Vatsaläskiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FleXys
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
35
Terve! Olen 15v poika 178cm. Harrastan judoa ja painoni pitää olla alle 66kg kilpailuissa, keväällä painoin 63 kiloa, mutta kesän aikana tuli 3.5 kiloa lisää ja se näkyy mahassa. Aamulla teen vatsalihassarjoja 4*12 ja ei ole lähtenyt ku puoli kiloa 3 viikossa, joten aika hidasta touhua. Miten saisin rasvan pois nopeammin? Auttaako juokseminen ja kuinka paljon pitäisi juosta? Ja voitteko suositella jotain dieettiä?
Kiitos etukäteen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruokavalio kuntoon, alle 66kg menet helposti vaikka saunassa istumalla ennen punnitusta tuolla sinun painollasi :)

FleXys sanoi:
Terve! Olen 15v poika 178cm. Harrastan judoa ja painoni pitää olla alle 66kg kilpailuissa, keväällä painoin 63 kiloa, mutta kesän aikana tuli 3.5 kiloa lisää ja se näkyy mahassa. Aamulla teen vatsalihassarjoja 4*12 ja ei ole lähtenyt ku puoli kiloa 3 viikossa, joten aika hidasta touhua. Miten saisin rasvan pois nopeammin? Auttaako juokseminen ja kuinka paljon pitäisi juosta? Ja voitteko suositella jotain dieettiä?
Kiitos etukäteen!

No ainakaan vatsalihasten treenaaminen ei tiputa painoasi grammaakaan. Painon pudotuksessa on kyse oikeastaan vain kulutuksen ja energiansaannin suhteesta.

No entä ruokavalio? Mitä kannattaa syödä vähemmän ja mitä enemmän? Ja kuinka paljon pitäisi saada kilokaloreita päivässä?

FleXys sanoi:
No entä ruokavalio? Mitä kannattaa syödä vähemmän ja mitä enemmän? Ja kuinka paljon pitäisi saada kilokaloreita päivässä?
Nopeat hiilarit pois ja muutenkin hiilarin vähennys. Lisää proteiinia ja huonon rasvan tilalle vaikka oliiviöljyä. Minulla paino 100 kg ja kalorintarve näyttäisi olevan 3300 kcal, tällä kalorimäärällä paino pysyy samana. Nyt olen ottanut 3000 kcal eli 300 kcal miinuskaloreilla. Kun yritän dietata nyt niin proteiinia on ollut nyt noin 300 g, hiilaria noin 250 g ja rasvaa 70 g päivässä. Laske vaikka 66 % mun arvoista, niin saat jotain suuntaa antavaa.

Helpoiten saanet painon putoamaan tuon verran kun tiputat ruokavaliostasi 3-4 viikon ajaksi runsaasti hiilihydraatteja sisältävät ruoka-aineet pois, muuten syöden normaalisti. Eli pasta, peruna, leipä yms. pannaan. Lisäksi reilun puolentunnin juoksulenkki jokatoinen päivä, niin läski ei voi olla palamatta.

Laskinko oikein, että painoit 63kg ja siihen sait lisää 3,5kg (=66,5kg)? Sen jälkeen olet pudottanut 0,5kg (=66kg)? Tavoite on 66kg, joten tarvitseeko sitä enää pudottaa? Punnituspäivänä et syö ennen punnitusta mitään, tyhjennät suolen ja rakon ja tarvittaessa saunomalla poistat nestettä. Punnauksen jälkeen hirveä hiilari- ja nestetankkaus.

plag sanoi:
Laskinko oikein, että painoit 63kg ja siihen sait lisää 3,5kg (=66,5kg)? Sen jälkeen olet pudottanut 0,5kg (=66kg)? Tavoite on 66kg, joten tarvitseeko sitä enää pudottaa? Punnituspäivänä et syö ennen punnitusta mitään, tyhjennät suolen ja rakon ja tarvittaessa saunomalla poistat nestettä. Punnauksen jälkeen hirveä hiilari- ja nestetankkaus.
No siis haluaisin saada läskit pois ja sitten nostella painoja rauhassa... Vaikuttaako painojennosto painoon hirveästi? Siis ku lihakset kasvaa, nii nouseeko paino kuinka nopeasti? Luulen, että ilman vatsaläskiä painoni olisi jotain 60:) , ja sit voisin vaan saada painoni 65 kiloon vaikka painoja nostamalla...

FleXys sanoi:
Vaikuttaako painojennosto painoon hirveästi? Siis ku lihakset kasvaa, nii nouseeko paino kuinka nopeasti?
Ei. Paino kyllä nousee ja lihasta tulee, mutta ei nopeasti. Tai no, pitäisi määritellä, mitä on "nopeasti". :D

Jos sun ikäisenä aloittelijana laittaisi sekä ruokavalion, reenit että levon kuntoon (kaikkea riittävästi ja järkevästi), niin vuodessa voisi huomattavastikin tulla lihasta ja voimaa lisää. Judossa se tarkoittaisi varmasti seur. painoluokkaan siirtymistä. Se taas ei välttämättä ole huono asia, jos kumminkin samalla reenaa judotaitoja paremmiksi ja pitää läskimäärän suht vähäisenä (jossa ratkaisevaa on järkevä ruokavalio). Ruokavalion viilaaminen terveelliseen suuntaan on koko loppuiänkin kannalta tärkeää ja hyödyllistä, ei vain judon kannalta. :)

Suosittelen aluksi ottamaan selvää siitä, miten voisit tehokkaimmin vahvistaa selkääsi ja vatsalihaksiasi (siis nimenomaan voimaa ja pitoa sinne, ne tsiljoonan toiston sarjat judoreeneissä eivät riitä) lajinomaisesti, eli kiertävillä liikkeillä. Se auttaisi ehkä eniten ja ennaltaehkäisisi loukkaantumisia. Ite venäytin selkäni suunnilleen sun ikäisenä judokisoissa pariinkin kertaan puuttellisen alkulämmittelyn ja tod.näk. myös sen takia, että keskikropassa ei ollut riittävästi voimaa.

Lue näiden linkkien takaa lisää:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=49 (erityisesti ravinto-osio)
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=27

itse kisasin vielä parisen vuotta sitten ihan kansallisellakin tasolla judossa..paino pysyi hallussa ihan normaalilla treenillä.tottakai sitä tuli pituuskasvun myötä lisää.edellisenä päivänä kisaa en syönyt tuskin mitään..ja ennen punnitusta tietenkin tyhjensin itseni vessassa.siinä painoluokassa sitten mentiin mihin joutui.ja tulihan noita voittoja,oli mikä painoluokka tahansa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom