alkaa vispaamaan kepillä...
Olipa nyt vähän juttua...