Venähtänyt (?) niska

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vetäisin tuossa kunnon lipat männä viikolla, jäiselle kalliolle selälleni täysin yllättäen ja täydellä painolla. Sen jälkeen niska, hartiat ja lapa ovat olleet pirun kipeät; seuraavana iltana tuosta kuperkeikasta en pystynyt kääntämään päätä ollenkaan ja käveleminenkin sattui niskaan.

Kipu ei ole enää ihan niin paha, mutta öisin en pysty nukkua kun joka asennossa sattuu. Aamulla pään nostaminen tyynystä on ihan tuskaa, sitten kun pääsee ylös niin helpottaa hieman. Olen nyt napsinut buranaa ja yrittänyt venytellä kevyesti, mutta kipu vain jatkuu (ei pahene, mutta pysyy). Mulla ei tämä kehontuntemus ole paras mahdollinen, joten en oikein hahmota että onko kyse vain pahasta jumista vai jostain revähdyksestä. En ole sitten kauheasti uskaltanut väkisin venyttääkään.

Pitäisiköhän käydä näyttämässä lääkärissä (ja mitä voivat sille tehdä?), vai odotella (levossa vai liikkuen?), vai mitähän. Teen istumatyötä päätteellä, päivittäin tulee lenkkeiltyä koiran kanssa ainakin pari tuntia reippaasti, mutta muuta en ole uskaltanut nyt viikkoon tehdä. Yöt ovat etenkin tuskallisia, särkylääkkeestä huolimatta...

Varmaan nikamat menny jumiin kaatuessasi. Omt fysioterapeutilta/naprapaatilta/kiropraktikolta saat todennäköisesti nopean avun niskaasi.

Itelläni oli kanssa joskus niskassa niin kova kipu ettei päätä saanut kääntymään. Lääkäriin, kaks kipupiikkiä takamukseen, niskatuki muutamaks päiväks ja voilà!

Kipulääkettä, liikettä kivun sallimissa rajoissa ja pari viikkoa aikaa niin alkaa vetreytymään. EI mitään niskatukia.

Sanoisin että lekurin kautta fysiolle. Pahimmassa tapauksessa siellä on kunnon retkahdus ja nivelsiteet ottaneet kunnolla turpaan. Vaarattomampana, esimerkiksi kuten edellä sanottiin, nivellukkoja jotka ovat vetäneet lihakset jämppiin.

Mulla venähti niskat joskus kauan sitte ku kaaduin..kyl siinä aika kauan meni et parani.
Muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen. Pitkään sen jälkeenki tuli välillä kipeeks.

Latest posts

Back
Ylös Bottom