Veden juonti dieetillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Walter
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän tietysti riippuu tyypin koosta ja vuodenajasta, mutta jos yhden yleispätevän luvun haluat niin 5-litraa.

joo semmoinen sääntö kuin 1ml / kcal on ehdoton minimi

eli jos alotat dieetin 3700 kcal niin juot 4l vettä muttet laske määrää kalorien vähetessä vaan nostat tonne 5-6 litraan päivässä loppua kohti

Miksi vettä pitää juoda tuollainen määrä? Entä paljonko vettä pitäisi juoda massakaudella? Tuon perusteella pitäs varmaan vähän lisätä veden juontia :)

Ahaa, no olis tuo nyt pitäny itekki tajuta...:) En ole muuten koskaan laskenu paljonko juon vettä päivässä, joten ei ole kuin harmaita aavistuksia... vois vaikka aamulla täyttää 5 litran kanisterin ja huolehtia että se on sitte tyhjä illalla :)

no huhhuh.. 4 litraa/3700 kcal? eikös tuo nyt kuitenkin riipu että onko kesä vai talvi, paino 70 vai 120kg?. Tossahan huuhtoutuu aikas hyvin suoloja kehosta pois..nooh mutta ihassama.

Hehhee.. tosiaan tosta tuleekin mieleen... mun äiti joutu suola-kuurille kun lekuri oli mittaillu arvoja... kysäs ekana, että; "Juotkos paljon vettä?" ja mun äitihän juo melko reippaasti, ei tosin niitä määriä mitä minä, mutta tommoseksi 40kg reppanaksi kuitenkin melkoisesti. Anto reseptin Vichylle... siispä jos tuntuu, että lähtee suoloja, voi opetella juomaan kupla-vettä. Pitää vaan muistaa valita sitä Originalia eikä Novellea...

Originally posted by Kilppa
siispä jos tuntuu, että lähtee suoloja, voi opetella juomaan kupla-vettä. Pitää vaan muistaa valita sitä Originalia eikä Novellea...

"Nyt tuntuu että musta on huuhtoutunut liikaa mineraaleja, taidanpa juoda lasin vichyä"? :)

olipaha toiki hyvä tietää,en mä juo ku maks 2 litraa vettä päivässä,et voi sit kaiketi tuplata ainaki sen määrän........
oon vaa vältelly juomista ku joka paikassa vaan jaaritellaan et veden juonti huuhtelee tärkeitä mineraaleja pois..........
:(

Viimeksi muokattu:
Joo, toi suolojen tarve kiinnostas vielä muakin. Eli täytyykö (lisä)suoloja syödä dieetillä vai ei? Itse en ole käyttänyt mitään suolaa yms. laittaessani evästä, mutta syön kuitenkin yhden aterian dieetilläkin töissä ja olen sen ajatellut sisältävän riittävästi lisättyjä suoloja? Pitäisikö kuitenkin hiukan käyttää suolaa ja jättää se sitten vaikka 2 viikkoa ennen H-hetkeä kokonaan pois?

Originally posted by AutoScum

"Nyt tuntuu että musta on huuhtoutunut liikaa mineraaleja, taidanpa juoda lasin vichyä"? :)

"Spider-sense...TINGLING!!" ... ja eiku seittejä pitkin vissylle.
No siis erityisesti kuumalla ilmalla ja yleensäkin kun hikoilee enemmän, olis hyvä juoda... korvaa osan juomastaan vedestä päivässä vissyllä. Juo vaikka suorituksenjälkeiset vedet nimen omaan kuplien kanssa... Ite en ole koskaan erityisesti vissystä tykänny, mutta kyllä se selvästi vie janon paremmin pois kuin vesi, ei sitä tosin niin paljon voi juoda. :kippis2:

Eikös tuon veden määrän kanssa riitä, että virtsa eli pissi pysyy väriltään kirkkaan läpinäkyvänä eikä ns. kusenkeltaisena? Vaihtelee kai yksilöittäin paljon siihen vettä tarvitaan, mutta tuskin tarvii 20 litraa vetää...:) Kiitos ja anteeksi.

Originally posted by Walter
Joo, toi suolojen tarve kiinnostas vielä muakin. Eli täytyykö (lisä)suoloja syödä dieetillä vai ei? Itse en ole käyttänyt mitään suolaa yms. laittaessani evästä, mutta syön kuitenkin yhden aterian dieetilläkin töissä ja olen sen ajatellut sisältävän riittävästi lisättyjä suoloja? Pitäisikö kuitenkin hiukan käyttää suolaa ja jättää se sitten vaikka 2 viikkoa ennen H-hetkeä kokonaan pois?

Yksi virhe dieetillä on, että jättää suolan pois kokonaan, joten ei sen suolan kanssa tartte olla kovin tarkkana kunhan ei mitään älyttömyyksiä lappaa naamariin.
Jos johonkin kisoihin meinaa, niin sitten sen suolan voi jättää pari päivää aikaisemmin pois. Kyllä ne nesteet lähtee siinä ajassa. On ihan turhaa olla kuivana koko ajan, haittaa siitä on enemmän kuin hyötyä.
Jos myös jätät suolat liian aikaisin pois ja sit hieman tankkaat ennen lavalle menoa, niin sillon tulee pöhöttynyt ulkonäkö..

Menee 4-5 l pelkästään vettä päivässä.
Yritän pitää sitä kurissa tai jopa hieman vähentää, mineraalitappiopelon takia.

Joskus aikoja sitten ekoja kreatiinikuureja syödessäni otin neuvot tosissani ja laskin ennätyspäivänä juoneeni n.11 litraa vettä.

Mentulahan kertoi juovansa dieetillä 20 litraa vettä päivässä!!

Tota en kyllä usko, että yli litra vettä tunnissa valveillaolon aikana? Eihän se paljon muuta ehtis tehdäkkään kun jouda ja käydä vessassa!

Edit: Jaahas, huomasin että tämä oli sitten vähän vanhempi juttu! Tuohduin niin tosta väitteestä että oli pakko kyseenalaistaa vielä näin kuuden vuoden jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom