Vatsa sekaisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gude
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Mahani menee joka ainoa kerta sekaisin lenkkiä juostessani. Olen koitttanut juosta tyhjällä vatsalla aamulla, tunti syömisen jälkeen ja pari kolme tuntia syömisen jälkeen. Mikään ei kuitenkaan tunnu auttavan.
Juoksin pari vuotta sitten puolimaratonia Forssan Suvi-Illassa ja kun matkaa oli jäljellä enää vain pari kilometriä, oli pakko pysähtyä nurkan taakse jonkun omakotitalon pihalle päästämään ylimääräinen kuorma :lol2:
sinänäsä harmiton tapaus ja jälkeenpäin vain nauratti, kun aikakin oli vielä ihan kohtuullinen (1.46) välipysähdyksestä huolimatta. Ei se kuitenkaan aivan normaalia ole, että joka lenkillä pakki on sekaisin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
gude sanoi:
Mahani menee joka ainoa kerta sekaisin lenkkiä juostessani. Olen koitttanut juosta tyhjällä vatsalla aamulla, tunti syömisen jälkeen ja pari kolme tuntia syömisen jälkeen. Mikään ei kuitenkaan tunnu auttavan.
Juoksin pari vuotta sitten puolimaratonia Forssan Suvi-Illassa ja kun matkaa oli jäljellä enää vain pari kilometriä, oli pakko pysähtyä nurkan taakse jonkun omakotitalon pihalle päästämään ylimääräinen kuorma :lol2:
sinänäsä harmiton tapaus ja jälkeenpäin vain nauratti, kun aikakin oli vielä ihan kohtuullinen (1.46) välipysähdyksestä huolimatta. Ei se kuitenkaan aivan normaalia ole, että joka lenkillä pakki on sekaisin.

Juotko paljon kahvia? Se vaikuttaa paljon tuossa. Toinen mikä tuli mieleen: suositus on, ettei syö 4-6h ennen urheilusuoritusta.

kaksi-kolme kuppia kahvia juon päivässä. Tosin en välttämättä päivittäin. Pitäisi siis varmaan vaan olla kauemmin syömättä, kuullostaa kuitenkin melko pitkältä ajalta tuo 4-6 tuntia. Pakki ei kuitenkaan mene sekaisin muissa harjoitteissa kuten jääkiekossa. Onko mahdollista, että vedän lenkin liian kovaa??? Sykemittaria en ole vielä hankkinut, mutta olen koittanut noudattaa "Pitää Pystyä Puhumaan" periaatetta.

Nyt tulee kunnon mutua. Tärinä(jota ei siinä lätkässä tule) pistää sen paskan liikkeelle? . Helvetin vaikea tohon on mitään neuvoa, mutta älä nyt sitä 4-6 h ole syömättä.

Oletko ehkä juonut vettä liikaa/liian vähän? Ainakin kesäisin lämpimällä ilmalla mulla tuntuu menevän maha sekaisin, jos ei ole juonut kylliksi ennen lenkkiä tai sen aikana (jos kyllin pitkä jolkotus).

Tuttu ongelma, sissipaskalle on joutunut taipumaan muutaman kerran tämäkin lenkkeilijä. Noloa :nolo: , mutta eihän sille mitään voi. Syytä en tuohon ongelmaan itsekään ole hokannut. Itselleni niin ei käy tosiaankaan joka lenkin yhteydessä, mutta on tarvinnut metsäteitä pitkin yrittää juosta, ettei vaan joudu jonnekin kerrostalon pihaan täräyttää :D ...

SEAGRAM sanoi:
Nyt tulee kunnon mutua. Tärinä(jota ei siinä lätkässä tule) pistää sen paskan liikkeelle? . Helvetin vaikea tohon on mitään neuvoa, mutta älä nyt sitä 4-6 h ole syömättä.

No kyllä se juoksussa on niin, ettei pitäisi syödä ateriaa 4-6h ennen suoritusta. Tietenkin jotain pientä voi syödä lähempänäkin suoritusta.
Toisaalta, bodaajallahan tuo ei toimi, mikäli noin pitkään meinaa olla syömättä ennen lenkkiä.
Niin ja eiköhän se tärinä sen aiheuta (juostessa), mutta pitäisikin keksiä kuinka sen :kakka: saisi pysymään tarpeeksi tiiviinä pakettina, ettei se lähde vyörymään piilopaikastaan lenkin aikana.
Eikös tuo voisi liittyä paksusuolen vajaatoimintaan jotenkin? Siinä osassa suoltahan nesteet imeytyvät pois.

Ei se lenkin vauhdista voi johtua...minulla ollut välillä kyllä samaa vaivaa, johtuen paljosta kahvinjuonnista (joka ei sinun tapauksessasi ole syy). Viimeksi eilen reilun kahden tunnin jolkottelusessiolla sykkeellä 145, eli ei kovaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom