Vasemman olkapään pitkäaikainen vamma

Moi!

Oon ihan vasta tänne rekisteröitynyt ja nopeasti kun lueskelin näistä ihmisten erilaisista vammoista ym. vaivoista en nopeasti löytänyt mitään tämänkaltaista... Elikkä homman nimi on niinku se, että mun vasemmanpuolinen olkapää on nyt n. 2 vuoden ajan temppuillut. Se alko niin, että tod. näk. penkissä tai sitten pystypunnerruksessa käsipainojen kanssa se kipeyty, jonka jälkeen en luonnollisesti treenannut olkapäitä tai penkkiä tai mitään, joka tuntuisi ikävältä olkapään kannalta vähään aikaan.

Pidin ihan ensin 2 viikon tauon koko salista, koska se kipu oli niin paha. Sen jälkeen treenasin noin 6kk pelkästään jalkoja, käsiä, selkää ym. Kävin myös lääkärillä ja ortopedillä ja he nostivat vain kädet ylös tyyliin 'no can do', ja sanoivat, että paranisi itsekseen ajan kanssa. Kun taas palasin samaan vanhaan ohjelmaan 6kk;n selkä, jalka, käsi -jakson jälkeen, niin pystyin kyllä treenaamaan normaalisti taas penkkiä sekä olkapäitä, MUTTA, olkapää pitää aina ennen harjoittelua ns. reväyttää/venäyttää. Tämän olen tehnyt siten, että nostan olkapäätäni ylöspäin (vähän kun treenais epäkkäitä) ja siitä kuuluu rusahdus jolloin tuntuu ihan pienen pieni kipu, tämän jälkeen voi siis harjoitella normaalisti (ilman mitään kipuja).

Olkapää ei siis ole koskaan palautunut "normaaliksi". Nyt kuitenkin kun haluan tosissaan alkaa treenaamaan voimaa pelkään, että tuosta tulee ongelma joskus tulevaisuudessa isommilla painoilla. Olkapää on satunnaisesti silloin tälloin kipeä, mutta treenata pystyy ihan normaalisti ja tuloksetkin ovat kasvaneet ihan ok. Mietinkin, että onko täällä kellään ideoita että mitenköhän tuota olkapäätä kannattaa alkaa "hoitamaan"? Ajattelin alkaa käymään urheiluhierojalla ja katsoa tapahtuuko mitään. Onko kellään muulla ollut samantyyppistä vaivaa, edes jossain toisessa lihasryhmässä ym? TAI onko tuosta edes sitten todennäköisesti mitään haittaa tulevaisuudessa? Kiitoksia vain etukäteen jos joku viitsii vastata!

sama homma täällä, silloi tällöi olkapäät ilman syytä jopa kipeytyny ja sitte taas häviää hetkeks.. esim nyt on vasen olkapää ihan kosketusarka etuolkapäästä..

Back
Ylös Bottom