Vaparia tukevat harjoitukset salilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Vaikka jotain vinkkejä olenkin saanut mm. Mimmi Jokiselta, niin haluaisin silti kysyä myös täällä seikkailevien mimmien "lempi" treenejä, jotka tukevat vaparia esim. syvien lihasten treenaaminen, tasapaino harkat ja tekeekö joku räjähtävällä voimalla jalkoja tms.? Onko joku kokeillut uutta flexi-bar:ia, jonka pitäisi kuulema tehota hyvin syviin lihaksiin??

Pistäkää kaikki vinkit tänne! :D Niin ja jos vielä voisitte kertoa, minkä treenin yhteydessä jutut teette vai jääkö niille ihan oma päivä...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Juu, MerZin linkki on hyvä. Mä muun muassa yritin valottaa tossa miten esim. sen salitreenin ja vaparitreenin yhdistää, ja pitääkin yhdistää. Kantsii tsekata se. Mutta tätä threadia ei kantsi haudata, koska toi linkki on kisaajien puolella, joten siihen ei pääse kommentoimaan kun kisaajat - tähän threadiin voi sit kirjotella ne joita kiinnostaa mutta viä ei "lukeudu kisaajiin".

Ja ancelita, mikä on flexi-bar? :confused:
ohplease.gif8
. Ei kyl sano yhtään mitään tälle mimmille.

ZannaZ sanoi:
mikä on flexi-bar? :confused:
ohplease.gif8
. Ei kyl sano yhtään mitään tälle mimmille.

Luin siitä uudessa Fitness-lehdessä, itsellekin ihan uus juttu, mut siinä kovasti luotiin kuvaa et tekee hyvää syville lihaksille..on keppi, mikä jotenki tekee jotain värinää ja aktivoi niit syvii lihaksii, mitä ei voi varsinaisesti itse "hermottaa"...kannattaa tsekata. Itse ainakin aion ostaa heti ku mahdollista ja kokeilla, toimiiko :D

Niin ja jos nyt kaikki on jo lukenu noi hyvät thredi-jutut kisapuolelta ni ei haudata tätä vaan pistäkää lemppariliikkeitä, mitkä auttaa vaparia eli niitä parhaita!! :) Ois kiva kuulla jokaisen omat suosikit ja kokeilla niitä...

ancelita sanoi:
Luin siitä uudessa Fitness-lehdessä, itsellekin ihan uus juttu, mut siinä kovasti luotiin kuvaa et tekee hyvää syville lihaksille..on keppi, mikä jotenki tekee jotain värinää ja aktivoi niit syvii lihaksii, mitä ei voi varsinaisesti itse "hermottaa"...kannattaa tsekata. Itse ainakin aion ostaa heti ku mahdollista ja kokeilla, toimiiko :D

Flexi-barin luvataan kehittävän vartalonhallintaa ja vartalon syviä lihaksia. En ole minäkään päässyt moista vehjettä vielä kokeilemaan, mutta tässä linkissä http://www.flexi-bar.fi/AlloPlast%20nettisivut%2020112005_tiedostot/Page2384.htm joitakin liikkeitä kerrotaan kuvien kera mitä sillä voi tehdä. Vähän skeptinen olen kyllä sen suhteen, että onko tuo nyt parempi kuin "vanhat" konstit, mutta vaihteluahan se ainakin tuo harjoitteluun ;)

edit: http://www.flexi-bar.com/ Tuolta löytyi lisää tietoa, briteillä on paremmat sivut kuin suomalaisilla, kannattaa vilkaista jos kiinnostaa :)

Kävin tsekkaa sivuja ja huomasin et herranjumala toi vekotin maksaa 800 vanhaa mummoo eli jotain 140e!!! On siinä vempaimella hintaa...:eek: No pitääpi kattoo, ostaako sellasta vai todellakin tyytyy vanhoihin kikkoihin. Niin ja pistäkää nyt ihmeessä niitä hyviä kikkoja just noille syville lihaksille :D ettei tarvi ostaa sitä flexi-baria:lol2:

ancelita sanoi:
Kävin tsekkaa sivuja ja huomasin et herranjumala toi vekotin maksaa 800 vanhaa mummoo eli jotain 140e!!! On siinä vempaimella hintaa...:eek: No pitääpi kattoo, ostaako sellasta vai todellakin tyytyy vanhoihin kikkoihin. Niin ja pistäkää nyt ihmeessä niitä hyviä kikkoja just noille syville lihaksille :D ettei tarvi ostaa sitä flexi-baria:lol2:

Mä olen kuntomessuilla käynyt kokeilemassa tuota flexi-baria. Tuota, mitähän siitä sanois. En ostas itelle, tosi kummallinen laite, paremman tuntuman saa kyllä ihan muilla harjoitteilla. Myyjä tosin kehui laitteen maasta taivaisiin...

Kyllä mä suosittelisin ihan perinteistä hooveria :D

halusitko ancelita nimenomaan salilla tehtäviä harjoitteita, kuten otsikkosi antaa ymmärtää, vai ylipäätään vapariliikkeitä tukevia harjoitteita, tehtiin ne sitten kotona tai lenkkipolulla?

salilla tehtävistä harjoituksista ehdoton lempparini on jalkojen kontrastivoimaharjoitus :haart: , joka siis yhdistää ns. tavallisen salitreenin ja pompputreenin. se on varmasti rankin treenimuoto, jota olen kokeillut ja usein meinaa oksennus tulla, mutta on se myös tehokas ja hurjan palkitseva. kun tuon session jälkeen salilta poistuu, tuntee olonsa vähintään huippu-urheilijaksi :rock: . myös muut salilla treenaajat ovat kertoneet pitävänsä minua hulluna :D , mutta myös lajilleni omistautuneena urheilijana, kun ovat nähneet tuon kyseisen harjoituksen. ja onhan se vähän hullun hommaa, ensin tehdä esim. kyykkysarja niin kovaa kuin sen teet normaalistikin, mutta siinä missä sarjan jälkeen saisit tipahtaa lattialle istumaan ja huohottamaan, alatkin tekemään esim. polvet rintaan -pomppuja ja teet niitä kunnes jalat eivät enää kannata. sitten sitä jo makaakin lattialla kuin raato, mutta kummasti jo parin minsan päästä jaksaa vetää samanlaisen satsin! jos tämä ei auta ponnistusvoiman ja räjähtävyyden parantamiseen, niin sitten ei mikään. teen tämän harjoituksen kerran kuussa, useimmiten viimeisellä kovalla viikolla.

toinen salilla tehtävä lemppari on niin istumapressejä kuin toe touch/kasakkahyppyjäkin kehittävä v-pressiharjoitus dippitelineessä. eli asetut dippitelineeseen kädet suorina ja hartiat alaspainettuina kuten dippejäkin tehtäessä ja tarkoituksena on heittää jalat suorina v-asentoon ylävartalon eteen. pitäisi siis päätyä samaan asentoon kuin lattiallakin v-pressiä tehdessä. jalat tuodaan hallitusti suorina alas ja ne pysäytetään ennenkuin tehdään seuraava toisto, missään nimessä ei siis heijata jalkoja samalla vauhdilla takaisin ylös ;) . tämä harjoitus treenaa vahvasti lonkankoukistajia sekä alavatsan syviä lihaksia. jotta jalat päätyisivät oikeasti ylävartalon eteen eivätkä jäisi vaakatasoon, täytyy lantio kääntää eteen ja se ei onnistu ilman syvien lihasten duunia. tätä teen usein lajikuntopiirin yhteydessä, mutta toisinaan myös muiden vatsalihasliikkeiden lomassa.

liitin tähän oman kuvan tuosta harjoitteesta ja vaikka se onkin etukulmasta otettu, siitä näkee jotenkin sen, että lantio on käsien etupuolella ja jalat eivät jää vaakatasoon. niin joo, marraskuussa kun tein marjon treenileirillä tätä samaa juttua ekaa kertaa, jalkani nousivat vain vähän vaakatason yläpuolelle, joten kehitystä on tapahtunut. tajuaahan sen tietysti jo siitäkin, että nykyään se v-pressi menee myös lattialla.

f6bc1f57.jpg

ps. naama on peitetty kamalan irvistyksen vuoksi ja haarat siksi, että kuluneiden housujen lomasta vilkkuu alushousut :lol2: .

puustinen sanoi:
halusitko ancelita nimenomaan salilla tehtäviä harjoitteita, kuten otsikkosi antaa ymmärtää, vai ylipäätään vapariliikkeitä tukevia harjoitteita, tehtiin ne sitten kotona tai lenkkipolulla?

Kyllä, juuri salilla tehtäviä juttuja, joita voi tehä normaalitreenin ohessa..En siis tarkoittanut mitään loikkaharjotteita omana päivänä...ymmärsit oikein :) Noi oli tosi hyviä, pitää heti mennä kokeileen :D Ja en usko et mulla toi V-asento vielä nousee, mut harjoitus tekee mestarin :whip:

ZannaZ, puustinen ja muut, jotka olette noita kontrastivoimaharjoituksia tehneet, niin voisitteko kertoa hieman lisää? Oon niitä itsekkin jonkin verran tehnyt ja räkäläsalilla, jossa käyn, punttailee myös paljon jääkiekkoilijoita, jalkapalloilijoita ym, jotka ottavat toisinaan pari laiskaa pomppua sarjojensa välillä..

