vatsalihakset isoiksi?

BCAA-valmisjuoma -40%
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
no Helga en mä sitä tarkoittanut vaan , että tuleeko niistä lopulta sellaiset koholla olevat eikä litteät. Eikä tartte vittuilla. Asiantuntevia vastauksia kiitos. Täällä n varmasti koku joka tietää mitä mä tarkoitan..

En usko että niistä tulee massiiviset, mutta vyötäröä se voi ymmärtääkseni leventää. Aika paljon saa tosin varmaan rutistella että näkyvää "tuhoa" saa aikaan. Varmaan jos vuoden teet joka treenikerralla 15-20min vatsoja raskailla painoilla niin voisi nähdä selvän muutoksen. Ei ne sieltä kuitenkaan yhtäkkiä esiin pompsahda. Varsinkaan niin että saisit sellaisen kilpikonnankuorimaisen masun esille.

Mun on vaikea sanoa mitään omakohtaista, kun mulla ei käytännössä vatsalihaksia taida olla ;) Ainakaan ei oo näkyny!

Kyllä on nyt miehesi joko a)puhunut vastoin parempaa tietämystään tai b)viilannut tahallaan linssiin. Tottakai vatsalihaksetkin aikaa myöten kasvavat, mikäli niitä jatkuvasti raskailla painoilla harjoitetaan, mutta kun nyt muistetaan se, että naisten lihakset ylipäätäänkin kasvavat (siis luonnollisin keinoin) sekä hitaasti että vähän, niin tuskinpa sinulla on pelkoa vatsalihaskumpareista, vaikka ihan kunnon raskaita vatsatreenejä tekisitkin.

Lisäksi asiaan vaikuttaa vielä rasvaprosentti - isotkaan lihakset eivät erotu, mikäli rasvaprosentti ei ole verrattain alhainen.

EDIT: Tuosta vyötärön levenemisestä vielä sen verran, että tästä ketjusta voi itsekukin käydä kurkkimassa, miten kamalasti ne raskaat vatsatreenit sitä vyötäröä aikaa myöten oikein leventävätkään... ;)

No sillä tavalla varmaan leventää, että ne mitä vatsassa on löysiä, ne ovat siinä ja lihakset kertyvät sit sinne jonnekin alle/yläpuolelle...

Itselläni tuntuis olevan näin. Ihan hyvä 4-pack näkyy, kun pikkasen kiristää tota alamahan läski/turvotuspömpeliä sisään. :lol2: Ja myös vinottaiset lihakset näkyy kivasti. Sixpackiin joutusin varmaan diettaamaan itseni hengiltä, painoindeksi jotain 18 nyt...

Mut noi yläpalaset sain muuten kasvamaan ihan pelkällä punttiksen vatsalihaslaitteella (jossain ketjussa aiheesta muistaakseni oli puhetta). :rolleyes:

Painoindeksi 18?!? Sun pitää ennemminkin syödä enemmän kuin dietata jos mielit vatsalihaksia saada näkymään... :)

autsaider sanoi:
Kasvaako mahasta oikeasti kookas kumpu jos treenaa vatsalihaksia painoilla? Rakas mieheni pelotteli.. :nolo:

Kerro hei heti jos kasvaa ja ennen kaikkea MITEN sait lihakset kasvamaan! Reenaan ihan tosissani vatsaa ja mulla näkyy vain kämäset "raidat" vatsan sivuilla. Mistään sikspäkistä ei todella ole tietoakaan. Pieni rasvakertymä masun päällä tietysti vaikuttaa. Se lähtisi pois varmaan vain rasvanimulla :hyper:

IMHO reenaamalla vatsalihaksia ilman minkäänlaista vastusta 500 toistoa kerralla et takuulla saa itsellesi ryhdikästä ja vahvaa keskivartaloa. Tai ehkä saat, mutta menetät mielenterveytesi junnaamiseen ennen sitä. ;)

En ole ikinä uskonut, että vatsalihakset jotenkin isontaisivat / leventäisivät mahaa. Mitä nyt noita fitness-skaboissa käyviä mimmejä on tiiraillut niin eipä niiden vatsa kovin kumpumaiselta näytä. Päinvastoin. Ja ainakin osa reenaa aivan varmasti myös muuta kun istumaannousua / fitballia. Itse asiassa olen NÄHNYT yhden fittipimun (nimeä en muista) tekevän vatsarutistuksia koneella.

Jos jaksaisi tiputtaa muutaman kilon painoa, kaksikin riittäisi, niin isojen lihasten (nyt liioittelen) ansiosta vyötäröni olisi melko tiukka. Lihakset kun pitävät sen "kummun" kasammassa (uusi sana!) kun mitä se olisi ilman lihaksia.

Itse onnistuin aikoinaan kehittämään kohtuullisen paksun keskivartalon aikana jolloin treenasin paljon maastavetoa ja kyykkyä oikein tosissaan. Tarkoitan, että keskivartalon tukilihakset kehittyivät melko isoiksi. Ei taida kumpu tulla pelkästään vatsoja treenaamalla...vyötärö on siis itsellänikin löytynyt treenin muuttuessa ja teen kuitenkin osan vatsalihasharjoitteista taljalla ja vatsakoneella eli ihan kunnon vastuksella. Rasvaprosentti kuitenkin ratkaisee sen näkyykö palat vai ei...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
pyh...aina pelkäämässä lihasten kasvua...näkispä vaan joskus tuloksiakin (etenkin missipainoilla tehtynä) :rolleyes:

Lihaksia ne on vatsalihaksetkin, ja kasvavat ihan yhtä surkean hitaasti kuin vaikkapa haba.

Itse vaihdoin muutama kuukausi sitten älyttömät sadan toiston vatsatreenit kunnon kurmootukseen (enimmäkseen ylätaljaa, 3x10/55kg). Jos ei tuhansilla toistoilla läski lähtenyt, niin eipä tälläkään. Ja vaikka muuten vahvempi olo onkin, ei ainakaan vielä ole pyykkilauta noussut läskin alta vaatteitani tuhoamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom