Vapariharjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pinja
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan mielenkiinnosta kyselen fitness-ihmisiltä, että kuinka paljon käytätte aikaa vapaaohjelman harjoitteluun sekä off-kaudella että kisakaudella?

Vaparista...

Vastaus: Liian vähän! Off-seasonilla en treenaa vaparia ollenkaan. Syynä koulu- ja työkiireet, hyvä kun ehtii edes punttikselle treenaamaan!

On-seasonilla sitten kokoan itse ohjelmani ja treenaan sitä itsekseni aina silloin tällöin (muutaman kerran viikossa). Loppuvaiheessa pyydän tuttaviani arvostelemaan sitä. En oikein osaa sanoo mitään tiettyä tuntimäärää per viikko. Riippuu ihan miten on fiiliksiä ja aikaa. Yleensäkään en lähde varta vasten salille treenaa vain vaparia, joskus vaparitreeni saattaa kestää vain 15-20 min, joskus 60 min. Vedän lähinnä läpi ohjelman eri osioita (sidoskohtia) ja silloin tällöin kokonaan läpi (=mikä on hyvin raskasta!). Vaparin harjoittelu lisääntyy sitten lähemmin kisoja!

P.s ens syksyn kisoissa oon ihan taustajoukoissa, mutta vastaan parin tytön ohjelmien koreografioista. Olen jo alkanut suunnittelemaan niitä hyvissä ajoin. Tosin oman ohjelmani tekemisen aloitin vasta viime kesäkuussa, melko myöhään!

Back
Ylös Bottom