Venyttely ennen treeniä?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ikä
46
Eli kysymykseni koskee venyttelyä ennen salitreenausta. Miten on, olen saanut eri lähteistä kahdenlaista informaatiota...

Salini omistaja, johon olen treeniasioissa kovinkin luottanut :) on sanonut, ettei ennen kannata venytellä, kunhan lämmittelee kropan hyvin (noin 10 min esimerkiksi kuntopyörällä) ja sitten kepillä vielä muutaman minuutin availee jäseniä.

Sitten taas luin joskun Bodaus-lehdestä Pauliina Taluksen treenimetodeista, ja siinä hän sanoi venyttelevänsä harjoiteltavan lihaksen kevyesti ennen treeniä, että se kuulemma auttaa treenin perillemenoa... Pauliinaa kun katsoo, on pakko uskoa, että aivan varmasti hänkin treenaamisesta jotain tietää... :D

Kumpaa nyt uskoa? Kertokaa tekin: Miten te toimitte venyttelyjen suhteen?

venyttelystä...

Ennen treeniä kropan lämmittely esim. kuntopyörällä 10 minsaa ja sen jälkeen vain lyhytkestoisia venytyksiä treenattaville lihasryhmille. Treenin jälkeen venyttely kannattaa suorittaa vasta n. 2 tuntia treenin jälkeen ja ottaa pitkäkestoisia venytyksiä, jotka itselläni tarkoittavat parista minuutista ylöspäin kestäviä venytyksiä. Itse venyttelen vielä seuraavana päivänä edellisenä päivänä treenatut lihasryhmät ja olen huomannut näillä opeilla palautuvani treenistä nopeampaa eikä tarvitse kärsiä sitten sairaan kipeistä jäsenistä :p

Olen satsannut aina aika paljon venyttelyyn ja kyllä siitä apuja on...eikä tartte olla pökkelö :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom