Vanhaa proteiinia???

Ois vaan tällänen kysymys et kannattaako/onko terveellistä syödä vanhentunutta proteiinia??? :hyper: Sen päivämäärä meni umpeen 9. 10. -05
merkki on fastin soija90...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos olet säilyttänyt jauheen suljetussa pussissa, kuivassa ja valolta suojassa, niin pistele naamaan vaan. Ei tuo tuossa ajassa ole ehtinyt vielä mihinkään pilaantua.

Ei kai se eräpäivä haittaa, kun on kyse jauhoista(kuiva-aine). Tietty jos on melkein vuoden vanha tai yli, niin en ehkä sit söisi.

Ei ole kukaan viellä kuollut muutaman kuukaudenkin vanhaan prodeen, kokemusta on!

OFFtopic

Onko kukaan miettinyt sitä että esim. porukka polttaa tupakkaa pirusti ja joka rasiassa lukee että tupakka on hengenvaarallista,aikeuttaa syöpää,vanhentaa jne,jne,jne. Ja yhtään noista varoituksista ei välitetä mutta antaas olla jos maito on tälle päivälle merkitty "parasta ennen" tai prode on muutaman viikon vanhaa niin heti ollaan kyselemässä että onko tuo vaarallista ja melkein soittamassa jotain ongelmajäte käsittelyä niille:rolleyes: Jos maito tai jokin muu elintarvike muuttuisi joksikin myrkyksi tai ongelmajätteeksi ylitettyään "parasta ennen" päivän niin varmaan noissa olisi viellä suuremmat varoitukset kuin jossakin tupakkarasiassa:D

Mä oon aina ollu siinä uskossa että elintarvikkeista ei saa kuin mahataudin jos ovat vanhentuneita, jos sitäkään. Eli anna mennä vaan, ääntä kohti :)

ei hätää...ittekki oon välillä vedelly vanhoja jauhoja änd nou roplem :D

Pakkausmerkinnöistä hieman:

"Parasta ennen -merkintä

Parasta ennen merkintä tarkoittaa sitä ajankohtaa, johon asti elintarvike merkinnöissä mainituissa olosuhteissa säilytettynä säilyy tuoreen kaltaisena. Elintarvikkeen voi myydä ja sitä voi käyttää vielä "parasta ennen" päivämäärän jälkeen.

Viimeinen käyttöpäivä

Helposti pilaantuvista elintarvikkeista ilmoitetaan viimeinen käyttöpäivä. Näitä ovat maito ja kerma, tuorejuusto, munavalmisteet, tuore liha, elimet sekä veri, jauhelihaja muut kypsentämättömät lihavalmisteet, tuore, tuoresuolattu, savustettu ja hiillostettu kala, mäti, äyriäiset ja einekset, jälkiruoat sekä konditoriavalmisteet, joita ei ole kuumennettu. Elintarviketta ei saa myydä eikä käyttää viimeisen käyttöpäivän jälkeen." Lähde: http://www.kuluttajaliitto.fi/ETpakkausmerkinnat kertovat.htm

JohnnyB sanoi:
Pakkausmerkinnöistä hieman:

.

Viimeinen käyttöpäivä

Helposti pilaantuvista elintarvikkeista ilmoitetaan viimeinen käyttöpäivä. Näitä ovat maito ja kerma, tuorejuusto, munavalmisteet, tuore liha, elimet sekä veri, jauhelihaja muut kypsentämättömät lihavalmisteet, tuore, tuoresuolattu, savustettu ja hiillostettu kala, mäti, äyriäiset ja einekset, jälkiruoat sekä konditoriavalmisteet, joita ei ole kuumennettu. Elintarviketta ei saa myydä eikä käyttää viimeisen käyttöpäivän jälkeen." Lähde: http://www.kuluttajaliitto.fi/ETpakkausmerkinnat kertovat.htm

Katselin omaa jääkaappini sisältöä ja missään tuotteessa ei ollut merkintää viimeinen käyttöpäivä vaan parasta ennen. Ja tuossa katselmuksessa oli niin maito/muna kuin lihatuotteitakin. Onko tuota merkintää missään käytössä?

Ja jos tuotteen maku ja haju on normaali, niin tuotei ei ole yleensä pilalla. Eli anna paukuttaa vaan, proteiini säilyy kuukausia parasta ennen päivän jälkeen. Ja mitän pidempään tuote yleensäkin säilyy, sitä varmemmin se on pitkähkön ajan päiväyksen jälkeenkin vielä täysin syötäväksi kelpaavaa.

Itsellä on vuoden vanhaa heraproteiinia, joka on ollut suljetussa pussissa. Valoa on saattanut saada vähäsen. Uskaltaako vedellä naamaan päivittäin?

Kyllä mä olen joskus n. vuoden vanhaa heraa vetänyt.. Kannattaa varmaan Timban ohjeiden mukaan tarkastaa tuotteen haju ja maku. Jos vaikuttaa normaalilta niin naamaan vaan.. Jos vetää pytyn sekaisin niin kehotan heittämään pussin pois ja ostamaan uuden..

Katselin omaa jääkaappini sisältöä ja missään tuotteessa ei ollut merkintää viimeinen käyttöpäivä vaan parasta ennen. Ja tuossa katselmuksessa oli niin maito/muna kuin lihatuotteitakin. Onko tuota merkintää missään käytössä?

Kyllä mulla on lihoissa aina viimeinen käyttöpäivä.. Tällä hetkellä kaapista löytyy seuraavat viimeisellä käyttöpäivällä varustetut tuotteet: Kanafileet, jauheliha (S&N) sekä palvikinkku..

Kyllä mulla on lihoissa aina viimeinen käyttöpäivä.. Tällä hetkellä kaapista löytyy seuraavat viimeisellä käyttöpäivällä varustetut tuotteet: Kanafileet, jauheliha (S&N) sekä palvikinkku..

Ei mulla ollut vuonna 2005:rolleyes:

Kuka ihmeessä nostaa näin vanhoja viellä ylös....

Pikkasen yli vuoden vanhaa evolutionin phase kakkosta sain liikkeestä säkin ilmatteeks ja se vähän haiskahtaa ja maiskahtaa kummalliselta :D paha sanoa kuitenki onko mitään vikaa ku en ennen ole kyseistä tuotetta käyttänyt.. rasvan osuus ainakin todella pieni samoin laktoosin joten luulisi säilyvän mutta vähän tuo maku arvelutti ja hirveä vaahtoaminen.. Arvokasta tavaraa kuitenkin joten ei mielellään poiskaan heittäis.

2vuotta vanhaa fastin yöpredea söin pussillisen. ei tullun mitään oireita. phase2 nyt on muutenkin kitkerää, mutta hyvässä mielessä:) tai jos ei maistu niin voin pistää osotteen privaan jos haluut lähettää ne mulle ;)

Pikkasen yli vuoden vanhaa evolutionin phase kakkosta sain liikkeestä säkin ilmatteeks ja se vähän haiskahtaa ja maiskahtaa kummalliselta :D paha sanoa kuitenki onko mitään vikaa ku en ennen ole kyseistä tuotetta käyttänyt.. rasvan osuus ainakin todella pieni samoin laktoosin joten luulisi säilyvän mutta vähän tuo maku arvelutti ja hirveä vaahtoaminen.. Arvokasta tavaraa kuitenkin joten ei mielellään poiskaan heittäis.

Phase 2 ei ole sieltä nautinnollisimmasta päästä tosiaankaan, eli varmaan ihan hyvää vielä, muuten vaan kumman makuista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom