• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Vatsan sijoitus DoggCrappiin

Liittynyt
7.8.2008
Viestejä
143
Eilen oli meikäläisen ensimmäinen DC treeni. Huhhuh kun oli rankka, lihakset eivät treenin jälkeen näyttäneet edes jännittyvän vaikka kuinka väänsi, ja meni 10min ennen kuin pääsin matelemaan pois salilta.
Asiaan.
En ole ikinä kuullut, miten DoggCrapissa treenataan vatsaa. Vatsalla tarkoitan siis abseja (palikoita) ja obliqueita (kylkiä). Aluksi ajattelin, että simppelisti sijoitan treenin loppuun vatsaharjoituksen, jolla teen 2 sarjaa. A treeneissä treenaan abseja ja B treeneissä obliqueita. Noh, eipä onnistunut. Treenin päätteeksi olin niin risana, ettei painojen kanssa treenaaminen enää tununut mahdolliselta. Vaihdoin harjoituksen vatsarutistuksiin. Ei onnistunut, koska en pystynyt tekemään niitäkään. Treenin loppu ei selvästikkään ole hyvä aika vatsalle.

Mihin näistä mun kannattaisi sijoittaa vatsat:
-Muiden harjoitusten väliin
-Treenin alkuun
-Omalle treenikerralleen treenipäivänä
-Omalle treenikerralleen lepopäivänä
-Jonnekkin muualle?

Sitten vielä sellainen kysymys, että voiko vatsalle tehdä rest-pause settejä?
 
Liittynyt
23.4.2009
Viestejä
1 860
Jos vetelet DC:issa normityyliin eli kyykky ja maastaveto jne. vikana niin sitten ei missään nimessä vatsoja ennen niitä. Eli toisin sanoen vikana. Eikä missään nimessä treenin alkuun. Yksi hyvä vaihtoehto on tehdä omana treenikertana joko lepopäivänä tai treenipäivänä, kuten jo ehdotit. Tosin jos teet lepopäivänä pidä huoli, että et tee ennen kyykky vai vetopäivää, joissa tarvitsee keskivartalosta ruutia.
 
Ylös