Vapaaottelun aloittaminen armeijassa?

Riippuu ihan siitä että vetääkö joku siellä kursseja. Säkylässä ainakin oli vuonna 2005 porista vetäjiä + vierailevana tähtenä Ykä Leino, jos oikein muistan.

Dragsvikissä oli ainakin jotaan settiä, mutta se tais olla yhden kaverin varassa joka oli intissä sillon. Drakasta on tosin lyhyt matka Hilti Raaseporin salille, ehkä 1km tjms.

Onhan se mahollista jos sattuu harrastajia samaan saapumiserään + samaan komppaan. mut ihan ohjatusti melko mahotonta. (ainakaa utis ei mitää tsäänssei päästä millee harkkavapaille jne)

Riippuu ihan siitä että vetääkö joku siellä kursseja. Säkylässä ainakin oli vuonna 2005 porista vetäjiä + vierailevana tähtenä Ykä Leino, jos oikein muistan.

Joo Ykä kävi siellä muutaman muun GB Turun valmentajan kanssa vetämässä treenejä. Säkylässä on muutama skappari joka treenaa ihan kunnolla vapaaottelua, mutta miten paljon niitä kiinnostaa jäädä sinne vetämään treenejä ilmatteeksi vapaa-ajallaan, on eri asia.

Jos haluaa jotain aikaiseksi, niin menee Varusmiestoimikuntaan (VTMK) ja kysyy voisiko he järjestää Vapaaottelun peruskurssin. Heidän kautta se on helpompi koska siellä on käsittääkseni ihan hyvät suhteet päättäviin elimiiin jokaisessa varuskunnassa. Se on eri asia saako sitten luvan mennä sinne. Itseltäni ks. hupi kiellettiin, koska oman aselajin koulutus on tärkeämpää kuin vapaaottelu tai paini tms vaikka kouluttaja oli semi hc kamppailija.

Jos löytyy joku hieman kokeneempi varusmies joka on treenannut vaparia niin hän voisi opettaa niitä juttuja, itse tein samoin. Näytin muutamalle kaverille jotain aivan perusjuttuja intissä ja oli ihan kivaa päästä vääntämään. Kaverit sitten pisti kahvit tai munkin treenien jälkeen joten molemmat voitti; minä ja minun maha.

Alko hymyilyttään kun silloin kivikaudella kävin ite intin kaikki puhu kuinka pääsisi kiekkotreeneihin intin aikana:wtf:
Mutta tää on positiivinen muutos. Kannattaa myös kysellä kapiaisilta mahdollisuutta, että kuinka yksikkö tukisi treenejä mm. treenivapaiden muodossa, jos joku vetäjän tapainen sieltä löytyy.
Voisi kuvitella, että tänä päivänä siellä pyritään kannustamaan liikuntaan kaikin keinoin. Ja onhan tuo vaparikin jopa kamppailukoulutusta.

Back
Ylös Bottom