Vatsalihasten epäsymmetrisyys.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heeros
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kovin pieni, mutta harmillinen ongelma. Minulla vasemman puolen suorat vatsalihakset ovat noin puoli senttiä matalammalla kuin oikean puolen. Näyttäisi myös että vasemman puolen ylin vatsalihas olisi hieman isompi kuin oikean. Mistä mahtaa johtua ja miten asian voisi korjata, jos voi ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
En todellakaan tiedä asiasta juuri mitään, mutta eikös tuo ole vallan normaalia? Jatkuvasti näkee kehoilijoita, joilla on päkki hieman epäsymmetriassa.

Jaa. No onhan se tavallaan hyvä kuulla että en oo perus vatsojakin väärin onnistunu tekeen ja hommaan epätasapainosia lihaksia. Ihan vaan mietin kun peiliin kattelin että saakeli. Täytynee vaan elää asian kanssa ja toivoo et se on vaan väliaikasta tässä kun lihakset on alkanu aika vauhdilla kehittyyn.

Jaa. No onhan se tavallaan hyvä kuulla että en oo perus vatsojakin väärin onnistunu tekeen ja hommaan epätasapainosia lihaksia. Ihan vaan mietin kun peiliin kattelin että saakeli. Täytynee vaan elää asian kanssa ja toivoo et se on vaan väliaikasta tässä kun lihakset on alkanu aika vauhdilla kehittyyn.

sitä ei todellakaan tarvitse pelätä, että omalla toiminnallasi tekisit MISTÄÄN lihaksesta "epämuodostuneen".

treenin, ruoan ja levon vaikutuksesta lihas voi kasvaa, tai kutistua. ei muuta.

mulla sama homma vattojen kans mutta mulla on vaan oikeanpuolinen alavtsalihas joka ei oo niin syvä kun vasemman puolinen mutta kyl se mul ainaki kasvaa koko ajan kunhan jaksaa treenata ja syödä protuja paljon

Mulla on kans toisen puolen vatsat alempana. Liekö syynä siihen se, että toinen jalka oli lapsesta saakka lyhyempi, lantio oli vinossa ja selässä oli skolioosia... mene ja tiedä.

Mulla on kans toisen puolen vatsat alempana. Liekö syynä siihen se, että toinen jalka oli lapsesta saakka lyhyempi, lantio oli vinossa ja selässä oli skolioosia... mene ja tiedä.

Ne lihakset kasvaa siihen, missä niillä on paikka. Eli sikiövaiheessa tai vastaavassa ne muodostuu (ja geenit määrää muodon ja paikan). Joten ei sun tekemisillä tai lantion tai selän asennoilla sun muilla ole siihen vaikutusta.

Viisaammat vilaatkoot, jos on viilattavaa...

Yleensä noi vaivat johtuu rangan ja lantion asennosta. Jos runko ym. on symmetrinen, niin ei lihassymmetriassa ole suuria eroja.
Sitä mäki meinasin. Jos on epäsymmetriaa ryhdissä, niin pakkohan sen on vaikuttaa lihaksiinkin, koska ne kehittyvät eri tavalla. Jos toisen puolen lihakset on jatkuvasti venytettynä 2-3cm pidemmäksi kuin toisen puolen vastaavat lihakset, niin eihän ne venytyksessä olevat lihakset pääse koskaan rentoutumaan eikä siten kehity ainakaan samaan tahtiin kuin toiset, jotka pääsee lepoon...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on oikealla puolella neljä palikkaa ja vasesmmalla kolme, eikä haittaa yhtään. (ainakaan kun läski peittää ne niin ettei kukaan ihmettele)

Suora vatsalihashan on poimuuntumisesta huolimatta vain yksi lihas, joten luulisin ainakin ettei se voi olla eri puolilta kireämpi, vaikka olisikin ryhtivikaa tms. Tietty kyljen lihakset voi olla toiselta puolelta kireämmät kuin toiselta. Ittellänikin on kyllä toisen puolen "poimut" isommat ja näkyvämmät kuin toisen, mutta eipä se juurikaan kiinnosta...

Mua ei oo vaivannu. En oo vielä koskaan vatsalihaksiani nähny. Kaippa ne näkyy sit joskus tai sitten ei. Jos epäsymmetrisyys ottaa päähän, niin joka ilta mäkkäriin tai raxiin, niin luulis ongelman katoavan. :lol2:

2G

Mr. six-pack 2006 kisan voittajalla Imre Vähilläkin on vatsalihakset eri "tasoissa" ja ylimmät vatsapalikat eri kokoiset, mutta ei se voittoa estänyt. Tosin kyseisellä kaverilla oli vedetty kunnon voitelukäsittely ko. kuvassa, eli sekin saattoi vaikuttaa?

Epäsymmetriaa on kyllä täälläkin. Välillä se näytti jopa huolestuttavalta kun oli rasvaa vähemmän, läskiä hiukka päälle ja nyt kun on alkanut näkyä hieman taas niin näyttää paremmalta. Elikkä sanoisin että jos tekee vinot vatsat vähän päin persettä (kuten minä :D ) niin onkelmia voi tulla. Tasapuolista treeniä ja tasainen ryhti niin ei pitäis kovin pahalta näyttää.

Voiskohan toi juttu et esim. vasemmalla puolella palikat puol senttiä "matalammalla" siitä, että sisäiset vatsalihakset on vasemmalla puolella heikommat?

Suora vatsalihashan on poimuuntumisesta huolimatta vain yksi lihas, joten luulisin ainakin ettei se voi olla eri puolilta kireämpi, vaikka olisikin ryhtivikaa tms. Tietty kyljen lihakset voi olla toiselta puolelta kireämmät kuin toiselta. Ittellänikin on kyllä toisen puolen "poimut" isommat ja näkyvämmät kuin toisen, mutta eipä se juurikaan kiinnosta...

Jos ajatellaan että treenaisi vaan esim. oikeata puolta vatsasta, niin tuskin se vasen puoli kasvaisi yhtä hyvin.

ei ne naiset niin tarkkaan katso onko ne symmetriset vai ei:rolleyes:
Ja siinä vaiheessa kun on menty niin pitkälle, niin tuskin nainen toteaa:"Sun vatsalihakset on kyllä sen verran epäsymmetriset että tänään ei irtoa, ei ainakan multa!" :rolleyes:

Latest posts

Back
Ylös Bottom