Vapaaotteluharjoituksista....

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Moikka

Haluaisin tietää vapaa-ottelua harrastaneilta omakohtaista kokemusta harjoituksista, eli otetaanko treeneissä kuinka kovaa kontaktia, ja kuinka paljon harjoitetaan lihaskuntoa? Jos kertoisitte omakohtaista kokemusta harjoituksista, ja sattuuko treeneissä paljon haavereita yms?

Olen nyt miettimässä uutta lajia itselleni, ja varteen otettavana vaihto- ehtona olisi MMA GBgymillä.

Kiitos

Nikos116 sanoi:
Moikka

Haluaisin tietää vapaa-ottelua harrastaneilta omakohtaista kokemusta harjoituksista, eli otetaanko treeneissä kuinka kovaa kontaktia, ja kuinka paljon harjoitetaan lihaskuntoa? Jos kertoisitte omakohtaista kokemusta harjoituksista, ja sattuuko treeneissä paljon haavereita yms?

Olen nyt miettimässä uutta lajia itselleni, ja varteen otettavana vaihto- ehtona olisi MMA GBgymillä.

Kiitos

Tuosta aiheesa löydät aika paljon kun pistät Searchiin vaan vapaa-ottelu/yms nimikkeet.
Ja jos oikein muistan niin jokuhan sitä selitteli että se tempo millä harjoitellaan on ihan omakohtainen tahto miten vain siellä haluat edetä. Tuskin kukaan valmentaja niin tyhmä on että pistää sut suoraan 3h sparri sessiohin ekoilla kerroilla.
Suosittelen kuitenkin lämpimästi menemään mukaan lajiin ja pientä asennetta peliin. Se mikä ei tapa se vahvistaa...tai pistää vaan vituttamaan :lol2:

juu tuota hakusanalla mä kokeilinkin, mutta tuli vaan suurimmaksi osaksi löpinää ottelijoista tai kisoista. En ainakaan itse löytäny treeni sisällöstä mitään, voi olla että en vain osannu etsiä oikein.
Mutta jos jollain olisi omakohtaista kokemusta haroittelusta niin pistä ihmeessä tänne vähän fiilareita harjoituksista :)

Kannattaa varmaan käydä harjoituksissa pari kertaa/ kattomassa niitä sielä paikan päällä. Kun noi treenit ja niiden sisältö vaihtelee aikalailla seurakohtasesti. Ite treenaan vale tudoa (=vapaaotelua) ja thainyrkkeilyä Espoossa ja vapaaottelu treeneistä voin sanoa, että kontakti on juuri sopivan kova ja lihaskuntoa on vähän treeneistä riippuen vähän tai pikkasen enemmän.
Kuitenkin sen verran, että voimille ottaa ja tietää jotain tehneensä. Itse painiharjoittelukin on tosin raskasta, joten helpolla ei pääse :)

Yksi tuttuni treenaa MMA:ta GB-Gymillä ja on kehunut. Kuten sanottu, kannattaa käydä katsomassa, hyvä laji jokatapauksessa, kun kyseessä on kuitenkin tunnettu sali kuten GB-Gym...

Niin ja piti sanoa, että peruskurssin aikana saa hyvän kuvan treenien kovuudesta ja kunto kasvaa niin, että ne lihaskunto ym. harjoitukset sujuvat varmasti... Itsellä ei ollut pahemmin ongelmia tuon kunnon/lihaskunnon kanssa kun olin salilla käyny muutaman vuoden ja thainyrkkeilyä treenannut pidempään enemmän "tosissaan". Mutta kyllä ovat hyvin mukana pysyneet nekin jotka "tyhjästä" aloittivat.

tai kannattaa tulla kattomaan näytöstä gb-gymillä 10.1.05 sillon voi ilmottautua peruskurssille halutessaan mäki ajattelin ilmottautua silloin samaan kyseiseen saliin. treenaan siellä tällä hetkellä brassijujutsua

Alotin just kyseisen lajin ja ainakin tolla peruskurssilla ensin vähän lämmitellään sitten käydään läpi positioita ja kaikkia muita vapaaottelu tekniikoita. kyllä noilla peruskursseilla opastetaan ihan kädestä pitäen. lopussa sitten venyttelyä ja lihaskuntoa

Alotin just kyseisen lajin ja ainakin tolla peruskurssilla ensin vähän lämmitellään sitten käydään läpi positioita ja kaikkia muita vapaaottelu tekniikoita. kyllä noilla peruskursseilla opastetaan ihan kädestä pitäen. lopussa sitten venyttelyä ja lihaskuntoa

Siis juurikin näin peruskurssin pitääkin toimia.

Kehtaakohan näin satunnaisena harrastelijana vastata, kun on noita oikeasti asioista tietäviäkin vastannut mutta kyllä niissä kahdessa vaparityylisessä seurassa joita olen kokeillut voi harrastaa ihan kuntojumppa-asenteella. Ja mikään ei ole parempaa kuntoilua kuin vapari aina silloin kuin asuinpaikka antaa myöten. Ei siellä turpaan vedetä, mitä nyt voi huuli tai nenä aueta mutta ei se satu.
Yleensäkin se on fiksusti valmennettua urheilutoimintaa eikä mitään typerää väkivaltahakuista machoilua. Ainoat pikkuhaaverit ovat johtuneet omasta ylipainosta, kun on tullut kaaduttua väärin...

Niin no kehtaanko tässä minäkään satunnaisena harrastelijana vastata mutta pakko sanoa että nämähän ovat just niitä ensikertalaisia jotka tykkää että on kiva repiä toisilta raajoja irti.

