Hei, ongelmani alkoivat yli 5viikkoa sitten ja alan olla hiukan epätoivoinen. Loukkasin tosiaan alaselän/pakaran alueen punttisalilla maastavetoa tehdessäni huonolla tekniikalla. Tunsin liikettä tehdessäni samantien että jokin on nyt vialla, ikäänkuin rusahdus tuntui tuolla kyseisellä alueella ja se kipeytyikin miltein samantien liikkeen lopetettuani. Olin muutaman viikon tekemättä raskaampia alaselkää rasittavia liikkeitä kuten kyykkyä ja maastavetoa muttei kipu oikein tuntunut hellittävän. Soittelin lääkäriin ja neuvoivat olemaan viikon treenaamatta ja vetelemään buranoita nassuun. Viikon jälkeen alkoi tuo alue tuntua jo hiukan paremmalta kunnes menin taas kokeilemaan punttisalilla käyntiä (jalkapäivä) ja seuraavana päivänä oli istuminen miltein mahdotonta. Jouduin pitämään ruotoa täydellisen suorana ettei alue ärtynyt. Soitin uudelleen lekurille ja odottelen aikaa sinne par.aikaa. Punttisalit ovat jääneet lähes kokonaan tauolle.
Olen lueskellut netistä mihin diagnoosiin vaivani oikein voisi yhdistää mutten ole oikein varma. Pystyn kurottamaan suht. vaivatta sormilla lattiaan, nostamaan jalat ylös istumisasennosta ja ns. ilmanussimaan helposti ilman että tunnen kipua. (Kuulin että on oiva liike lantio/alaselkä alueen kunnon tarkistukseen.)
Sukkien ja kenkien jalkaan laittaminen tekee kipeää sekä ns. ryhditön istuminen. Huomasin myös että kakkoshädällä käynti saa alueen kipeytymään kun yritän normaalisti puserrella. Mietin lieneekö alueella vain jokin krampin ja revähdyksen yhteensattuma vaiko jotakin vakavempaa?
Alue on tosiaan ristiselästä alaviistoon vasemmalle muutama sentti. Onko jollakulla saman tyyppisiä oireita tai kokemuksia?
Korjaus: Aloin tässä laskeskelemaan että vaiva on ollut minulla jo miltein kaksi kuukautta.
Olen lueskellut netistä mihin diagnoosiin vaivani oikein voisi yhdistää mutten ole oikein varma. Pystyn kurottamaan suht. vaivatta sormilla lattiaan, nostamaan jalat ylös istumisasennosta ja ns. ilmanussimaan helposti ilman että tunnen kipua. (Kuulin että on oiva liike lantio/alaselkä alueen kunnon tarkistukseen.)
Sukkien ja kenkien jalkaan laittaminen tekee kipeää sekä ns. ryhditön istuminen. Huomasin myös että kakkoshädällä käynti saa alueen kipeytymään kun yritän normaalisti puserrella. Mietin lieneekö alueella vain jokin krampin ja revähdyksen yhteensattuma vaiko jotakin vakavempaa?
Alue on tosiaan ristiselästä alaviistoon vasemmalle muutama sentti. Onko jollakulla saman tyyppisiä oireita tai kokemuksia?
Korjaus: Aloin tässä laskeskelemaan että vaiva on ollut minulla jo miltein kaksi kuukautta.