Vastuun pakoilua.. Ihan loistava uutinen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
Liittynyt
24.11.2003
Viestejä
4 098
Helsingin sanomat

Kaikenlaiset verukkeet, selittely ja vastuun pakoilu on jatkossa kielletty siperialaisen Megionin kaupungin virkamiehiltä. "En tiedä" ei enää kelpaa vastaukseksi, ei myöskään "mutta nyt on lounasaika".

Pormestari Aleksander Kuzmin on antanut ukaasin, joka kieltää kaikkiaan 27 eri tavoin muotoiltua lausetta, uutistoimisto AFP kertoi. Muita ovat esimerkiksi:

"Mitä minun pitäisi tehdä?"

"Tämä ei kuuluu minulle."

"Työaika päättyi juuri" ja "ne asiakirjat ovat toisaalla".

Kuzminin lausunnon mukaan "jos kaupungin virkamiehet käyttävät näitä ilmauksia puhuessaan kaupungin johdolle, se vauhdittaa heidän lähtöään".

Uutinen on kopioitu Helsingin sanomien sivuilta, alla linkki
http://www.hs.fi/maailmanihmisia/artikkeli/Vastuun+pakoilu+kielletty/1135229993440

Iha loistava uutinen mun mielestä! Vitsi kun tollainen tulisi Suomeenkin. Meinaan moni asia lähtis niissä isoissa ja hitaissa rattaissa eteenpäin pikkuisen eri temmolla. Päivän paras uutinen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helsingin sanomat

Kaikenlaiset verukkeet, selittely ja vastuun pakoilu on jatkossa kielletty siperialaisen Megionin kaupungin virkamiehiltä. "En tiedä" ei enää kelpaa vastaukseksi, ei myöskään "mutta nyt on lounasaika".

Pormestari Aleksander Kuzmin on antanut ukaasin, joka kieltää kaikkiaan 27 eri tavoin muotoiltua lausetta, uutistoimisto AFP kertoi. Muita ovat esimerkiksi:

"Mitä minun pitäisi tehdä?"

"Tämä ei kuuluu minulle."

"Työaika päättyi juuri" ja "ne asiakirjat ovat toisaalla".

Kuzminin lausunnon mukaan "jos kaupungin virkamiehet käyttävät näitä ilmauksia puhuessaan kaupungin johdolle, se vauhdittaa heidän lähtöään".

Uutinen on kopioitu Helsingin sanomien sivuilta, alla linkki
http://www.hs.fi/maailmanihmisia/artikkeli/Vastuun+pakoilu+kielletty/1135229993440

Iha loistava uutinen mun mielestä! Vitsi kun tollainen tulisi Suomeenkin. Meinaan moni asia lähtis niissä isoissa ja hitaissa rattaissa eteenpäin pikkuisen eri temmolla. Päivän paras uutinen.

Sopii minulle heti kun palkkaa tarkastetaan työn vaativuutta vastaavaksi =)
 
Sopii minulle heti kun palkkaa tarkastetaan työn vaativuutta vastaavaksi =)

Juuri näin, vaikken mikään virkamies olekkaan, enkä niistä hommista mitään tiedäkkään. Mutte työntekoa noin yleisesti ajatellen vastauksesi on erinomainen.
 
"Tämä ei kuuluu minulle."
"Työaika päättyi juuri" ja "ne asiakirjat ovat toisaalla".
Musta ei ois ihan loistavaa, jos ylitöihin ois pakko jäädä sekunnin varoitusajalla jos pomo käskee, tai jos muidenkin hommat pitäisi hoitaa jos pomo käskee, tai jos pitäisi siltä seisomalta pystyä vastaamaan ulkomuistista asioihin, joihin nyt vaan ei ilman asiaan kuuluvia asiakirjoja pysty vastaamaan. Muussa tapauksessa kenkää.

E. Mutta ois se tietysti näin veronmaksajana kiva, jos valtion työntekijät päivystäisi 24/7 työpaikallaan siltä varalta, että mulla on niille jotain asiaa.
 
Musta ei ois ihan loistavaa, jos ylitöihin ois pakko jäädä sekunnin varoitusajalla jos pomo käskee, tai jos muidenkin hommat pitäisi hoitaa jos pomo käskee, tai jos pitäisi siltä seisomalta pystyä vastaamaan ulkomuistista asioihin, joihin nyt vaan ei ilman asiaan kuuluvia asiakirjoja pysty vastaamaan. Muussa tapauksessa kenkää.

E. Mutta ois se tietysti näin veronmaksajana kiva, jos valtion työntekijät päivystäisi 24/7 työpaikallaan siltä varalta, että mulla on niille jotain asiaa.

Jep, eli ihan selvällä suomenkielellä olisit ORJA! Tai no, ei ihan, saa ne kai edelleen palkkaa?
 
Mä luulen että tuolla rajan takana on tuolla piälliköllä palanu käämit jatkuvaan vastuun pakoiluun. Ja tottahan tuo on, että palkka pitäis kompensoida pätevyyden kanssa. Mutta mulla on tollanen esimies/asiakas, jonka kanssa on kyllä helppo toimia. Jos se ei tiedä, ottaa se samantien asiasta selvää, ja taas homma etenee. Vaatii tiettyä auktoriteettia, mutta hommat etenee..
 
Musta ei ois ihan loistavaa, jos ylitöihin ois pakko jäädä sekunnin varoitusajalla jos pomo käskee, tai jos muidenkin hommat pitäisi hoitaa jos pomo käskee, tai jos pitäisi siltä seisomalta pystyä vastaamaan ulkomuistista asioihin, joihin nyt vaan ei ilman asiaan kuuluvia asiakirjoja pysty vastaamaan. Muussa tapauksessa kenkää.

Lumi hei, ne on ryssiä. Voin kuvitella miten pormestarilta palaa käämi kun kukaan ei tiedä mistään mitään, mikään ei ole kenenkään vastuulla ja kaikki hommat kusee viimeisen päälle.

Muistaakseni meille tuli joskus ukaasi että "not my responsibility" ei ole hyväksytty vastaus. Tai sitten näin vaan unta.
 
Vastuunpakoilu on kyllä ihan perseestä. Jos ei tiedä asiaa, niin voi edes jotain tehdä sen eteen että se selviää. Jonkinlaista työmoraalia pitää olla. Tuo aloitusviestin sanoma kyllä on hieman liioiteltu ja hyvin kärjistetyn oloinen ja varmaan jonkun v*ttuuntuneen päähänpisto, mutta ideatasolla kyllä hyvä.
 
Totta. Tässähän avautuu ihan uusia näkymiä henkilöstölähtöiseen esimiestyöskentelyyn. "No mites, löytyykös tässä kuussa vapaaehtoisia, vai koitetaanko taas sitä Siperian mallia?".

Que? Jos kaikki tekee hommansa asiallisesti, niin kellään ei pitäisi olla nokan koputtamista. Töissä ei kai pakko ole kenenkään olla?
 
Back
Ylös Bottom