Elikkä ootteko tehnyt niitä vaan ekan pääliikkeen sarjoissa, vai enemmänkin?
Ja mille lihaksille? Jaloille ja rintalihaksille tietysti, mutta mietin onko järkeä tehdä erikseen pohkeille jotain nilkkahyppyjä ja ojentajille ojentajapunnerruksia?
Mitä liikkeitä ootte käyttäny: kerähyppyjä, askelkyykkyä vaihtohypyllä jne..?
Entäpä miten määritellä "kunnes jalat eivät enää kannata"? Siis niin kauan etteivät jalat kirjaimellisesti kannata vai kunnes ei pysty tekemään mitään räjähtävää ja erityisen oikeaoppisen näköistä pomppua, vaan se on sellaista tuskaista "pari senttiä ilmaan"?

Yep kiittää ja kumartaa vastauksista! :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Elikkä ootteko tehnyt niitä vaan ekan pääliikkeen sarjoissa, vai enemmänkin?
Ja mille lihaksille? Jaloille ja rintalihaksille tietysti, mutta mietin onko järkeä tehdä erikseen pohkeille jotain nilkkahyppyjä ja ojentajille ojentajapunnerruksia?
Mitä liikkeitä ootte käyttäny: kerähyppyjä, askelkyykkyä vaihtohypyllä jne..?
Entäpä miten määritellä "kunnes jalat eivät enää kannata"? Siis niin kauan etteivät jalat kirjaimellisesti kannata vai kunnes ei pysty tekemään mitään räjähtävää ja erityisen oikeaoppisen näköistä pomppua, vaan se on sellaista tuskaista "pari senttiä ilmaan"?

Yep kiittää ja kumartaa vastauksista! :worship:

vastailen omalta osaltani, voi olla, että muilla on vähän erilaiset systeemit :) .

kontrastivoimaharjoitus tehdään jokaisen liikkeen kanssa, ei ainoastaan pääliikkeessä. jos teet esim. jaloille kyykyn, prässin, reidenkoukistuksen ja -ojennuksen, tarvitset neljä erilaista pomppuliikettäkin. itse käytän useimmiten pikajuoksua paikallaan, kyykkyyn ylös -hyppyä, polvet rintaan -hyppyä sekä sellaista jalat yhteen, jalat auki -kyykkyhyppyä (hankala selittää :rolleyes: ).

pohkeille en ole erikseen tätä tehnyt, saavat kyllä osansa noista jalkapäivän hyppelyistä. myöskään ojentajille en ole tätä kokeillut, mutta tiedän muita, jotka ovat.

tuo oma "jalat eivät kannata" on se hetki, kun huomaa, että tekniikka ei selvästi enää pysy kuosissaan ja pomput jäävät mataliksi. ei siis niin, että jalat oikeasti pettäisivät alta. en uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että tulisin todella huonosti alas tjsp. ja vääntäisin nilkkani tai polveni.

vastailen omalta osaltani, voi olla, että muilla on vähän erilaiset systeemit :) .

kontrastivoimaharjoitus tehdään jokaisen liikkeen kanssa, ei ainoastaan pääliikkeessä. jos teet esim. jaloille kyykyn, prässin, reidenkoukistuksen ja -ojennuksen, tarvitset neljä erilaista pomppuliikettäkin. itse käytän useimmiten pikajuoksua paikallaan, kyykkyyn ylös -hyppyä, polvet rintaan -hyppyä sekä sellaista jalat yhteen, jalat auki -kyykkyhyppyä (hankala selittää :rolleyes: ).

pohkeille en ole erikseen tätä tehnyt, saavat kyllä osansa noista jalkapäivän hyppelyistä. myöskään ojentajille en ole tätä kokeillut, mutta tiedän muita, jotka ovat.

tuo oma "jalat eivät kannata" on se hetki, kun huomaa, että tekniikka ei selvästi enää pysy kuosissaan ja pomput jäävät mataliksi. ei siis niin, että jalat oikeasti pettäisivät alta. en uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että tulisin todella huonosti alas tjsp. ja vääntäisin nilkkani tai polveni.

Kiitos valtavasti kun selvensit asiaa! :) Täytyy sitten talvella ottaa käyttöön tuo systeemi, nyt kesällä kun voi tehdä perinteisiä loikkatreenejä ulkona..

Paitsi juu, mites punnerrukset? Mun täytyy varmaan tehdä pelkästään jotain "naistenpunnerruksia", sillä raskaampia variaatioita en kykyne tekemään tarpeeksi räjähtävästi.

Latest posts

Back
Ylös Bottom