Kyllä ne äkkiä sieltä treeneistä lähtee ku läksyttää vähän. Tai sitte ne joilla on vähän järkeä päässä rauhottuu...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä oo mun kohalle koskaan sattunu mitään hankalia tapauksia, joskus vaan tuntuu et jotkut ois vähä yli innokkaita mutta se on tervettä niin kauan kun siitä ei nokkiinsa ota jos vähä vääntää takas, ite vedin kans espoos vaparia ja siel on aika paini painotteista se touhu ja ainut mikä siellä jäi vähän kaivelee oli treeni aika 1h, mikä mun mielestä on aika lyhyt kun ajattelee että siihen pitäis viel sisältää alkulämpö (10min ja sit ois viel ihan jees joku skidi loppu venyttely 10-15min) mitä aika harvoin siellä oli, kiva mesta se oli, olisin jatkanu siell'ä mutta kun työ ajat muuttu niin porvoosta on aika hiton pitkä matka ajaa sinne putkeen, kerkeen nukahtaa jo matkalla :) mut nyt ois tarkotus sitten tos 2kk päästä mennä GB:lle hki, thaita sen ajan tässä nyt sit kurvailen että jotain pääsee ees tekee.

Ei munkaan kohdalla ole oikeastaan tullu ku yks mahdoton tapaus vastaan. Kaveri veti niin raivolla kaikki treenit että oksat pois. Sparraaminen ei ollu enää hauskaa, toinen luulee että se on taistelu kuolemaan asti :lol2: En ollu ite treenannu niin kauaa sillon, että sain kyllä vääntää vähän että sai kaverin alistettua. Mutta sitte kovemmat kaverit pisti sitä nippuun joku kolme viikkoa ni ei treenit enää maistunu.

Ei munkaan kohdalla ole oikeastaan tullu ku yks mahdoton tapaus vastaan. Kaveri veti niin raivolla kaikki treenit että oksat pois. Sparraaminen ei ollu enää hauskaa, toinen luulee että se on taistelu kuolemaan asti :lol2: En ollu ite treenannu niin kauaa sillon, että sain kyllä vääntää vähän että sai kaverin alistettua. Mutta sitte kovemmat kaverit pisti sitä nippuun joku kolme viikkoa ni ei treenit enää maistunu.

Itselläni myös eräs kaveri jolla ei ollut aikaisempaa kokemusta kamppailusta tuli salilleni ja hän teki kaiken täysillä juurikin kuin henki olisi kyseessä...Siinähän sitten alkoi monilta kanssa treenaajilta peruskurssilla mennä hermo ja oli pakko selittää kaverille missä mennään koska itse kurssia olin myös vetämässä :D
Otti kyllä nokkiinsa vaikka kaveri on ja treeneihin ei tullut enään ja vähän aikaa oltiin muutenkin olematta yhteydessä...Kyllä hän siitä sitten parin kuukauden päästä leppyi mutta kamppailu treeni ei enään kiinnosta vaan hän pelaa sählyä tosin kuulemma saa raivostumaan monet siinäkin :D

Itselläni ei ole haavereita tapahtunut mutta taju ollu lähdössa senkin edestä.. Se on meillä joskus hyvä kun on 6 ihmistä reeneissä ja itse painan 70kg ja kaikki muut noin 90kg ja sitten päätetään ottaa pystypainia.. Pelkkää pystypaini, niin että kun toinen on saatu maahan niin uudestaa ylös ja sama homma jatkuu tällei 45min muutaman minuutin tauoilla.. Siinä sitä ollaan viimeset 30min hämärän rajamailla kun ei ihan poweri riitä itseään niin paljon isompaa heittelemään :nolo:

En muista tiedä mutta omasta mielestäni pystypaini on se raskain homma, ja matossa vääntäminen leikkiä tuohon verrattuna..

Aikoinaan
11 vuotta Judoa
5 vuotta Karatea
4 vuotta KickBoxingia

Nyt
11 vuotta vapaaottelua
8 vuotta Krav Magaa

MikaT2 viittitkö kertoo miten oot ton kaiken jaksottanu? :eek: Taidat olla aika kova pala näissä hommissa noitten tietojen perusteella, kateeks käy kun en ihan noin aikasin ehtiny alottaa :)

En muista tiedä mutta omasta mielestäni pystypaini on se raskain homma, ja matossa vääntäminen leikkiä tuohon verrattuna..

Heh,voin kompata tota. Vaik en ole mikään pienin,mut aerobinen kunto on aika kehno,niin kyllä tuollaiset 45minuutin sessiot pystyssä vetää ihan zipiksi. Tosin sitten se hauskuus vasta alkaa :D

MikaT2 viittitkö kertoo miten oot ton kaiken jaksottanu? :eek: Taidat olla aika kova pala näissä hommissa noitten tietojen perusteella, kateeks käy kun en ihan noin aikasin ehtiny alottaa :)

Elikkäs aloitin 4 vuotiaana judon ja otin karaten toiseksi lajiksi 6 vuotiaana.
Harrastin Judoa 15 vuotiaaksi asti ja Karatea 11 vuotiaaksi asti.

Aloitin KickBoxing:n 11 vuotiaana ja harrastin sitä 15 vuotiaaksi.
Aloitin Vapaaottelun 15 vuotiaana ja harrastan sitä edelleen.
Aloitin Krav Magan 18 vuotiaana ja harrastan sitä edelleen.

On tullut myös paljon sparrailtua edelleenkin Kickboxing/lukkopaini porukoiden kanssa myös ja voisi käytännössä sanoa että niitäkin harrastan vaikken virallisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom