Vanhin ruoka mitä olet syönyt

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Menossa olevassa riisipakkauksessa on parasta ennen 090109 ja sekin on melkein liikaa....:D
Eli ei tuu vanhoja hirveesti syötyä.

Pari viikkoa vanhat veriletut. Kunnialla pidettiin sisällä loppuun asti, vaikka välillä huimasi ja meinasi oksettaa.

Risu, viinejä ei oteta huomioon.;)

12.1. käytin maitoa, jonka päiväys oli 28.12. Tänään aioin juoda maitoa, jonka päiväys oli eilinen - hyvä kun tuli enää ulos purkista. :jahas:

En ole varmaan ikinä syönyt mitään tosi vanhaa. Paitsi kerran laitoin kahviin jotain melkein viikon vanhaa maitoa enkä huomannut ennen kuin olin jo juonut kulauksen :jahas: Se oli ällöä.

Naapurin edesmennyt mummo tosin antoi aina jotain (vanhoja) keksejä kun kävin pienenä kattomassa sen kissoja. Ne maistuivat tosi pahoilta ja vanhoilta, mutta söin aina kohteliaisuudesta :D

Satunnaisesti tulee oboy kaakaoo vedeltyä, jonka parasta ennen oli 1.6.2004. Ihan kelpo ainesta vielä. Kuis muuten kauraleseet säilyy kun niitä löytyis vuodelta 2006?

Satunnaisesti tulee oboy kaakaoo vedeltyä, jonka parasta ennen oli 1.6.2004. Ihan kelpo ainesta vielä. Kuis muuten kauraleseet säilyy kun niitä löytyis vuodelta 2006?

tää oboy on meikänkin vanhin tuote varmaan.. mummolassa kersana käydessä. sitä ei jounut kukaan muu ku mie ja siskoni kun käytiin siellä.! päiväystä en tiedä, mutta se oli kamaa joka ei enää edes maitoon sekottunut kunnolla. ja ihmettelin sitä!

Junnuna meikä veti ekoissa krapuloissa maitoa pitkän huikan suoraan tölkistä ja hetken päästä kun kaadoin ao. maitoa kahviin, se meni kokkareiksi. Tuli vessaan kiire...

Vedetäänpä pohjat. Puurohetki, jonka parasta ennen päiväys on vuodelta 94. Viime kesänä söin mökillä, kun ei kaapista muuta löytyny. Ja hyvin meni alas, maku oli vain hieman omituinen

Kuivaruoissa en paljon katso päiväystä, jos tuote näyttää ja tuoksuu syötävältä. Kaveri joskus tarjosi monta vuotta vanhoja keksejä (kuulemma vahingossa), maku oli ihan ok mutta koostumus vähän erikoinen. Maito- muna- ja liharuokien kanssa olen vähän varovaisempi, mutta eilisen päivän ruokia syön yhtään miettimättä. Ei toi saatanan lohi tiedä paljonko kello on, että heti kun kello lyö 12 niin menee huonoksi.

Sitä paitsi olen vakuuttunut, että moniin ruokiin laitetaan se päiväys vain koska on pakko. Todellisuudessa aine saattaa kestää pidempäänkin aiheuttamatta vahinkoa, mutta väri tai koostumus voi muuttua. Ehkä mulla on siksi niin hyvä vastustuskyky kun olen ikäni vedellyt naamariin vähän mitä sattuu.

Kuivaruoissa en paljon katso päiväystä, jos tuote näyttää ja tuoksuu syötävältä. Kaveri joskus tarjosi monta vuotta vanhoja keksejä (kuulemma vahingossa), maku oli ihan ok mutta koostumus vähän erikoinen. Maito- muna- ja liharuokien kanssa olen vähän varovaisempi, mutta eilisen päivän ruokia syön yhtään miettimättä. Ei toi saatanan lohi tiedä paljonko kello on, että heti kun kello lyö 12 niin menee huonoksi.

Jep korput, näkkileivät jauheet yms. säilyy kyllä useammanki vuoden tuon parasta ennen päiväyksen jälkeen. Maitotuotteetki alkavat mennä pilalle vasta 4-5 päivää päiväyksen päättymisen jälkeen. Liha ja kalaki on syötävää niin kauan kuin haju ja väri ovat suunnilleen oikeat :D

Jep korput, näkkileivät jauheet yms. säilyy kyllä useammanki vuoden tuon parasta ennen päiväyksen jälkeen.
Tuli joskus pikkupoikana (no, joku 10 vuotta sitten) huomattua, että vehnäjauho välttämättä ei säily. Äiti väänsi leipäää leipäkoneella ja maistoin sitten sitä. Maistui varsin erikoiselta. Syyksi paljastui pari kuukautta vanhat jauhot.

Itsekin olen varsin tarkka noista päiväyksistä. Varsinkin liha- ja maitotuotteiden kohdalla. Kananmunat nyt säilyy kuukauden yli päiväyksen muuttamatta edes hajua tai koostumusta. Leipien päiväystäkään ei tule katseltua, koska päiväys on yleensä pussinsulkijassa joka lentää heti roskiin. Kyllä sen huomaa jos siinä hometta kasvaa tai haisee hämärältä, niin jättää sitten syömättä.

Aikoinaan muuttaessani ja tyhjätessäni jääkaappia huomasin että hyvällä ruokahalulla syömäni majoneesi oli mennyt vanhaksi melkein vuosi sitten. En muista ainakaan että olisi mitään oireita tullut... Maustepurkeista meinaa päiväykset mennä kun ei kauheesti tule kokkailtua.

Jotain puoli vuotta vanhaa heraproteiinia on tullu vedettyä. Maha ei ainakaan oo valittanu. Maku ei oo häävi, mutta se on ihan noitten Fastin maustettujen herojen ominaisuus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom